Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alcatel speed touch home locked.

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 23:40

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Ik heb 3 jaar lang een Alcatel speed touch home. Deze is al 2 jaar getweaked naar een Pro en er gaan 2 pc's via een hub doorheen. Sinds vandaag (mischien gister) is me modem opeens paswoord protected. Eergister zat ik nog in me modem enkele NAT aanpassingen te maken en vandaag dus moet ik een password invullen.

FTP, Telnet, Webaccess. Voor alles moet ik inloggen en ik weet zeker dat mijn zus (2e pc) dit niet gedaan heeft. Ook heb ik me modem al meerdere keren op verschillende manieren re-reset via dat knopie acherop in te houden terwijl die opstart. Ook heb ik de modem een tijd van de stroom af gehouden daarna weer een reset geprobeerd maar niets werkt. Telkes als hij aangaat zit het password er stug in en logt i zelf aan op het internet (dit heb ik alemaal ingesteld)

Het grote probleem is nu dat het lijkt dat al mijn NAT links naar verschilende porten (voor BitTorrent, DCC, FTP, Remote Connectie) weg zijn omdat ik niet meer van buiten over die porten bij mijn pc kan komen.

Iemand enig idee hoe ik dit eruit krijg? Reset werkt niet, EXPERT password werkt niet... en ik weet het niet meer.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

langer uit het stopcontact laten of nieuwe firmware flashen.

Even zoeken op het net leverde me overigens binnen twee seconde het volgende op:
Resetting the forgotten password
You'll have to disconnect from the ADSL service to configure the following settings, so maybe now's a good time to print this screen.

In case you forgot the system password you are no longer able to access the web interface or the CLI and you will be no longer able to re-configure the modem settings.

If you want to reset the password and you still are in the web interface window (i.e. you didn't disconnect from the web interface and you want to reset the password because you think you might not remember it), you can always go to the place where you've configured the password in the first place, erase the password, and apply and Save the changes.

But most of the time that's not the case. Usually you'll have a modem that has a password that you do not remember (or know), and here is where this guide will help you.

There are 3 ways in which you can reset the modem's settings (along with the password):

Two local software methods: Browse-to-Defaults - Which sets all parameters to original defaults, but keeps the system password and IP address and Ping-to-Defaults - Which sets all parameters to original defaults, including the system password and IP address.
One hardware method: Switch-to-Defaults.
[...]
Zie voor de rest van het artikel hier: http://www.petri.co.il/re...lcatel_speedtouch_pro.htm

[ Voor 115% gewijzigd door hufkes op 10-05-2004 03:32 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
geloof het of niet maar die exacte pagina heb ik net dus ook gevonden via de 4e GOT search. Niets werkte tot ik Ping-to-Defaults probeerde. Het heeft me 6 uur (en me nacht rust, ik ga zo verot zijn op school vandaag) geduurd maar ik zit erin hoor!

Ik had eerder zo'n pagina gevonden en geprobeerd via ping maar dat leverde niets op. Dus sloeg ik het bijna weer over maar op die pagina was het een stukkie beter uitgelegt en zag ik wat ik fout deed.

danke!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

Werkt dat ook niet ? Dit moet lijkt mij werken of dan is ie zo getweakt dat hij de prullenbak in kan!

edit:
Bron is gewoon van www.kpnadsl.nl/support :) maar das dan voor een ongetweakte home modem geloof ik

2e
edit:
Ik was nog niet wakker :)

[ Voor 22% gewijzigd door lSltAlKeR op 10-05-2004 07:25 ]

Speedtouch freak

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat ie rijp is voor de prullenbak want zo te horen ben je gehacked. Ik heb het zelf meegemaakt met ons modem op de zaak die ook ineens password protected was. Blijkbaar had degene die 'm geïnstalleerd heeft niet de moeite genomen een password in te stellen. Niet zo handig, want de Alcatel heeft een remote update feature (bedoeld voor ISP's). Deze feature kan onder bepaalde omstandigheden ge/misbruikt worden door onverlaten om er een 'speciale' versie van de firmware op te zetten. Modem werkt gewoon, maar je komt er met geen mogelijkheid in. Er liep ergens op GoT een thread over, want niemand gelooft je in eerste instantie als je het zegt. Geen enkele manier om het ding te resetten werkt nog. Er is een of andere figuur die 'm kan unlocken, en dat doet door een pc er rechtsteeks op aan te sluiten (via een seriele aansluiting, rechstreeks op het printje geloof ik) en dan met een speciale terminal emulator inloggen. Gaat je alleen geld kosten.
Je moet maar even zoeken naar die thread, het is alweer een tijdje geleden (maand of 6).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Het probleem had hij al vanacht op 3:54 opgelost lees ik net terug :)

Speedtouch freak

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Ik denk dus ook dat ik gehacked ben. Standaard reset werkte niet omdat alle instellingen gewoon bleven zoals ze waren. Via Ping-to-Defaults ben ik erin gekomen. Process is als volgt:

Zet de modem uit
Open een command-prompt
Leeg je ARP cashe:
C:\WINDOWS>arp -d

Voeg een statishe ARP toe op deze manier:
C:\WINDOWS>arp -s 10.0.0.138 01-90-d0-80-01-ff

Het MAC adres Moet hetzelfde zijn als hierboven aangegeven.

Om te checken of het klopt typ:
C:\WINDOWS>arp -a

en je krijgt dit:
Interface: 10.0.0.1 --- 0x4
Internet Address Physical Address Type
10.0.0.138 01-90-d0-80-01-ff static

Zet een oneindige ping aan:
C:\WINDOWS>ping 10.0.0.138 -t

Pinging 10.0.0.138 with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
enz.

Zet de modem aan en nadat de modem door zijn post is (waneer de line sync en power, de 2 rechter lampjes groen zijn) reset deze zichzelf en alle default settings staan weer in de modem.

Stop met pingen en Clear je ARP cash weer met:
C:\WINDOWS>arp -d

Dit is mischien handig om in de FAQ te zetten. heel handig weetje waneer je dipswitches of resetknop op de achterkant van je modem niet meer werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Namu op 10-05-2004 09:05 ]

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:25 ]

Verwijderd

mphilipp schreef op 10 mei 2004 @ 07:24:
Ik denk dat ie rijp is voor de prullenbak want zo te horen ben je gehacked. Ik heb het zelf meegemaakt met ons modem op de zaak die ook ineens password protected was. Blijkbaar had degene die 'm geïnstalleerd heeft niet de moeite genomen een password in te stellen. Niet zo handig, want de Alcatel heeft een remote update feature (bedoeld voor ISP's). Deze feature kan onder bepaalde omstandigheden ge/misbruikt worden door onverlaten om er een 'speciale' versie van de firmware op te zetten. Modem werkt gewoon, maar je komt er met geen mogelijkheid in. Er liep ergens op GoT een thread over, want niemand gelooft je in eerste instantie als je het zegt. Geen enkele manier om het ding te resetten werkt nog. Er is een of andere figuur die 'm kan unlocken, en dat doet door een pc er rechtsteeks op aan te sluiten (via een seriele aansluiting, rechstreeks op het printje geloof ik) en dan met een speciale terminal emulator inloggen. Gaat je alleen geld kosten.
Je moet maar even zoeken naar die thread, het is alweer een tijdje geleden (maand of 6).
Klinkt eng :/ Ik heb zelf ook een getweakt alcatel modem, en kan me weinig herinneren van het instellen van een wachtwoord. Kan je me mss vertellen hoe ik dat doe?

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
sorry dat ik dit topic weer open, maar ik zit met het bekende probleem, namelijk dat er opeens een wachtwoord op de modem zit.
ik wil graag weten of de hierboven ( Namu in "Alcatel speed touch home locked." ) beschreven oplossing werkt bij mensen met hetzelfde probleem.

ik wil graag zekerheid, want aan de ene kant moet ik nodig porten mappen, maar aan de andere kant, ik kan het me niet veroorloven om voor onbepaalde tijd van het internet af te zijn (bovendien moet ik rekening houden met de huisgenoten :))

stel dat het hiermee is opgelost.. heb ik dan een gehackte alcatel speedtouch pro, of moet ik de hack weer opnieuw uitvoeren?

alvast heel erg bedankt !!

• CommanderKeen
ik heb net een week een brute force hack tool erop los gelaten, maar geen goed password gevonden...
ik hoop dat er toch nog iemand zal reageren op het bovenstaande, want ik baal echt bigtime:\

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
ik kan je aleen vertellen wat ik dus had.

Opeens had ik een pasword op me modem staan die ik er zelf niet gezet heb. ik heb dus de bovenstaande proceduren uitgevoerd die dus bekend staat als "ping-to-default" en deze werkte, ik heb er zelf gelijk weer een goed password op gezet.

Ik heb zelf een orginele speed touch home. "getweaked" naar een pro en ik bel er mee in zodat ik meerdere pc's op het internet kan hebben.

• CommanderKeen
precies wat ik ook heb dus, ik denk dat ik het dan ook ga proberen, bedankt !

• florisks
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 13:58
Even ter info voor de lezers, als je het in Linux wilt uitvoeren .. hier het stappenplan (kostte me toch 1 uur uitzoeken):

Uitgangspunten:
- Linux variant Fedora Core 10 opgestart, ingelogd op de console
- modem aangesloten op eth1, modem uit
- andere netwerkaansluitingen er uit, zijn ook in Linux uitgeschakeld
- variabel : er niet toe doend IP: 10.0.0.2 (later in te stellen)
- variabel : eigen computer IP: 10.0.0.1 (later in te stellen)
- niet variabel : het aangegeven macadress (01:90:D0:80:01:FF)

1. zet het modem aan, wacht totdat het gereboot is (2 groene lampjes)
Gevolg is dat in Linux eth1 (zonder toegewezen IP) geactiveerd is, zie met ifconfig eth1
2. controleer met arp -a dat je arp cache leeg is, maak hem anders leeg (zie man arp), bv. met ifdown eth1
3. geef commando arp -i eth1 -s 10.0.0.2 01:90:D0:80:01:FF
4. controleer met arp -a dat je arp cache nu gevuld is met de data uit stap 3 : ? (10.0.0.2) at 01:90:d0:80:01:ff [ether] PERM on eth1
5. stel eth1 in met ifconfig eth1 10.0.0.1
6. geef commando ping 10.0.0.2
Gevolg is een direct reboot van het modem (rood lampje en de hele riedel daarna), wacht totdat het gereboot is (2 groene lampjes)
7. door het rebootende modem wordt de arp cache al geleegd, anders: verwijder de arp cache met arp -d 10.0.0.2
8. stel eth1 in met ifconfig eth1 10.0.0.1
9. login met telnet telnet 10.0.0.138 met user admin , en het wachtwoord wordt niet eens meer gevraagd!

;) :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:15

mphilipp

Romanes eunt domus

florisks schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:10:
Even ter info voor de lezers, als je het in Linux wilt uitvoeren .. hier het stappenplan (kostte me toch 1 uur uitzoeken):
Daar zullen ze na 4.5 jaar wel blij mee zijn... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Pagina: 1