Toon posts:

afbeelding/'logo' op pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou 2 gif bestanden met transparante achtergrond op een gekleurde achtergrond willen plaatsen maar het resultaat is niet zo mooi omdat er witte vlekjes tussen zitten - de overgang is niet mooi.
In adobe illustrator heb ik het logo dat bestaat uit contouren, niet pixels.
Op welke manier ik dit ook opsla, of kopieer/plak in photoshop binnen een transparante figuur, het blijft nogal gekarteld uitzien.
Wat ik ook al heb geprobeerd is om zowel vooraf als achteraf het formaat aan te passen maar ook dat haalt niets uit.

Alle tips zijn méér dan welkom!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ff iets meer info zou gewenst zijn. Wat voor gekleurde achtergrond is het? Effen, of diverse kleurovergangen? Post 's een voorbeeld.

Verwijderd

kijk even in de hulp van photoshop bij 'feather', misschien dat daar je probleem zit (kan)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

feather op 1 of 2 pixels zetten nadat je een selectie hebt gemaakt dan Backspace ... :*)
edit:
o ja... met selectie bedoel ik juist hetgeen je weg wil gooien; in dit geval de achtergrond van de plaatjes.... feather wil zeggen dat ie een verloopje van 1 of 2 pixels maakt op de rand van je selectie

[ Voor 56% gewijzigd door under-world op 10-05-2004 05:29 ]

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

en als het dan nog niet lekker is: effe een layer ertussen gooien (zwart) zodat het wit goed opvalt, inzoomen en uitgummen die hap :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
under-world schreef op 10 mei 2004 @ 05:27:
feather op 1 of 2 pixels zetten nadat je een selectie hebt gemaakt dan Backspace ... :*)
edit:
o ja... met selectie bedoel ik juist hetgeen je weg wil gooien; in dit geval de achtergrond van de plaatjes.... feather wil zeggen dat ie een verloopje van 1 of 2 pixels maakt op de rand van je selectie
Hij wil het uiteindelijk opslaan als .gif, dat enkel 1 kleur gereserveerd heeft voor transparantie. Met een feather gaat het dus nooit lukken in gif formaat, png zou wel kunnen.

Het eerste wat de TS moet proberen is om het logo in illustrator NIET anti-aliased op te slaan; dat veroorzaakt het probleem. De vraag is alleen of het zonder anti aliasing wel mooi is.

Mocht de achtergrond kleur egaal zijn dan is het simpel; in Illustrator gewoon dezelfde achtergrond kleur achter het logo zetten. :)

[ Voor 22% gewijzigd door sdomburg op 10-05-2004 09:27 ]

Verwijderd

en anders op een grijs ofzo met de gemiddelde brightness van de achtergrond, zie als voorbeeld de smilies van GoT, die zien er op de meeste kleurtjes wel ok uit, als je maar niet te licht of te donker gaat zitten

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 00:20
Als het over een webpagina gaat, en het plaatje moet "mooi" over faden/verlopen, dan kun je het vergeten met .gif aangezien hij maar 1 kleur transparant maakt, en zal je over moeten stappen op png.

Het nadeel van png (of liever, microsoft) is dat internet explorer deze behandelt als een gifje, en maar 1 kleur transparant maakt, maar dat is weer op te lossen dmv. een IE gerelateerde CSS.

rm -rf ~/.signature

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je kunt, als de achtergrond van het gifje altijd (ongeveer) dezelfde kleur is, ook de matte aanpassen. Dit wordt dan als "blend"kleur gebruikt bij de pixels die een transparantie moeten hebben ergens tussen de 0% en 100%

[ Voor 10% gewijzigd door drm op 10-05-2004 18:21 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
He, jongens, hij heet Peter Kentie! - flauw geintje voor de insiders Doe die dan voortaan ook maar inside als je niets bij te dragen hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door drm op 10-05-2004 19:05 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1