Toon posts:

Twijfel bij aanschaf nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen nu en het einde vd maand mag ik een nieuwe laptop
aanschaffen icm. met een PC Prive project.
Had laatst al aardig zitten rondneuzen en was toen uitgekomen
op de Jewel Brilliant 2785+.
Op dit moment begin ik een beetje te twijfelen want sins kort werk
ik ook veel met BlueTooth en mijn laptop moet dus het liefst ook
standaard zijn uitgerust met een BlueTooth interface. Verder heb ik
thuis ook een Asus WL-500g router staan en de laptop moet dus standaard
uitgerust zijn met (HET LIEFST) een 54Mbit W-Lan interface.

Is het zo dat de meeste laptops die standaard w-lan hebben een 11b w-lan
verbinding on-board hebben of heb je ze ook met 54g, of ben ik dan echt aan
PCM-CIA kaarten gebonden ?

En met Bluetooth...worden laptops met een Class II (dus +/- 10 meter bereik geleverd)
of misschien ook met Class I (met een bereik tot 100 meter)?

Misschien dat mensen die dit lezen hetzelfde willen, of misschien al hebben als mij en
me goed kunnen vertellen voor welke laptop ik kan kiezen, of waar ik bij de aanschaf op moet
gaan letten.
Op dit moment weet ik het dus allemaal niet meer....dit zijn de minimale "eisen" die ik zeg maar heb:

- min. 15" XGA scherm, met min. 1152x768 pixels
- P4, Centrino of AMD CPU
- 512MB
- 40GB 5400 rpm HDD
- On-board W-Lan (liefst 54g verbinding)
- On-board BlueTooth (liefst Class 1 BlueTooth Device)
- Liefst DVD +/- writer, maar DVD/CD-RW combo mag ook
- Minimaal 2x USB poorten evt. ook een FireWire aansluiting.

En nog even als laatste...looks vind ik ook wel belangrijk, het oog wil toch ook wat :)
Maar ja, kwaliteit gaat toch altijd nog boven looks :)

Molski.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien handig om nog even het budget te vermelden :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 20:59
Zelf heb ik sinds kort de dell inspirion 8600c... Ik was ook op zoek naar een laptop met bluetooth, wlan en dvd-brander.

Zelf heb ik hem in deze uitvoering:
Centrino 1.7Ghz
1024mb geheugen
80gb harddisk
DVD+RW brander (had liever een -R gehad, maar die hadden ze niet)
15" 1680x1050 pixels
128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
802.11a/b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card
Internal Bluetooth™ Card - Factory install only

Ben er tot nu toe heel tevreden mee... Heeft alles wat ik in een laptop wilde hebben.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Asus m6000n heeft alles wat jij vraagt en heeft bovendien en Mobility Radeon 9600. Bovendien is hij in vergelijking met een gelijkwaardige Dell nog best betaalbaar ook.

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Hij heeft het over Pc-Privé, dat is € 1415.

Een Asus M6000N/BN zit daar wel wat boven geloof ik..

Hij kan natuurlijk ook zelf wat bijleggen en het meteen goed doen :P

Verwijderd

Topicstarter
€1425,- is het budget van mijn PC Prive project. Ondanks berichten dat het misschien 1415, of 1485 zou zijn. Dus voor €1425,- mag ik "wat moois" uitzoeken.
Ga eens kijken voor die Dell en voor die Asus wat ze precies te bieden hebben en hoeveel $$ die me gaan kosten. Denk dat die 2 wel duurder zijn dan mijn budget, als die 2 echt te duur blijken te zijn, dan moet ik BlueTooth misschien wel opgeven en alleen genoegen nemen met 54g w-lan intern. Besides....heb toch al een Bluetooth dongle anyway :D

Voor mijn budget (€1425,-) zijn de minimale eisen die ik wïl :

- 512MB RAM
- P4, AMD of Centrino
- 30GB HDD
- DVD/CD-RW Combo
- 15" XGA 1152x768 pixels
- 2x PCM-CIA
- 2x USB

Molski

• pjottum
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wat een rare resolutie!

Je moet even bepalen waarom je een p4/amd/centrino wilt. Ik zou kiezen voor een centrino, zoals je op de fp hebt kunnen lezen is dit de toekomst zoals ook intel die voor zich ziet. Als je niet teveel haast hebt, kan je met de nieuwe pentium-m lijn meegaan. Zie hiervoor ook 'het grote centrino topic'. De rest van je eisen zijn op zich duidelijk.

Ben je al eens in de lokale mediamarkt/computerboer/etc geweest om laptops vast te houden? Vaak liggen daar de acers en de compaqs bij elkaar, maar bij mycom ook de asus' en wellicht dat je nog even de sony's kan gaan zien.

Zomaar een linkje van een leverancier, met een systeem wat voldoet aan je eisen: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1939

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Je weet dat XGA 1024*768 is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat XGA in 1024x768 en hoger was, maar hoger is dus zeker
SXGA (is toch 1600x1200 ?). 1024x768 vind ik net te weinig, dan ziet alles
er nog net iets te groot uit :(
Okay, CPU word dan hoogstwaarschijnlijk ook een Centrino, was ik eigenlijk ook al van plan, maar door de berichtgevingen van mede-tweakers en wat andere info die ik heb gelezen is het dus erg verstandig om qua prestaties voor een Centrino CPU te gaan in m'n laptop.

@Banzi
Wat heb jij voor die (vette) geconfigureerde Dell van jou betaald? Op zich vind ik Dell niet een van de mooiste laptops, maar Dell IS gewoon een goed degelijk merk en als de prestaties en hardware ook goed zijn, dan is een Dell ook zeker een goede overweging waard om misschien daarvoor te gaan. Ga straks die Dell's een checken op de site maar ondertussen trek ik nu eerst ff de laptop van mijn systeembeheerder (ook een Dell) ff uit z'n handen. ff Onder handen nemen dat ding, kijken hoe die me bevalt :-P

Ben ondertussen al redelijk vaak wezen kijken in winkels, maar bij mij in Hoorn waar ik werk vragen (de winkels die laptops verkopen) zulke debiele prijzen vooral in vergelijking met internet of bv een MediaMarkt, dus in die winkels kijk ik ff, maar ben er al snel weer weg :D

Molski

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

inXs

known as inXs

Waarom eigenlijk: "centrino of AMD" ... Want AMD kan je vergelijken met een normale pentium? Dus ik zie niet in waarom je dan deze keuze maakt en niet wilt kiezen tussen p4, AMD of centrino... Ik zou iig voor centrino gaan :o

superB

• pjottum
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@ts: kijken kijken, niet kopen is ook het devies. moet even kijken wat ze hebben, zodat je weet wat er is en dat je eea even vast kan houden. Dell is best okee, al ben ik geen fan (meer).

ping 127.212.23.124

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 20:59
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 12:11:
@Banzi
Wat heb jij voor die (vette) geconfigureerde Dell van jou betaald? Op zich vind ik Dell niet een van de mooiste laptops, maar Dell IS gewoon een goed degelijk merk en als de prestaties en hardware ook goed zijn, dan is een Dell ook zeker een goede overweging waard om misschien daarvoor te gaan. Ga straks die Dell's een checken op de site maar ondertussen trek ik nu eerst ff de laptop van mijn systeembeheerder (ook een Dell) ff uit z'n handen. ff Onder handen nemen dat ding, kijken hoe die me bevalt :-P
Ik heb nog niets betaald... Dat heeft mijn baas voorgeschoten. Ik geloof dat het op dat moment iets van 2020,- ex btw was... Doordat de laptop door de zaak is aangeschaft hoef ik de btw niet te betalen.

Zelf ben ik ook bij verschillende zaken geweest (mycom, mediamarkt, office center, etc). Maar ik wilde echt zoveel mogelijk erin hebben, want een laptop breid je niet zomaar even uit. Ondanks dat ik de dell nog nooit irl gezien had heb ik de gok toch maar genomen, en ben er zeer tevreden mee. Let op, er zit maar 1 pcmcia slot in, en geen infra rood... Beide dingen die ik eigenlijk niet van plan was te gebruiken.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
inXs schreef op 10 mei 2004 @ 12:56:
Waarom eigenlijk: "centrino of AMD" ... Want AMD kan je vergelijken met een normale pentium? Dus ik zie niet in waarom je dan deze keuze maakt en niet wilt kiezen tussen p4, AMD of centrino... Ik zou iig voor centrino gaan :o
Huh..AMD vergelijken met normale Pentium? :? Ik denk toch wel dat de TS een Amd Athlon XP Mobile processor bedoelt, en die is heel goed met een Pentium M te vergelijken...
Ook zal de TS geen normale Pentium in gedachten hebben gehad, denk ik...
Wat ik nog wil toevoegen is, dat het niet vanzelfsprekend is dat een Centrino HET is. Een Athlon XP-M 2800/3000+ is toch echt sneller! Het is maar wat je nodig hebt, snelheid of wat langere werktijd op batterij...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1