offtopic:
Voordat iedereen gaat schreeuwen dat ik niet gezocht heb. Ik heb wel degelijk gezocht maar kom er niet uit welk programma nu eigenlijk het beste geschikt is voor dit soort preventie. Lees dus eerst wat ik bedoel alvorens van het dak te schreeuwen dat ik niet heb gezocht.
Dank u
Voordat iedereen gaat schreeuwen dat ik niet gezocht heb. Ik heb wel degelijk gezocht maar kom er niet uit welk programma nu eigenlijk het beste geschikt is voor dit soort preventie. Lees dus eerst wat ik bedoel alvorens van het dak te schreeuwen dat ik niet heb gezocht.
Dank u
Hoi
Na deze mededeling ga ik dan maar van start met de eigenlijke vraag
Ik kom regelmatig bij mensen thuis die dan voor de zoveelste keer hun PC vol hebben staan met spyware. Ad-Aware er overheen gooit die spyware-tools dan wel weg maar dat is meer een lapmiddel wat ook negatieve effecten kan hebben (programma's die niet meer werken of whatever). SpywareBlaster is wel een handig programma om spyware van sites te blocken (via ActiveX b.v.) maar het scant niet in executables (bijvoorbeeld de KaZaA installatie).
Nu heb ik het programma SpywareGuard gevonden maar de laatste definitie update dateert van 22 januari 2004 (niet echt recent dus). Dat geeft me het gevoel dat deze een beetje 'deprecated' is. Daarnaast worden de executables van b.v. KaZaA en Messenger Plus! ook niet herkend als zijnde spyware installers.
Kortom: De lapmiddelen heb ik (Ad-Aware, SpyBot e.d.). Gedeeltelijke preventie heb ik ook (SpywareBlaster). Nu nog het gedeelte dat ook programma executables scant en als het even kan ook gecomprimeerde files. Kent iemand een programma die deze functionaliteit biedt?
Het voorkomt veel van dit soort telefoontjes en klachten want sommigen zouden soms gewoon hun PC het huis uit willen trappen (letterlijk).
Tnx
edit:
Aantal typo's gefixed
Topictitel past niet dus die is wat ingekapt.
Aantal typo's gefixed
Topictitel past niet dus die is wat ingekapt.
[ Voor 6% gewijzigd door LollieStick op 10-05-2004 01:03 ]