Toon posts:

Voeding voor Kiss dp500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Kiss dp500. Ja en sorry ik heb google nagelopen en de kiss forum doorgespit maar nix gevonden omtrent mijn vraag.

De voeding bromt, cd speler gaat niet open en display knippert.
Heb contact opgenomen met leverancier met de vraag heb je hem open gemaakt.
antwoord ja. Ok dan vervalt je garantie.
Antwoord: Er zat een gehuurde dvd in die terug naar de verhuurbedrijf moest. Ik heb toen de dvd open geschroefd en de dvd speler eraf gekoppeld en aangesloten op de pc, lade geopend en de dvd retour naar Videoland.
Tja jammer dan.
antwoord: Grrrrrrrrrr

Ik probeer het dan aan de positieve kan te zien. Namelijk op diverse forums gelezen dat als de dvd-speler retour naar Denenmarken moet voor reparatie. Het heel erg lang kan duren voordat de speler weer terug is; 2 maanden kan je wel op rekenen en dit vind ik te gek.

En daarom mijn vraag
Wie o wie heeft een adres of iets dergelijks waar ik de oude voeding kan laten maken. Of vervangen voor een indentieke voeding. Ze worden toch wel ergens verkocht.

Ben al 3 dagen aan het zoeken geweest voor een adres om de voeding te vervangen. grrrrrrrr (sry).
Heb al een mail gestuurd naar kiss en zoals vaker geen antwoord. btw ik heb nooit antwoord gekregen op de mails die ik ze verzonden had....

Wie o wie heeft een adres of iets dergelijks waar ik de oude voeding kan laten maken. Of vervangen voor een nieuwe.

plz,

Bedankt alvast.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Mischien kan je een paar fotos maken van het binnenwerk ? ik neem aan dat de voeding gewoon ingebouwd zit ? Mischien is het wel een redelijk standaard voeding ?

Verwijderd

Misschien kan je de voeding niet volledig vervangen met het origineel, maar valt een en ander te tweaken met bijvoorbeeld een
BookPC voeding

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//bookpc/PS100.gif
Ook ideaal voor hobbyisten:
Deze voeding heeft 5V- en 12V-aansluitingen (met een totaal nuttig vermogen van 54W) en een (ATX-achtige) inschakeldraad om via een puls de voeding in te schakelen en is met zijn superkleine formaat van 10x6,5x7,5cm ideaal voor projecten waarin een voordelige en compacte voeding nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een foto maken, het is wel een aparte voeding alles is opengewerkt.
En oh ja ik heb er niets mee gemod dus geen extra hard disk in geplaatst ik wil geen risico lopen dat iets kapot gaat. Hij is mij te kostbaar...

Beetje domme vraag maar hoe plaats je een foto??
Linken naar een homepage?

Doh.

Verwijderd

op een pagina hosten, en dan [ img ] <vul hier URL in> [ /img ]
zonder spaties
*zie ook faq*

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor sommige slechte foto's.
Hier is de link.

http://now.just-go.to/

[ Voor 233% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Zo te zien op die fotos zijn de elco's linksonderin aan het lekken? ze staan bol? en het ziet er een beetje simpel uit, is dat niet zelf te maken?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een winkelier kan niet omdat jij een deksel openmaakt en met de DVD-unit klooit, geen garantie meer geven op je voeding. Het is zot om te denken dat jij dan een rotte voeding hebt veroorzaakt. Dat is alsof je als simpel diefje van een pak koekjes, de derving van de hele dag/week op je krijgt 'want die had jij ook kunnen pikken'. Volgens mij is het wettelijk gezien niet eens mogelijk om een consument op deze manier buiten spel te zetten op z'n garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Tja het is te zot voor woorden.

Maar dit buiten beschouwing gelaten is de communicatie van Kiss ook niet een van de beste. Om maar niet over de reparaties te hebben.
Al met al als het aan de elcoŽs ligt dan ga ik ermee naar een electronica boer cq zaak of die kan helpen.
Of de hele unit vervangen voor een andere.
Ik vraag mij alleen af hoe duur dit is....

Sorry HunterPro met alle respect maar klooit vind ik iets te grof omschreven,

In eerste instantie dacht ik dat de hele unit kapot was maar er is toch duidelijk een brom te horen in het voedings gedeelte.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 01:56:
Zo te zien op die fotos zijn de elco's linksonderin aan het lekken? ze staan bol? en het ziet er een beetje simpel uit, is dat niet zelf te maken?
Ik heb nieuwe foto's gepost ik kan niet zien of ze erg bol staan.
En als ze lekken is dit te zien aan vloeistof of breuk in de elco's?

En inderdaad het ziet er erg simpel uit, fabrikant in WAN NIEN uit taiwan,
model volgens mij AM522B-T.

Ik kan er niet veel over terugvinden, misschien een electronische wizz kid/man.

thanks in advance.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand voor een adres voor een andere voeding.

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 09:01 ]

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

is het niet handiger om gewooon naar een electronicaboer te gaan met je player en hem/haar dit te laten zien. Misschien zien zij wel direct een oplossing of zeggen dat ze zo'n soort voeding hebben liggen.

ActueleWind

Verwijderd

Topicstarter
Lurge schreef op 13 mei 2004 @ 10:37:
is het niet handiger om gewooon naar een electronicaboer te gaan met je player en hem/haar dit te laten zien. Misschien zien zij wel direct een oplossing of zeggen dat ze zo'n soort voeding hebben liggen.
Ja je heb gelijk dit was ik ook van plan als laatste redmiddel, ik eerst nog even een nogmaals mijn beklag doen bij Kiss en de leverancier.

En dan ga ik de hort op naar de electronicaboer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een gegeven moment de gouden gids gepakt en heb diverse zaken gebeld die electronica onderdelen verkochten en ook repareren.
Werd een beetje depri.. van de 6 zaken die ik belde kon niemand mij helpen.
Bleef er nog 1 over KOK onderdelen in Leiden.
Deze gebeld ik kon langskomen met de dvd-speler, om te kijken.
Vandaag dus geweest, het was aardig druk in de zaak.
Ja ondanks de drukte toch het geduld hebben om de klant goed te helpen. Dit is de eerste keer dat ik in deze winkel ben geweest, en het is een kleine winkel oogt rommelig maar zo'n goede klandizie.
Ze hebben er weer een vaste klant bij....
De verkoper annex monteur heeft de dvd-speler geopend en zag dat de inderdaad voeding niet goed was.
De elco's stonden bol.
Hij heeft deze vervangen, deksel op het apparaat geschroefd en getest.
Toen in spanning afgewacht wat er ging gebeuren....

EUREKA, IT LIVES...
Ik ben heel erg blij dat de kiss het weer doet. Vanavond meteen testen.

Mijn eindconclusie is dat het product op zich niet slecht is, jammer van de bugs. Een hele grote minpunt geef ik aan de service van Kiss zo'n slechte service heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb het trouwens niets eens over de website gehad, je kan niet eens als enduser de rma formulier invullen, ja ruim 5 weken niet.....

Slecht echt heel slecht...
Om niet te spreken over hun houding mbt tot coulantie jammer, ze gaan ervan uit dat iedereen die de behuizing opent een mod'der is.
Je wordt wel als modder behandeld. letterlijk en figuurlijk punt uit.

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 18:14 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Tja.. toch wel.. het is lastig namelijk te constateren of iemand er werkelijk voor verantwoordelijk is of niet..
buiten dat is het met je meterkast ook zo.. als jij weet waar het probleem zit, en je wilt het fixen.. en je gaat "klooien" (op eigen elegenheid) in het kastje van bijv. de eneco..dan krijg je een fixe boete ervoor...

om heel eerlijk te zijn vind ik het redelijk "normaal" dat je een aantal producten niet meer onder garantie kan laten vallen als je em open maakt.. niet dit soort dingen, maaar zeker wel kleine dingen zoals discmans, casette recorders.. je kan hjet vaak ook terug lezen in de garantie bepaling.. ik neem aan namelijk dat als je het er niet mee eens bent, deze ook gewoon terug kan geven later.

anyway.. daar gaat et verder niet om.. het ding leeft weer..en dat is wel mooi! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 22 mei 2004 @ 17:18:
Tja.. toch wel.. het is lastig namelijk te constateren of iemand er werkelijk voor verantwoordelijk is of niet..
buiten dat is het met je meterkast ook zo.. als jij weet waar het probleem zit, en je wilt het fixen.. en je gaat "klooien" (op eigen elegenheid) in het kastje van bijv. de eneco..dan krijg je een fixe boete ervoor...

om heel eerlijk te zijn vind ik het redelijk "normaal" dat je een aantal producten niet meer onder garantie kan laten vallen als je em open maakt.. niet dit soort dingen, maaar zeker wel kleine dingen zoals discmans, casette recorders.. je kan hjet vaak ook terug lezen in de garantie bepaling.. ik neem aan namelijk dat als je het er niet mee eens bent, deze ook gewoon terug kan geven later.

anyway.. daar gaat et verder niet om.. het ding leeft weer..en dat is wel mooi! :)
Bedankt voor de reply,
Ben er weer heel blij mee, ik moet nog een achterstand aan avi's wegkijken.
:)
Pagina: 1