[RC5/OGR] alternatief voor ppstats

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:00
DSmarty schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:10:
Heb madman gewezen op dit topic.
Voor zover ik weet (ik draai het :) ) werkt het alleen op PostgreSQL, omdat het functies gebruikt die MySQL niet kent.
Das opzich niet zo heel erg mits je PostgreSQL en MySQL naast elkaar kan draaien op dezelfde machine. Als er dan ook nog een easy install script of howto komt gaat het mij misschien ook wel lukken om deze stats te installeren zodat we ook weer beschikken over OGR-stats en de mogelijkheid hebben tot het terug vinden van Dupes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:27
Gromba schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:51:
Ik ben al een tijdje bezig met de statistieken van Team Newton, ik heb sub.php van phpproxy gebruikt en de layout van de statistieken ook van iemand gestolen *zingt liedje*, maar voor de rest is alles zelf gemaakt.

't is alleen nog een aanslag op m'n server, maar het is ook nog lang niet af.

http://www.teamnewton.nl/proxy.php

[edit]
We hebben ook nog een botje

[22:01] <Gromba> !output
[22:01] <Newt0n> Aantal blocks vandaag: 2.952 (90.197 totaal, nog 9803 tot de volgende mijlpaal, 31634 gespaard)
[22:01] <Gromba> !output Gromba
[22:01] <Newt0n> Gromba leverde vandaag 287 blocks in (9.72% van vandaag, totaal 10751 blocks, 3de in het team)
Zoals je dit gemaakt hebt, zou je dit even in een zipje kunnen posten? Lijkt me wel mooi op dat ook zo te gebruiken! Maak er dan zelf wel even een andere look omheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
HobbeS schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:36:
[...]

Zoals je dit gemaakt hebt, zou je dit even in een zipje kunnen posten? Lijkt me wel mooi op dat ook zo te gebruiken! Maak er dan zelf wel even een andere look omheen :)
Sja, heb hem dit ook ooit eens gevraagd en zou het nog wat 'opschonen' zodat het wat makkelijker voor andere te gebruiken is maar helaas niets meer van gehoord. Wie weet komt het nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSmarty schreef op maandag 10 mei 2004 @ 20:23:
Die machine is een grove schande voor DPC :(

[...]

Voor den n00b: Er draait dus geen koetje op :'(

(BTW: Volgens mij is er geen PostgreSQL voor Windows... )
PHPStats is uiterlijk wel hetzelfde als PPStats, dit omdat ik dat simpelweg nog steeds de beste stats vind.. vnl qua overzicht en bedieningsgemak
PostgreSQL is intussen beschikbaar op windows, maar alleen voor ntfs. kijk ook alhier. Ik heb er afgelopen jaar een verslag over moeten schrijven voor school maar meer dan er een beetje mee stoeien heb ik niet gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wordt er toevallig ook wat ontwikkeld voor OGR of zijn al deze -veelbelovende- ppstats-'killers' allemaal RC5-gericht? Met nieuwe OGR-stats zou ik helemaal happy worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
De stats van MadMan waar DS het over had die zijn er ook voor OGR

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
iisschots schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:17:
De stats van MadMan waar DS het over had die zijn er ook voor OGR
Is tie op vakantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:46
Sorry voor de wat late reactie: zag het berichtje van dsmarty net pas dus vandaar :D

Op dit moment ligt de ontwikkeling van phpstats een beetje stil. De reden daarvoor is dat ik aan het afstuderen ben en dat kost redelijk wat tijd.. Begin oktober ben ik klaar met afstuderen en ga ik weer verder ontwikkelen aan phpstats. Er staan een aantal dingen op mijn wensen lijstje waaronder het volgende:

* Download mogelijkheid voor koe + ini voor die stats
* Flexibelere stats: zelf grafieken etc samenstellen (om zo de voortgang met je concurenten te kunnen nagaan)
* Door kunnen klikken naar statspagina's van sub teams (iets waar TeamBVD sinds een half jaar/jaar veel mee te maken heeft)
* Bepaalde namen (exleden & onbekend) geforceerd onder aan de stats weergeven
* Gebruikers zelf IP kunnen laten claimen, welke later door een admin definitief kunnen worden gemaakt.
* Meer details: dus ook kunnen zien welke client versies voor welke statsnaam/ ip hebben geflushed etc.
* Intergratie met OGR ( en andere Dnet projecten)

Verder zijn er voor de database zelf nog een aantal updates gepland:
* Meedere proxies in de zelfde database. Nu is het nog zo dat iedere proxy zijn eigen database + stats heeft, maar dat is vaak niet nodig. RC5 werkt met een hierarchische structuur van proxies, hierdoor zou het alleen nodig zijn om de blokjes van de hoogste proxy op te slaan. Dit zou een aantal database kunnen besparen en dus een preformance winst
* Implementatie van aggregaat navigatie (Maar ik weet nog niet of ik dat zelf wil gaan doen of een andere versie van postgresql daarvoor neem).

Verder ben ik van plan het geheel open source te gaan maken. Echter weet ik nog niet precies hoe ik dat wil gaan invullen (welke licentie etc..). Bovendien wil ik eerste een aantal van bovenstaande dingen implementeren voordat het open source wordt. Ook wil dan ook een installatie handleiding klaar hebben.

Zelf ben ik niet van plan een mysql versie te maken, om de simpele reden dat mysql gewoon een hoop dingen mist ten opzichte van PostgreSQL. Ik wil hier geen discussie op gaan starten mysql vs. PostgreSQL, maar mysql is gewoon (nog) niet zo ver als PostgreSQL. En PostgreSQL is ondersteund tenminste de SQL3 standaard (iig voor het grootste gedeelte) en ik hou er nou eenmaal van om standaarden te gebruiken. Verder is PostgreSQL ECHT open source, waarin tegen mysql een commercieel product is dat daarnaast is sommige gevallen ook gratis te gebruiken is.Tot slot draaien mysql en postgresql eventueel prima naast elkaar!

Verder is inderdaad sind een half jaar ongeveer een windows versie van PostgreSQL, welke zeer goed bevalt. Ik heb PHPstats nog niet uitgeprobeerd onder windows, want ik heb nog geen programma dat de log files inleest in de database. Zelf ben ik overigens ook niet van plan dat te maken omdat het me simpel weg te veel tijd gaat kosten om beiden te onderhouden.

Nou, zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte :D

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Tot slot draaien mysql en postgresql eventueel prima naast elkaar!
Das al prettig om te horen :)
Verder is inderdaad sind een half jaar ongeveer een windows versie van PostgreSQL, welke zeer goed bevalt. Ik heb PHPstats nog niet uitgeprobeerd onder windows, want ik heb nog geen programma dat de log files inleest in de database. Zelf ben ik overigens ook niet van plan dat te maken omdat het me simpel weg te veel tijd gaat kosten om beiden te onderhouden.
Dat is dan jammer maar dan moeten we maar aan de linux :+

Zullen nog wel even moeten wachten dus op een 'echte' versie voor de download aangezien je pas in oktober verder gaat met de ontwikkeling. Nou ja, dan doen we dat maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

Ik zag toevallig dit topic.

Ik heb voor RC5 / OGR mij eigen stats systeem geschreven, aangezien ppstats mij niet beviel ivm hoge load. Mijn stats systeem werkt met PHP & MySQL Het is geschreven met het idee om het vrij te geven als het af is. Het werkt op het moment redelijk.

Een lijstje met features:
stats per:
* host
* email
* os
* cpu
* email + host
* os + host
* cpu + host
* daily
* weekly
* monthly
* grafiekjes
* multi language
* linkjes naar subteams (Fryslan MP heeft op het moment geen subteam's)
* automatisch weglaten van 'oude' flushers

Dingen die nog missen:
* lijstje met stats per host
* eigen gedefineerde tabbelen / grafieken
* ...
* ...

vast nog wel meer...

De grafieken worden gemaakt met behulp van JPgraph, dat is een gratis (niet comercieel gebruik) pakket met allemaal classen waarmee je heel eenvoudig grafieken kunt genereren.
Info: http://www.aditus.nu/jpgraph/

Stats server is een Dual P3 1Ghz + 1GB ram (op het moment maar met 1 cpu, er is laatst 1 overleden :'()

[ Voor 7% gewijzigd door Reinstein op 16-08-2005 23:51 ]

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 13:18
r.l.feenstra schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:48:
Ik zag toevallig dit topic.

Ik heb voor RC5 / OGR mij eigen stats systeem geschreven, aangezien ppstats mij niet beviel ivm hoge load. Mijn stats systeem werkt met PHP & MySQL Het is geschreven met het idee om het vrij te geven als het af is. Het werkt op het moment redelijk.

* multi language
Lachen, de proxy in het Fries :D Klinkt goed allemaal, werkt het ook onder IIS ? of alleen onder Apache ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

ik maak gebruik van symbolic links voor de taal. Maar als IIS iets van virtual directory support ondersteund zou het daar ook moeten werken.

Het werkt als volgt:

in de root van de webserver staat een symlink genaamd 'en' deze linkt naar './'

als iemmand nu opvraagt:
* server.nl/index.php
* server.nl/en/index.php
* server.nl/en/en/index.php

Dan kom je elke keer op het zelfde script uit, en dan kun je vie de $_SERVER vars van php de directory uitlezen.

Nadeel: Als windoes via samba de dir groote opvraagt, dan kom je in een endless loop :P

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
LOL, misschien kan ik het ook nog wel eens in het brabants proberen te vertalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 13:18
r.l.feenstra schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 06:43:
ik maak gebruik van symbolic links voor de taal. Maar als IIS iets van virtual directory support ondersteund zou het daar ook moeten werken.
IIS ondersteund geen symbolic links voor zover ik weet, heb ik eerder naar gezocht ivm de Mythor stats :'( (en nee, overstappen naar Apache is voor ons geen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Er is weer nieuws over Mythor's stats:
News
As of 28 september 2005 the phpstats 0.1* branch is no longer in development and most likly no further updates will be made.
However as of the same date, a new branch is been developed from scratch, featuring an "open generic stats platform". This site will keep you updated on the development process.
Bron

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:20
Witlof schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:45:
Er is weer nieuws over Mythor's stats:

[...]

Bron

Ben benieuwd :)
Ik heb zelf de PHPstats v0.175 Beta aangepast zodat ie geschikt is voor OGR25.
En ik heb nog wat aanpassingen gemaakt, zodat de "register_globals" op off kan.

Het is alleen nog niet helemaal af, ik heb nog wat bugjes op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
ramonp schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:46:
[...]

Ik heb zelf de PHPstats v0.175 Beta aangepast zodat ie geschikt is voor OGR25.
En ik heb nog wat aanpassingen gemaakt, zodat de "register_globals" op off kan.

Het is alleen nog niet helemaal af, ik heb nog wat bugjes op te lossen.
En is die ook te downloaden zodat wij daar ook gebruik van kunnen maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Witlof schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

En is die ook te downloaden zodat wij daar ook gebruik van kunnen maken? :)
Nu is die nog niet te downloaden, maar ik zal hem binnenkort wel online zetten.

Hij is te downloaden vanaf hier

Maar zoals ik al eerder vertelde er zitten nog wat bugjes in.
Kijk even naar leesmij.txt voor aanvullende instructies.

[ Voor 30% gewijzigd door ramonp op 04-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@ramonp: ik ben erg benieuwd! Ik ga de boel vanavond (proberen te) installeren op de proxy die ik run :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook weer eens een poging wagen.
De 1.74 versie lukte me niet echt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Ik heb de PHPStats met OGR ondersteuning even online gezet.

http://dnetc.ramonpieper.nl

De gegevens komen uit de database van een versie die ik intern als test draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
ramonp schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:06:
Ik heb de PHPStats met OGR ondersteuning even online gezet.

http://dnetc.ramonpieper.nl

De gegevens komen uit de database van een versie die ik intern als test draai.
Ziet er goed uit :) Heb je eventueel nog een idee om het probleem op te lossen dat ontstaat als er geen log is van een vorige dag? Dat gaat bij ons namelijk vast wel voorkomen bij OGR :| En wat is dan precies het probleem? Lopen de stats vast en gebeurd er niets meer of verschijnt er een error en verder niets?

[ Voor 12% gewijzigd door Witlof op 05-10-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Witlof schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:28:
[...]

Ziet er goed uit :) Heb je eventueel nog een idee om het probleem op te lossen dat ontstaat als er geen log is van een vorige dag? Dat gaat bij ons namelijk vast wel voorkomen bij OGR :| En wat is dan precies het probleem? Lopen de stats vast en gebeurd er niets meer of verschijnt er een error en verder niets?
Het probleem is dat de datum in de database nog op de vorige dag staat.
Wanneer je dan SUB uitvoert, dan kijkt ie naar de datum in de database.

Hij loopt niet vast ofzo, je krijgt alleen de melding dat het bestand (met de datum van de vorige dag) niet bestaat.

Maar ik denk dat het wel simpel op te lossen is, ik zal (als ik tijd heb) er vandaag wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Heeft iemand misschien al een workaround om snel je oude logs in de db te krijgen? Ik heb namelijk logs die teruglopen tot 24-08-2003, en om nou voor elke dag ?d=20030824, 20030825 te gaan doen heb ik niet zo heeeel veel zin in ;)
Ik heb al geprobeerd het met een php-scriptje voor elkaar te krijgen maar dat gaat denk ik te hard, zodat ik vrij snel de mededeling krijg dat er al een update bezig is.

/edit: kuch, 'vrij snel' was een beetje een understatement, er staat welgeteld één regel van 24-08-03 in de db :Y)
Weet iemand snel of er in php een manier is om je script even te laten wachten? gevonden

[ Voor 23% gewijzigd door Wortelsoep op 05-10-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Witlof schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:28:
[...]

Probleem is opgelost.

Ik heb het niet uitvoerig getest, maar wat ik getest heb werkt iig :D
Ik zal het de komende dagen even wat meer testen, zodat ik zeker weet dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
Hits per day
1 Internet Explorer 0 G 93.23%
2 Unknown 0 G 3.52%
3 Mozilla 0 G 3.25%
0 G :?

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
wilko2 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:41:
Heeft iemand misschien al een workaround om snel je oude logs in de db te krijgen? Ik heb namelijk logs die teruglopen tot 24-08-2003, en om nou voor elke dag ?d=20030824, 20030825 te gaan doen heb ik niet zo heeeel veel zin in ;)
Ik heb al geprobeerd het met een php-scriptje voor elkaar te krijgen maar dat gaat denk ik te hard, zodat ik vrij snel de mededeling krijg dat er al een update bezig is.

/edit: kuch, 'vrij snel' was een beetje een understatement, er staat welgeteld één regel van 24-08-03 in de db :Y)
Weet iemand snel of er in php een manier is om je script even te laten wachten? gevonden
Staat ergens in dit topic vermeld hoe je dat kan doen. Volgens mij gepost door Mythor :)
mythor schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:21:
code om stats te update, zo uit mn hoofd ( test het eerst even dus :))
dit zou de stats moeten updaten vanaf 5 jan 2005 tot nu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
   $url = "http://stats.org/stats/sub.php?d=";
   $now = date("Ymd");
   $day = 60*60*24;
   $add = 0;

while($date != $now){
     $date = date("Ymd", mktime(0, 0, 0, 01, 05, 2005)+($add * $day));
     $add++;
     echo "inserting: ".$date."<br>";
     $handle = fopen($url.$date, "r");
     fclose($handle);
    }
?>

zet $gnuplot (in init.php) even op 0 als je alles wilt gaan updaten en daarna weer op 1, het is niet nuttig om elke keer al de plaatjes te genereren

[ Voor 33% gewijzigd door Witlof op 05-10-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Druk jij je hits niet per Gigs aan? :+ Hij verwacht nogal wat pageviews 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Witlof schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:15:
[...]

Druk jij je hits niet per Gigs aan? :+ Hij verwacht nogal wat pageviews 8)7
Ik zei toch dat er nog wat bugjes is zitten...

Nou dit is er één van :D

Maar ik heb hem "speciaal" voor jullie even gefixt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ramonp op 05-10-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb het script van mythor gebruikt, die werkt goed voor een paar dagen, maar daarna wordt er niks meer in de db gestopt. Om de een of andere duistere reden begint hij pas bij 20041130, terwijl ik toch echt dit heb staan:
$date = date("Ymd", mktime(0, 0, 0, 24, 08, 2003)+($add * $day));
Maargoed, dat is even niet van heel groot belang, wat vervelender is:

In de db staan gegevens vanaf 2004-11-30 00:21:20 tot 2004-11-30 13:19:57, daarna niks meer.
Toen eens even in de originele log gekeken van die datum, er daar staan 4 packets voor precies dat tijdstip (13:19:57). Wellicht dat hij zich daar in verslikt. Hoewel ik in de mysql niet zie staan dat dat veld unique moet zijn.
In de browser krijg ik voor die datum de volgende error:
Error: Could NOT insert line into the table:
INSERT INTO ogrp2 VALUES ('2004-11-30 13:19:57','80.60.92.224','dnet#miletic.nl','27140266081','27','2','90090494','9',0)
Duplicate entry '2004-11-30 13:19:57-80.60.92.224-dnet#miletic.nl-0' for key 1
(waarbij # = @)

Toen heb ik even occupied weer op false gezet, en handmatig verder gegaan, het gaat daarna een paar dagen goed, maar bij 20041206 krijg ik dezelfde error.
Blijkbaar houdt hij er niet zo van om meerdere packets van hetzelfde emailadres op hetzelfde tijdstip te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Wanneer 'date', 'ip', 'email' en 'claimed' hetzelfde zijn van die regels heb je een probleem.
Die moeten namelijk uniek zijn.

Maar als het goed is moet ie dan een 'update' uitvoeren ipv van een 'insert'.

[ Voor 57% gewijzigd door ramonp op 06-10-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Dat is nou vervelend :/
Is er misschien een manier om die dubbelcheck de nek om te draaien? Want ik weet zeker dat er meer mensen zullen komen met dit probleem. De proxy die ik draai (en zeker in 2004) is niet erg veel gebruikt, dus met een grote proxy zul je misschien wel meerdere keren per log zulke dubbele entries tegenkomen.

En ik had nog een -klein- probleempje: mijn logs heten pproxyogrYYYYMMDD.log, en niet -zoals het script het graag wil- pproxyogrp2YYYYMMDD.log. Ik heb dus geprobeerd om in suball.php de array met projecten aan te passen naar ogr ipv ogrp2, maar dan werkt de hele boel niet meer. Ik heb nu dus maar even een soort van noodoplossing gemaakt, dat hij alleen het project ogr doet (dus geen rc5), maar erg netjes is het niet. Ik heb geluk dat ik geen RC5 doe, maar het is wel iets om naar te kijken denk ik.

Voor zover weer de bugreports ;)
Als ik er tijd voor weet te vinden zal ik zeker eens naar de php gaan kijken, wellicht dat ik iets zinvols aan dit mooie statscript kan bijdragen :)

edit: de 'noodoplossing' die ik bedoel is de volgende:

code:
1
$stats = array("ogrp2");//,"rc572");

Dus rc572 staat uitgeschakeld als het ware

code:
1
$file = $setting['log_path'].$setting['log_pre'].'ogr'.$setting['date'.$db].$setting['log_sufix'];

En het goeie pad naar de log in elkaar geprust

Laaste edit, de volgende keer wordt het een nieuwe post:
Ik heb nog een (behoorlijk ernstige) fout gevonden: De datum 20051001 voert hij in als 2010-01-05.

Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik commentaar blijf leveren, heel erg super dat je hier werk aan besteedt _/-\o_ _/-\o_ , ik hoop alleen een kleine bijdrage te leveren door het iig te testen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Wortelsoep op 06-10-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Is het misschien handig om het al eeuwen oude striplog van pinball misschien eerst te gebruiken? Deze zou per dag alle blokjes met dezelfde gegevens, op de tijd na, smenvoegen. Weet niet of het nog ergens online staat maar was zeker wel prettig in het verleden ivm de perlscripts die alle logs steeds door moest om stats te updaten.

Uhm, als reaktie op bovenstaande:

Is het misschien mogelijk om een optie te maken waarbij je zelf de naam van de logfile + lokatie ervan kan opgeven? Uit bovenstaande begrijp ik namelijk dat een andere notatie dan RamonP gebruikt niet (goed) zal werken.

Het gebeurd vaker bij RC5 volgens mij dat blokjes verstuurd worden met dezelfde tijd, datum, IP, claim gegevens. Als daar een update voor zou komen waardoor dit geen problemen meer zou geven zou dat erg prettig zijn. Over het algemeen duurt het flushen niet lang op een snelle verbinding en dus zouden dit problemen op kunnen leveren bij de stats als wij ze ook gaan draaien :|

Zit er eigenlijk ook een dupecheck in deze versie? Die dus dubbel geflushte blokjes in een overzicht zet met het daarbij behorende IP + Nick?

[ Voor 55% gewijzigd door Witlof op 06-10-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Met die bestandsnamen ogr of ogrp2 is opzich wel wat mee te doen.

Ik zal bij mij die database eens leeggooien en kijken of ik iets kan verzinnen om alle logs in één keer te importeren.
Vandaag heb ik daar geen tijd meer voor. Ik zal er morgen wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
ramonp schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:50:
Met die bestandsnamen ogr of ogrp2 is opzich wel wat mee te doen.

Ik zal bij mij die database eens leeggooien en kijken of ik iets kan verzinnen om alle logs in één keer te importeren.
Vandaag heb ik daar geen tijd meer voor. Ik zal er morgen wel even naar kijken.
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
deze stats doen het wel. Met die van mythor kon ik nooit inloggen.

Heb trouwens nog dat ik niet in 1x kan inloggen. Moet me altijd 2x aanmelden voordat ik erin kom.
draai trouwens winxp met apache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
PowerCow: dat met inloggen heb ik ook. Beetje vreemd, maar niet kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Ok, ik heb weer een aantal bugs / wensen aangepast :)
  • Het probleem met het inlezen van 'pproxyogrYYYYMMDD.log' ipv 'pproxyogrYYYYMMDD.log'.
    Ik heb gewoon een extra veld in database gemaakt, zodat je voor ieder project zelf de bestandsnaam kan kiezen. Dit is aan te passen via de admin login.
  • Het importeren van log-files.
    Ik heb een nieuw bestand gemaakt 'updatelog.php' en die importeerd logbestanden van de proxy vanaf de opgegeven datum tot gisteren (kan evt. worden aangepast). Het importeren gaat per project.
    Ik heb het getest met log-files van een aantal maanden in een LAN. Dat ging goed. Maar ik weet niet hoe het zit als er log-files van een aantal jaar zijn. I.v.m. time-outs.
    Daarom heb ik het zo gemaakt dat je de einddatum (standaard gisteren) kan aanpassen.
Ik zal ook nog even kijken naar dat 2x inloggen. Maar dat vind ik niet zo belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Staat het al online? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
jep, ik zet het eerst online voordat ik het hier post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
ramonp schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:02:
• Het importeren van log-files.
Ik heb een nieuw bestand gemaakt 'updatelog.php' en die importeerd logbestanden van de proxy vanaf de opgegeven datum tot gisteren (kan evt. worden aangepast). Het importeren gaat per project.
Ik heb het getest met log-files van een aantal maanden in een LAN. Dat ging goed. Maar ik weet niet hoe het zit als er log-files van een aantal jaar zijn. I.v.m. time-outs.
Daarom heb ik het zo gemaakt dat je de einddatum (standaard gisteren) kan aanpassen.
[/list]
gewoon bovenin je updatelog.php file hetvolgende zetten
code:
1
set_time_limit(0);

en nooit meer last van een timeout

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
stappel_ schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:12:
[...]

gewoon bovenin je updatelog.php file hetvolgende zetten
code:
1
set_time_limit(0);

en nooit meer last van een timeout
Ik heb het er ingeplaatst, alleen kan ik het niet testen omdat ik maar van een paar maanden logs heb.

Ik heb ook nog het login probleem opgelost. Nu hoef je maar 1x in te loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik ben nu al een flinke tijd bezig met updatelog.php en het lijkt perfect te werken :) MySQL heeft het er alleen vrij zwaar mee, hij is nu al ruim een uur aan het draaien op full load maar dat is niet erg. Er staan nu ruim 22000 blokjes in, en hij zit pas in juni 2004. Dus hij moet nog wel even :)

Het dubbelcheck-probleem heb ik even heel banaal opgelost door gewoon geen primary key in de tabel te hebben. Of dat problemen oplevert merk ik later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
wilko2 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:52:
Ik ben nu al een flinke tijd bezig met updatelog.php en het lijkt perfect te werken :) MySQL heeft het er alleen vrij zwaar mee, hij is nu al ruim een uur aan het draaien op full load maar dat is niet erg. Er staan nu ruim 22000 blokjes in, en hij zit pas in juni 2004. Dus hij moet nog wel even :)

Het dubbelcheck-probleem heb ik even heel banaal opgelost door gewoon geen primary key in de tabel te hebben. Of dat problemen oplevert merk ik later wel.
Ik weet niet hoeveel blocks het toaal zijn maar ga er vanuit dat het we iets langer dan een uur kan duren :P Mysql is snel maar als er veel inserts moeten worden gedaan dat vind geen enkele dbase leuk (zeker niet als er ook nog eens een hoop indexen op hangen.. die vertragen het inserts en bji veel inserts ga je dat goed merken :) )

offtopic:
als ik poep praat hoor ik het wel :P

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 07-10-2005 18:52 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 14:06

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

wilko2 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:52:

autocomit heb je uitstaan?
Zo ja, dan kan je bv om de 100 block comitten (check wel ff of je comit buffer groot genoeg is ;))

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
misschien nog handig om de link naar je downlaod in je signature te zetten :+ Nu moet ik altijd ff een pagina terug browsen. Ga de nieuwe versieo ok ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
PowerCow schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:34:
misschien nog handig om de link naar je downlaod in je signature te zetten :+ Nu moet ik altijd ff een pagina terug browsen. Ga de nieuwe versieo ok ff proberen.
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Wilde het vandaag even proberen maar volgens mij werkt het niet met PHP5 of wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Witlof schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:30:
Wilde het vandaag even proberen maar volgens mij werkt het niet met PHP5 of wel :?
Ik heb een tijdje geleden de laatste versie van Mythor geprobeerd (0.175?) op PHP5, maar dat wilde bij mij niet lekker lopen.

Ben toen maar eens gaan kijken om zelf een systeempje te bouwen, maar dat idee is een beetje gestrand :Y)

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Staat ook op zijn website, dat het niet getest is met PHP5.

Zelf ben ik nog niet met PHP5 bezig, dus heb ik het ook niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, maar er zit een verschil tussen niet getest hebben en niet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Heb er nog niet echt naar gekeken maar op de gehoste server staan de stats nu en werken. Nu heb ik alleen een vraagje. Is het mogelijk om in te stellen dat de OGR logs in een andere dir staan dan de rc5 logs? Heb namelijk aparte directory's aangemaakt voor het overzicht en daarin staan de logfiles met de datum als naam.

Uhm, als ik nu een IP-adres aan een user koppel en dan de update weer laat lopen staan er 2x zoveel blokjes onder de IP-adressen :| check. Heb er 1200 geflushed op het ene adres en er staan er 2400 8)7

Zag ook de error maar dat moet op te lossen zijn door de logs te laten verwijzen naar de hoofddir van de proxy en dan bij rc5 en ogr een toevoeging maken van iets als ogrp2/ en bij rc5 iets van rc572/ denk ik.

Oh, en hoe zat het met die error van OGR? Die datum klopt niet echt :?
File error: The log file: /home/proxy/ogrp2/20050924.log does not exist.

rc572
Processed lines: 0
New filepointer: 132725
Stats update: 0.0022158622741699
Email claims: 0.00018310546875
IP claims: 0.012564897537231
Plot all gfx: 0.067373037338257
Total parce time: 0.079977989196777
En waar komt die [...] vandaan bovenaan de stats achter de teamnaam :?

En als laatste vraag :D Waarom kan ik het password niet aanpassen via de website?

[ Voor 74% gewijzigd door Witlof op 11-10-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Witlof schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:33:
Heb er nog niet echt naar gekeken maar op de gehoste server staan de stats nu en werken. Nu heb ik alleen een vraagje. Is het mogelijk om in te stellen dat de OGR logs in een andere dir staan dan de rc5 logs? Heb namelijk aparte directory's aangemaakt voor het overzicht en daarin staan de logfiles met de datum als naam.

Uhm, als ik nu een IP-adres aan een user koppel en dan de update weer laat lopen staan er 2x zoveel blokjes onder de IP-adressen :| check. Heb er 1200 geflushed op het ene adres en er staan er 2400 8)7

Zag ook de error maar dat moet op te lossen zijn door de logs te laten verwijzen naar de hoofddir van de proxy en dan bij rc5 en ogr een toevoeging maken van iets als ogrp2/ en bij rc5 iets van rc572/ denk ik.

Oh, en hoe zat het met die error van OGR? Die datum klopt niet echt :?

[...]

En waar komt die [...] vandaan bovenaan de stats achter de teamnaam :?

En als laatste vraag :D Waarom kan ik het password niet aanpassen via de website?
Dat van die verschillende mappen voor OGR en RC5 is op zich wel makkelijk te maken.

Dat verhaal van dat IP adres, zou ik even moeten testen.

Die error met OGR is op te lossen door de update nog een keer te doen,
dan wordt er namelijk naar de logfile van een dag erna gekeken.
Maar dat werkt bij jou versie nog niet goed, omdat ie na bv 30-09-2005 naar 31-09-2005 ipv 01-10-2005 gaat.
Dat heb ik inmiddels opgelost, maar die versie staat nog niet online.

Die [...] is in mijn laatste versie vervangen door het projectnaam, OGR-25 of RC5-72.
Dus je krijgt dan Teamnaam [OGR-25]

Naar dat password moet ik even kijken.

Ik zal morgen mijn laatste versie even online zetten, dan kan je weer even voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
OK! _/-\o_ Snelle reactie trouwens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
hij is echt snel.

Nog even iets. Ik heb nooit zin om scheduled tasks te maken kan er iets inkomen een knopje van update ofzo? zodat de bezoeker zelf een update kan regelen en daarna direct weer up 2 date stats heeft. misschien iets met een timer erin? bij mij thuis doet hij al een seconde over een 100wu's, maar op een teamproxy misschien langer, zodat niet verschillende updates door elkaar gaan lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door MeneerKrab op 11-10-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

PowerCow schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:12:
hij is echt snel.

Nog even iets. Ik heb nooit zin om scheduled tasks te maken kan er iets inkomen een knopje van update ofzo? zodat de bezoeker zelf een update kan regelen en daarna direct weer up 2 date stats heeft. misschien iets met een timer erin? bij mij thuis doet hij al een seconde over een 100wu's, maar op een teamproxy misschien langer, zodat niet verschillende updates door elkaar gaan lopen.
Gewoon altijd de update draaien bij het openen van de hoofdpagina :p
(heb je (bijna) altijd wel up2date stats)

En hoe vaker je de update doet, hoe minder hij hoeft te verwerken als het goed is
(hij loopt toch niet elke keer alles af zoals ppstats??)

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Dat van die verschillende mappen voor OGR en RC5 is op zich wel makkelijk te maken.
Heb het al opgelost door er <mapnaam>/ voor te zetten. Werkt perfect :D
Dat verhaal van dat IP adres, zou ik even moeten testen.
Het leek 'opeens' opgelost te zijn :? Wat nu nog wel prettig is om een IP-adres van een member te kunnen verwijderen en onder een andere naam neer te zetten zodat alle blokjes ook daarbij komen te staan. Dus dat de blokjes weer 'vrij komen' onder de naam unknown. Had nu iets te snel IP-adressen toegevoegd waardoor er 1 onder admin kwam te staan. Na veel pielen is dat IP-adres onder admin weg en onder de juiste member gezet. Echter blijven de blokjes in de stats onder admin staan doordat deze 'geclaimed' zijn :|
Die error met OGR is op te lossen door de update nog een keer te doen,
dan wordt er namelijk naar de logfile van een dag erna gekeken.
Maar dat werkt bij jou versie nog niet goed, omdat ie na bv 30-09-2005 naar 31-09-2005 ipv 01-10-2005 gaat.
Dat heb ik inmiddels opgelost, maar die versie staat nog niet online.
Hoe zit het met de 'error' dat er geen logfile beschikbaar is? Daardoor wordt niets geupdate. Ook niet als je dus IP-adressen aan members koppelt en de stats update.
Die [...] is in mijn laatste versie vervangen door het projectnaam, OGR-25 of RC5-72.
Dus je krijgt dan Teamnaam [OGR-25]
OK, dat is dan duidelijk :)
Naar dat password moet ik even kijken.
Mooi, anders komt er straks iemand langs die leuk denkt te zijn en alles weggooid, aanpast of gewoon vern**kt :|
Ik zal morgen mijn laatste versie even online zetten, dan kan je weer even voorruit.
En waar staat die :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
geduld. Hij heeft hem nog niet online gezet iig. De dag duurt nog langer dan deze 16uur en 20min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
ik heb nog wat aanpassingen voor hem. Ik heb ze verzamelt in de volgende file
http://susreport.perot.nl/phpstatnotes.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
PowerCow schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:20:
[...]

geduld. Hij heeft hem nog niet online gezet iig. De dag duurt nog langer dan deze 16uur en 20min.
Sja, je moet wat als je niets te doen hebt ;)
stappel_ schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:38:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
wat ik me ook afvraag is waarom onder de current stats nog wat van die grijze balken zitten en daar staat history... Deze doet verder niets bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
PowerCow schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:14:
wat ik me ook afvraag is waarom onder de current stats nog wat van die grijze balken zitten en daar staat history... Deze doet verder niets bij mij.
Dat is de plek waar normaal een plaatje staat (team-rc572.png). Echter is deze functie stuk en komt er dan een lege .png te staan in de output directory. Firefox laat dan niks zien, in IE zie je een rood kruisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
stappel_ schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:34:
[...]

Dat is de plek waar normaal een plaatje staat (team-rc572.png). Echter is deze functie stuk en komt er dan een lege .png te staan in de output directory. Firefox laat dan niks zien, in IE zie je een rood kruisje.
oke. Dat verklaart waarom ik op het werk wel een kruisje zag en thuis dus weer niet.
Dat is de gnuplot functie zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Jep, de persoon die de server beheert bij ons zei al dat het een beetje brakke coding was en heeft het verholpen. Hoe weet ik niet maar wij hebben wel grafiekjes :D zie: http://proxy.divisionbrabant.nl

Zal eens vragen of hij kan zeggen waar het mis ging :)

[ Voor 23% gewijzigd door Witlof op 12-10-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
stappel_ schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:38:
Bovenstaande aanpassingen heb ik nog niet aangebracht,
maar wel wat andere dingen. Ik zal morgen wel even naar bovenstaande kijken.

Ik heb ook het e.e.a. op m'n website aangepast, zodat je kan zien wat er veranderd is t.o.v. de vorige versie.

Maar goed, de nieuwe versie staat online (zie ondertitel)

Dit is er in veranderd:
- Mogelijk om password te wijzigen.
- Proxystatus bij Serverinfo werkt nu goed.
- Update (suball.php) werkt nu goed wanneer er een log-file ontbreekt.
- Mogelijk om het hele path van de log-files op te geven.
- [...] vervangen door projectnaam
- Menuitem Total by hour toegevoegd, zodat te zien is op welke uren men flusht.
- Html aangepast, zoveel mogelijk Valid HTML 4.01 gemaakt.
- E.e.a. aangepast bij Stats stats.

Edit:
De gnuplot functie werkt gewoon. Maar onder Windows moet je dat met de hand doen, onder Linux (als het goed geïnstalleerd is) werk het gewoon goed.

[ Voor 8% gewijzigd door ramonp op 12-10-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
ramonp schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:15:
Edit:
De gnuplot functie werkt gewoon. Maar onder Windows moet je dat met de hand doen, onder Linux (als het goed geïnstalleerd is) werk het gewoon goed.
niet helemaal, hij zeurt vaak over een lege xrange en maakt dan een lege output file aan. (ja onder Linux)

[ Voor 3% gewijzigd door stappel_ op 12-10-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
ik ga morgen de laatste versie van je installeren. Momenteel ziek dus kan wel wat leuks doen.
top dat je deze stats aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
stappel_ schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:51:
[...]
niet helemaal, hij zeurt vaak over een lege xrange en maakt dan een lege output file aan. (ja onder Linux)
Oh, oke, ik zal er naar kijken. Ik ben het zelf nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
wat ik ook niet snap is waarom de stats de console log niet kan uitlezen vanuit windows. Ik zal ppstats er eens bij pakken en kijken hoe het daarin is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
PowerCow schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:30:
wat ik ook niet snap is waarom de stats de console log niet kan uitlezen vanuit windows. Ik zal ppstats er eens bij pakken en kijken hoe het daarin is opgelost.
Ik gebruik zelf geen Windows, dus dat test ik ook niet.

Maar goed het is toch gewoon die console log uitlezen en dat weg schrijven in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Is het misschien zo dat je console logfile ook voorzien wordt van een datum? Daar is namelijk geen rekening mee gehouden. De stats kijken maar naar 1 bepaalde file zonder datum (clog.log oid en dus niet clog20051013.log). Je moet dus logfilerotation gebruiken of in iedergeval geen datum aan de logfile laten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Witlof schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:05:
Is het misschien zo dat je console logfile ook voorzien wordt van een datum? Daar is namelijk geen rekening mee gehouden. De stats kijken maar naar 1 bepaalde file zonder datum (clog.log oid en dus niet clog20051013.log). Je moet dus logfilerotation gebruiken of in iedergeval geen datum aan de logfile laten koppelen.
dat is het ja. Mijn console log is daily en krijgt dus een datum. Ga het gelijk ff proberen. Verder heb ik met je laatste versie dat ik niet meer in kan loggen als admin / admin terwijl ik het nog niet veranderd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
PHPstats gaan er vanuit dat het console log er zo clog20050727.log uitziet.

Probeer als wachtwoord eens 'pino' en heb het even moeten testen en ben het vergeten terug te zetten, toen ik de database heb geexporteerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
ramonp schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:36:
PHPstats gaan er vanuit dat het console log er zo clog20050727.log uitziet.

Probeer als wachtwoord eens 'pino' en heb het even moeten testen en ben het vergeten terug te zetten, toen ik de database heb geexporteerd O-)
ik heb de console log zo staan.
Wachtwoord had ik ondertussen zelf al ff veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
PowerCow schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:39:
[...]

ik heb de console log zo staan.
Wachtwoord had ik ondertussen zelf al ff veranderd.
Als je de console log zo hebt staan werkt het wel? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Witlof schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:45:
[...]

Als je de console log zo hebt staan werkt het wel? Of niet?
niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Mijn console log files bevatten ook een datum en dit werkt gewoon.

Oh wacht, ik heb het al gezien. Hij probeert de datum uit de database te halen uit een veld dan niet bestaat |:(

@stappel_

Ik heb de wijzigingen die je heb aangedragen bijna allemaal doorgevoerd.
Maar onderstaande niet, omdat er $plot al wel bestaat.
Eerder in het script (in een andere functie) staat $plot="";

code:
1
2
3
4
5
6
============================== modules/gnuplot.php ===============
vervang:
    $plot.="set size 
door
    $plot="set size 
De eerste keer bestaat $plot nog niet dus mag je geen .= gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
ramonp schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:09:
Eerder in het script (in een andere functie) staat $plot="";
dat klopt, maar in de functie zelf bestaat hij niet, of je moet het als global in die functie definieren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
stappel_ schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:01:
[...]
dat klopt, maar in de functie zelf bestaat hij niet, of je moet het als global in die functie definieren. ;)
Ik zal het aanpassen, je hebt me overtuigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Kun je misschien ook de volgende versie 0.177 noemen ipv 0.176a? Zeker met die rp erachter is het niet echt duidelijk. Dacht namelijk nog altijd dat de oude versie er stond maar blijkt dus al een nieuwe te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Ik heb nu even wat ogr gedaan en ik krijg hetzelfde probleem als Wilko2
Hij kan dus iets van een regel niet goed wegschrijven naar de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Met die updates van stappel_ is dat opgelost.

Ik zal het straks even online zetten onder versie nummer 0.177

Het staat online (zie ondertitel)

[ Voor 17% gewijzigd door ramonp op 13-10-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Ziet er top uit.

Ondertussen heb ik gnuplot ook draaien op de windows machine.
code:
1
2
3
//// Enable GNUplot (wont work on MS OS'es)
$gnuplot = 1;
$gnuplotLocation = "c:/gnuplot/wgnuplot.exe";

Resultaten op http://rc5.biesterbosch.nl

[ Voor 14% gewijzigd door MeneerKrab op 13-10-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
PowerCow schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:38:
Ziet er top uit.

Ondertussen heb ik gnuplot ook draaien op de windows machine.
code:
1
2
3
//// Enable GNUplot (wont work on MS OS'es)
$gnuplot = 1;
$gnuplotLocation = "c:/gnuplot/wgnuplot.exe";

Resultaten op http://rc5.biesterbosch.nl
Ziet er idd goed uit.

Ik zie alleen dat Server status nog niet helemaal goed werkt, maar dat kan misschien aan een instelling van je console log file liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:42
Hallo, ik ben ook aan het klooien met die phpstats. Ik kom er echter alleen niet helemaal uit. Op dit moment kom ik tot deze foutmelding (als ik index.php open.):

code:
1
2
Database Error: Could not Parce Stats Querie
Select claimed,SUM(blocks) AS blocks,UNIX_TIMESTAMP(MAX(date)) as date FROM stats where date > '20051013000000' and date < 20051013235959 GROUP BY claimed ORDER BY blocks DESC

Heeft iemand hier misschien een idee waar dit aan ligt? Ik ben niet bekend met Mysql en php dus het zegt me niet zo vrij veel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
RamonP:
In de functie InsertData staat nog :
$SQL = "INSERT INTO ". $db ." VALUES ('".$logdata[0]."',

dat moet zijn:
$SQL = "INSERT INTO ". $db ." VALUES ('".$datetime[0]." ".$datetime[1]."',

omdat niet overal de datum als 2000-10-13 staat, soms staat het als 10/13/05. Dit lost dat probleem ook op.

(het staat bij ogrp2 en rc572)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
ramonp schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:48:
[...]

Ziet er idd goed uit.

Ik zie alleen dat Server status nog niet helemaal goed werkt, maar dat kan misschien aan een instelling van je console log file liggen.
[console]
logfileconsole=c:/proxy/logs/console/clog
logfileconsolerotation=daily
consoleverbosity="general stats keyblock server client buffers timestamp attention errlow errsevere"
timestampflags=130

Ook ben ik er achter dat het grafiekje door mezelf gemaakt is. Ik had gnuplot een keer geopend en zo'n ini ingeladen. Dit maakte dat er een grafiekje uit kwam. Klopt niet helemaal volgens mij want er staat op de x 10-2005 en dat wel een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
PowerCow schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:37:
[...]

[console]
logfileconsole=c:/proxy/logs/console/clog
logfileconsolerotation=daily
consoleverbosity="general stats keyblock server client buffers timestamp attention errlow errsevere"
timestampflags=130

Ook ben ik er achter dat het grafiekje door mezelf gemaakt is. Ik had gnuplot een keer geopend en zo'n ini ingeladen. Dit maakte dat er een grafiekje uit kwam. Klopt niet helemaal volgens mij want er staat op de x 10-2005 en dat wel een paar keer.
Die console instellingen zouden goed moeten zijn.

Bij de settings van phpstats moet je dan het volgende invullen.
Console log file path: c:/proxy/logs/console/
Console log file name: clog
Console log file sufix: .log

Dan zou het moeten werken.

@stappel_

Daar heb ik helemaal overheen gekeken. Ik zal het meteen aanpassen.

Van het weekend zal ik phpstats eens op een Windows machine installeren, kijken wat ik dan nog voor problemen / beperkingen tegenkom.

edit: Nieuwe versie staat online

[ Voor 3% gewijzigd door ramonp op 14-10-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Zal eens mailen dat 0.178 eens geïnstalleerd moet worden. Staan er nog dingen te gebeuren de komende dagen? Zijn er nog plannen mbt de stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Witlof schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:22:
Zal eens mailen dat 0.178 eens geïnstalleerd moet worden. Staan er nog dingen te gebeuren de komende dagen? Zijn er nog plannen mbt de stats?
Ik heb er de komende dagen niet veel tijd voor.
Dus deze versie blijft voorlopig nog wel even zo.

Tenzij er natuulijk een kritieke fout inzit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Maar wat zijn de plannen als de tijd er wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Witlof schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:46:
Maar wat zijn de plannen als de tijd er wel is?
Er schijnt nog een probleem te zijn met 'Total by week' en dan met de week nummers 53 en 01.
Dat moet ik nog even uitzoeken.

Daarnaast wil ik het menu in een database stoppen.

En er zijn nog wat klein dingen die opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
ramonp schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:22:
Er schijnt nog een probleem te zijn met 'Total by week' en dan met de week nummers 53 en 01.
Dat moet ik nog even uitzoeken.
Klopt, ik zag het ook.
Hij vraagt alleen het weeknummer aan mysql. 1-jan-2005 meldt hij dan als week 53. wat correct is. In je script zet je er dan zelf het huidige jaar voor. wat dus fout is want het is week 53 van 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
stappel_ schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:29:
[...]

Klopt, ik zag het ook.
Hij vraagt alleen het weeknummer aan mysql. 1-jan-2005 meldt hij dan als week 53. wat correct is. In je script zet je er dan zelf het huidige jaar voor. wat dus fout is want het is week 53 van 2004.
Dat is handig om te weten. Ik wist namelijk nog niet wat precies het probleem was.
Ik heb even snel gekeken, maar ik denk dat php het moet gaan laten oplossen ipv mysql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
En we hebben weer een nieuwe versie PHPStats :)

Deze lost de volgende problemen op:
  • Gnuplot aangepast, zodat de gemiddelden per user goed berekent worden.
  • Probleem bij 'Total by week' is opgelost. Week 53 wordt nu goed weergegeven met het juiste jaartal.
Er zijn wederom geen database aanpassingen gemaakt, dus alleen de bestanden vervangen is voldoende.

Download: zie ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik zat net even te kijken en zag dat de optie tot een overzicht van 'dupes' ontbrak. Is dat doordat deze versie dit helemaal niet ondersteund of gewoon nog niet naar gekeken is? Voor een voorbeeld, zie de stats van DSmarty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Witlof schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:21:
Ik zat net even te kijken en zag dat de optie tot een overzicht van 'dupes' ontbrak. Is dat doordat deze versie dit helemaal niet ondersteund of gewoon nog niet naar gekeken is? Voor een voorbeeld, zie de stats van DSmarty :)
Dat is misschien wel te maken, maar wat heeft het overzicht voor meerwaarde?

Ik zie trouwens dat op de stats van DSmarty ook de week 53 fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Witlof schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:21:
dupes kan niet zonder database wijziging, reparsen alle log en code aanpassingen. er worden momenteel geen sub id's of block id's opgeslagen in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
ramonp schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:40:
[...]

Dat is misschien wel te maken, maar wat heeft het overzicht voor meerwaarde?

Ik zie trouwens dat op de stats van DSmarty ook de week 53 fout gaat.
Makkelijk een overzicht als je meer geflushed hebt volgens de proxy dan dnet weergeeft wie hiervoor eventueel verantwoordelijk is? Als iemand bv nog niet weet hoe het precies werkt met offline PC's en verkeerd te werk gaat of iemand bewust loopt te kloten kun je dat makkelijk terug vinden.

Stats worden dan eerlijk opgebouwd en members kunnen aangesproken worden als het mis gaat.
stappel_ schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:48:
[...]

dupes kan niet zonder database wijziging, reparsen alle log en code aanpassingen. er worden momenteel geen sub id's of block id's opgeslagen in de database.
Ahaa, dus dat is nogal wat werk begrijp ik hieruit :?

[ Voor 20% gewijzigd door Witlof op 21-10-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Ok nu weet ik wat 'dupes' inhoud.

Het is wel te realiseren, maar zoals stappel_ zegt is het nogal wat werk.
Ik zal er eens over nadenken, of het simpel op te lossen is.
Pagina: 1 2 3 Laatste