'Avond,
ik krijg net een mailtje van mijn hosting bedrijf dat mijn queries te lang zouden duren (dus >250 seconden!!!).
Niet zo mooi uiteraard, maar voor mij nogal onbegrijpelijk aangezien het hier lokaal om mijn computer allemaal zo snel gaat als het maar dan, je merkt in ieder geval niets van parse tijden is ik mijn website lokaal bekijk.
Anyways, om wat queries hebben zij het dan:
Levert error:
# Time: 040509 13:28:43
# User@Host: *****[****] @ ****.****.**** [**.***.**.***]
# Query_time: 288 Lock_time: 0 Rows_sent: 60 Rows_examined: 7006727
Dit levert ongeveer 30-60 rows op als return, voor al dit soort queries ('honda' is dus van alles, daarop wordt de query gebaseerd, maar het is zeker GEEN zoekopdracht! BPID is dus zoiets als 'honda'.).
Dit zou volgens hun dus mis gaan. Nu is mijn vraag: kan het dat deze dubbele join, of driedubbele join echt van dit soort query tijden oplevert? Wat is jullie ervaring ermee? Kunnen dit soort queries echt zo lang duren?
Ik heb zelf uiteraard dit allemaal heel veel getest, lokaal, en ook op de server bij hun (beide via PHPMyAdmin en dan duurt zo'n soort query ongeveer 0.0005 seconde...). Thanks voor alle info.
PS: Ik heb namelijk het idee dat zij aan het prutsen zijn met hun verbinding tussen hun MySQL en HTTP servers.
Tabelstructuur (eerste mysql tabel die ik maakte).
BPData (3200 rows):
BPID (160 rows):
BPGroups (12 rows):
ik krijg net een mailtje van mijn hosting bedrijf dat mijn queries te lang zouden duren (dus >250 seconden!!!).
Niet zo mooi uiteraard, maar voor mij nogal onbegrijpelijk aangezien het hier lokaal om mijn computer allemaal zo snel gaat als het maar dan, je merkt in ieder geval niets van parse tijden is ik mijn website lokaal bekijk.
Anyways, om wat queries hebben zij het dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT *
FROM BPData, BPID, BPGroups
WHERE BPID.BPIDDir = 'honda'
AND
BPData.BPID = BPID.BPID
AND
BPID.BPIDGroupID = BPGroups.GroupID; |
Levert error:
# Time: 040509 13:28:43
# User@Host: *****[****] @ ****.****.**** [**.***.**.***]
# Query_time: 288 Lock_time: 0 Rows_sent: 60 Rows_examined: 7006727
Dit levert ongeveer 30-60 rows op als return, voor al dit soort queries ('honda' is dus van alles, daarop wordt de query gebaseerd, maar het is zeker GEEN zoekopdracht! BPID is dus zoiets als 'honda'.).
Dit zou volgens hun dus mis gaan. Nu is mijn vraag: kan het dat deze dubbele join, of driedubbele join echt van dit soort query tijden oplevert? Wat is jullie ervaring ermee? Kunnen dit soort queries echt zo lang duren?
Ik heb zelf uiteraard dit allemaal heel veel getest, lokaal, en ook op de server bij hun (beide via PHPMyAdmin en dan duurt zo'n soort query ongeveer 0.0005 seconde...). Thanks voor alle info.
PS: Ik heb namelijk het idee dat zij aan het prutsen zijn met hun verbinding tussen hun MySQL en HTTP servers.
Tabelstructuur (eerste mysql tabel die ik maakte).
BPData (3200 rows):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Field Type
BPNr smallint(4)
BPID tinyint(3)
BPTitle varchar(50)
BPFile varchar(50)
BPLinkID varchar(20)
BPResX smallint(4)
BPResY smallint(4)
BPSize smallint(3)
BPViewF enum('1','0')
BPViewT enum('1','0')
BPViewR enum('1','0')
BPViewS enum('1','0')
BPUpdateID smallint(3) |
BPID (160 rows):
code:
1
2
3
4
5
| Field Type BPID tinyint(3) BPIDGroupID tinyint(4) BPIDTitle varchar(30) BPIDDir varchar(30) |
BPGroups (12 rows):
code:
1
2
3
4
| Field Type GroupID tinyint(4) GroupName varchar(20) GroupDir varchar(20) |
[ Voor 38% gewijzigd door Cavorka op 10-05-2004 01:06 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.