Creative 5.1 desktop speakers defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Topicstarter
Sinds vannochtend werkt mijn geluid ineens niet meer. Ik dacht aan een softwarematig probleempje maar na wat zoeken bleek dit niet het geval, vervolgens even een koptelefoon aangesloten het geluid werkte prima.

Dan moet het dus mijn surround setje zijn (aangezien die wel altijd fatsoenlijk gefunctioneerd heeft en ik al maanden niet meer aan de instellingen heb gezeten). Probleem is echter waar ik het probleem moet zoeken, ik (of vrienden/kenissen)heb namelijk geen vergelijkbaar setje om te testen wat er precies aan kapot is. Het probleem is in het simpel dat er geen geluid uit komt. Je kunt hem met de de volumecontroller (tevens powerknop) wel aan en uit zetten en je hoort dan ook (zoals ik altijd hoorde) de boxen aangaan, maar er komt geen geluid uit (op licht/zacht geruis na), er zit ook geen verschil tussen volume 0% en 100%. De boxen zijn zeker niet opgeblazen, ik zet ze zelden hard. De bekabeling lijkt me sterk dat die kapot is aangezien ik er de laatste week niet aan heb gezeten. Ik zelf verdenk de volume/power knop aangezien ik deze eergisteren heb laten vallen (toen deed hij het nog gewoon) maar ik weet ook niet of die dingen los te bestellen zijn. Het gaat om de volgende set:

Creative 5.1 Desktop Theatre 2200 en op de boxjes staat 'cambridge soundworks'.

Het is een beetje een vaag verhaaltje, maar misschien dat het een herkenbaar probleem is voor sommigen. Het is iig voor 99% zeker geen softwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Is dat niet een digitaal setje? De boxen gaan wel aan, maar hij krijgt geen digitaal signaal binnen?

Misschien dat daar ergens het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64887

Ik heb hetzelfde setje en ook dat probleem gehad, je moet het plugje van de volume knop goed aandrukken achterop de subwoofer, this should do the trick. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Als je in de buurt van Huizen woont, dan kan je je setje wel mee nemen naar mij, heb namelijk precies hetzelfde setje, dus dan kunnen we wat makkelijker testen. En als de volume knop kapot of niet aangesloten is, dan doet de rest van het setje niks. In dat geval kan je hem openmaken (weet niet of dat mogelijk is) en alles controleren. Volgens mij is het toch niet veel meer dan een potmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 11:23
Gewoon via de website een melding maken van defecte hardware, zoals ik laatst heb gedaan met mijn boxen. Als het binnen de garantie valt en je hebt een aankoopbewijs dan wordt er niet moeilijk gedaan en stuurt Creative een nieuw onderdeel van wat ze verwachten dat kapot is. Bij mij was dat de subwoofer, omdat daarin alle onderdelen zitten die het geluid naar de rest van de boxen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties :)

Ik heb alle pluggen er nog eens hard in en uit gedaan, maar het had helaas niet geholpen. De volumeknop heb ik opengemaakt en alle draadjes zitten goed, er is er geen losgesloten ofzo. De box zelf waag ik me maar niet aan die open te maken.

Hij valt helaas niet binnen de garantie. Dus ik zal denk ik creative moeten mailen.

Weet iemand toevallig hoe je zonder de volume/power knop toch geluid krijgt? Want als die het niet is, dan moet het wel de bassbox zijn en stuur ik iig het goede op om te ruilen. Ik woon trouwens helaas niet in de buurt van Huizen en heb voorlopig erg weinig tijd te gaan rijden :(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 7431 op 10-05-2004 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85257

kun je eens testen of je soundcard nog werkt?

ik heb eens hetzelfde gehad, en toen bleek dat één of ander russische game mijn audio drivers verneukt had.

resultaat : ik als een gek in paniek alle aansluitingen beginnen checken, terwijl ik gewoon maar een reinstall van de betreffende drivers moest doen :)

edit :"als een gek in paniek" , nieuw gezegde :+

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85257 op 10-05-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik had al met een koptelefoon getest en dat werkte perfect.
Pagina: 1