Toon posts:

Midi's klinken anders dan voorheen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een creative sound blaster 128 en ondervind geen problemen. Ik had via windows zelf op een gegeven moment deze kaart ge-update.

Alles werkt eigenlijk perfect, behalve dan dat mijn midi's anders klinken. De instrumenten lijken veranderd.

Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 10:45
Het kan zijn dat je normaal een ander midi instrument had.

Je hebt de Windows mididriver en die van Soundblaster.

In je configuratiescherm bij sounds and audio devices (tabblad audio) kun je je default midi playback device kiezen, beetje mee rommelen en 't komt helemaal goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar staan drie opties.

-Microsoft GS Wavetable-software
-MPU-401
-Creative Sound Blaster MPU-401

Alleen met de bovenste kan ik midi's afspelen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 10:50

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 08:13:
Daar staan drie opties.

-Microsoft GS Wavetable-software
-MPU-401
-Creative Sound Blaster MPU-401

Alleen met de bovenste kan ik midi's afspelen.
De bovenste is puur software de andere 2 zouden het toch via je MPU-401 moeten doen van je geluidskaart, vreemd, weer oude drivers gebruiken ...?

ma ma ma ma ma macron one

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De beide MPU-401 entries = je MIDI poort achterop de kaart (joystick poort), dus dat is niet zo vreemd.

Gebruik je nu de drivers van Microsoft (Windows meegeleverd of via WindowsUpdate.com) of de drivers van Creative (van CD-ROM of website).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Dan mag je wel snel de MPU-401 drivers installeren voor je SB denk ik zo ;) (ik neem aan dat je wel een midi output weergave apparaat hebt)

of je wavesets laden: Verwijderd in "Laden en verkrijgen van soundfonts"

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 04:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had ook een joystick poort ja. Ook een Joystick, die ik niet gebruik en ik kan me herinneren dat ik niet zo lang geleden die port heb disabled. Enig idee waar ik die kan enablen?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

had die SB nou ook geen soundfonts? het kan zijn dat die veranderd zijn...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 20:13
Ik zat ook gelijk aan de soundfonts te denken.. bij een update van mijn kaart werdt op een gegeven moment ook de 2MB bank geladen ipv de 4MB (of was het nu 8MB)... en klonken de midi's ook bagger..

Pvouput live

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Misschien ligt het eraan dat je Reverb en/of Chorus aan/uit hebt staan. Dan moet je even in je configuratiescherm kijken bij je audio-opties. Vervolgens bij de volume-opties. Ik weet niet wanneer de laatste keer was dat je de boel geupdated hebt, maar ik kan sinds een update voor geavanceerde opties kiezen en dus ook geavanceerde midi-opties. Daar zou je even kunnen kijken.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 10:45
limoentje schreef op 10 mei 2004 @ 08:28:
De beide MPU-401 entries = je MIDI poort achterop de kaart (joystick poort), dus dat is niet zo vreemd.

Gebruik je nu de drivers van Microsoft (Windows meegeleverd of via WindowsUpdate.com) of de drivers van Creative (van CD-ROM of website).
Nee de MP-401 is een Roland wavetable.
Soundfonts zitten hier overigens niet op.

De midi poort is gewoon een midi in of out.

Verwijderd

Topicstarter
Rick_S. schreef op 10 mei 2004 @ 17:33:
Misschien ligt het eraan dat je Reverb en/of Chorus aan/uit hebt staan. Dan moet je even in je configuratiescherm kijken bij je audio-opties. Vervolgens bij de volume-opties. Ik weet niet wanneer de laatste keer was dat je de boel geupdated hebt, maar ik kan sinds een update voor geavanceerde opties kiezen en dus ook geavanceerde midi-opties. Daar zou je even kunnen kijken.
Niets gevonden
Ik zat ook gelijk aan de soundfonts te denken.. bij een update van mijn kaart werdt op een gegeven moment ook de 2MB bank geladen ipv de 4MB (of was het nu 8MB)... en klonken de midi's ook bagger..
Ok, hoe zou ik dit kunnen veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude drivers weer geinstalleerd via de cd, maar ik neem geen verandering waar. Kan iemand mij aub hierdoorheen guiden?

Verwijderd

De SB64 en 128 en overigens ook de SB16PCI maken allemaal gebruik van softwarematige midi synth. Dus even een ander sound font laden en je heb veel betere instrumenten bij Midi's.

Bij de AWE kaarten was dit wel hardwarematig.

Overigens zijn de soundfonts van de 64,128 en 16 allemaal te gebruiken op al deze kaarten. Ik had zelf de 64 maar gebruikte het soundfont van de 16 omdat deze veel beter klonk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het helemaal.

Alleen hoe laad ik de sound fonts?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Pagina: 1