[winxp] geplande taken voert niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 11:11
Ik heb in "geplande taken" de taak ingevoerd:
D:\server\php\php.exe d:\server\apache\htdocs\logs\write.php

Als ik deze regel in de commandprompt invoer gaat dit gewoon goed,
als ik deze via "geplande taken" uitvoer gebeurt er helemaal niks(het wijzigd bestanden op mijn hardeschijf).
In het scherm van "geplande taken" staat wel bij "vorige keer uitgevoerd" de tijd van de laatste keer uitvoeren, en in het logfile staat:

lSchedLgU.Txt:
-------------------
"php.job" (php.exe)
Voltooid op 9-5-2004 23:30:13
Resultaat: De taak is voltooid met een afsluitcode van (80).
-------------------

Wat gaat er mis?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:43

Dark

who tweaked the light?

Je moet een windows account met password gebruiken met taakplanner. Accounts zonder password start ie vaak de taak niet(goed) mee.

Passwoord van je windows account kan je veranderen in het configuratieschrem.

Als je het vervelend vind steeds na het opstarten te moeten inloggen met password op een single user pc, dan kan je met run: "control userpasswords2" een schermpje oproepen waar je aan kan geven dat je zonder passwords wilt starten, daarna hoef je nog slechts de account naam en pass op te geven die je voortaan automatisch wilt gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Dark op 10-05-2004 00:07 . Reden: iets duidelijker probeen te maken ]

• Scorpion1984
Nou ik laat de taak al uitvoeren als Administrator met password.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer bovenstaande regels even in een batchfiletje te zetten, en zet er vervolgens een 'echo test >>C:\uitgevoerd.txt' oid omheen.

Als 'C:\uitgevoerd.txt' dan bestaat de eerst volgende keer als je je taak uitgevoerd hebt, weet je iig dat je batchfile loopt, en kan ej je toeleggen op het uitzoeken van waarom je PHP script niet werkt :)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:43

Dark

who tweaked the light?

ah, ok dan weet ik het niet. ik had verwacht dat het dat zou zijn, een vaker voorkomend probleem...

Wat je kan doen om de taaplanner te testen is een ander progje proberen te starten op een bepaalde tijd b.v. een notepad. Als dat wel lukt zou taakplanner ook op je andere commando's moeten werken. Wat je vervolgens kan proberen is dat commando in een batchfile zetten, dan kan je de batchfile los proberen en vervolgens of je die batch in de taakplanner kan krijgen.

• Scorpion1984
mmh, uitgevoerd.txt wordt niet eens aangemaakt, dus hij lijkt het gewoon lompweg niet te doen. Waar ligt dat aan(gebruiker Administrator, password correct)

Verwijderd

toevallig "failed to unload profile" meldingen in eventviewer? (eventid 1000 source: usrenv, dacht ik)

• Scorpion1984
Neej, ook al niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Scorpion1984
Nu wel, maar snap het niet helemaal, is er nou helemaal geen fix voor verkrijgbaar :?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Er staat imo toch duidelijk in de link van Spider.007 hoe het op te lossen is.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Scorpion1984
Ja, en op die pagina staat dat het niet op te lossen valt, behalve dan door HID uit te schakelen, waardoor dus gelijk de helft van mijn toetsenbord/muis functies nog maar kan gebruiken ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Scorpion1984 op 11-05-2004 16:40 ]

Pagina: 1