Toon posts:

Zeer vaag hang probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aanleiding van een vorig topic die nu gesloten is wil ik het nog een keertje proberen:

Het slachtoffer is een:

Celeron 1200
FV25-Twister-T MiniATX moederbord
256 RAM pc133
30 Gb Maxtor

Voor de rest alles onboard.

Het probleem:

Hangt bijna altijd vast bij het Verifying DMI Pool Data regeltje.
Looptie niet vast dan hangtie wel na een minuutje in windows xp.

Wat heb ik gedaan:

Veel aan de bios zitten sleutelen omdat hardware zoals Geheugen, Processor, Voeding, Harde schijf allemaal geen problemen geven.

Na het uitzetten van Internal CPU cache wil het systeem wel op de normale manier booten maar dan loopt deze weer vast halverwege de windows xp installatie met variabele intervallen.

Ik heb veel ervaring en dus echt heel veel geprobeerd.. ik ben nu toch wel ten einde raad.. misschien dat iemand mij nog handige tips kan geven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:29:
Ik heb veel ervaring en dus echt heel veel geprobeerd.. ik ben nu toch wel ten einde raad.. misschien dat iemand mij nog handige tips kan geven.
Tsja dat klinkt heel lullig maar.. een nieuw mobo kopen?

Hoe zijn de temperaturen van die celeron? (kun je in het bios zien)
Hoe zijn de voltages van het mobo?

Als hij het wel doet (dus met CPU-cache uit), boot dan eens van een bootdisk (www.bootdisk.com) en test het geheugen eens met memtest.

Reset ook je cmos eens..

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig is de pc niet van mij anders was ik best wel fucked :-)

Memtest heb ik al gedaan, gaf geen problemen.
De temperaturen zijn gewoon heel netjes rond de 27 graden dus daar maak ik me geen zorgen over :)
En de CMOS is ookal gereset, batterij er ff uitgehad en toen later weer ingedaan, ook even kort gesloten dus dat heeft weinig nut gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 22:36 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je wel memtest gedaan met de cache weer aan?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

en de voeding? al eens een andere voeding geprobeerd (kan me niet voorstellen dat dat helpt, maar je kunt het altijd proberen).

Het verwijderen en/of kortsluiten van het batterijtje is niet echt een safe manier om het cmos te resetten, op sommige mobos werkt dit niet (althans, niet als je het batterijtje er niet lang genoeg uithaalt), zit er geen jumper op dat mobo?

Ik neem aan dat je 'load bios defaults' al geprobeerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 09 mei 2004 @ 22:37:
Heb je wel memtest gedaan met de cache weer aan?
Jazekers, en heb ook een andere reepje geprobeerd + getest, allemaal in orde

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:40:
en de voeding? al eens een andere voeding geprobeerd (kan me niet voorstellen dat dat helpt, maar je kunt het altijd proberen).

Het verwijderen en/of kortsluiten van het batterijtje is niet echt een safe manier om het cmos te resetten, op sommige mobos werkt dit niet (althans, niet als je het batterijtje er niet lang genoeg uithaalt), zit er geen jumper op dat mobo?

Ik neem aan dat je 'load bios defaults' al geprobeerd hebt?
Ja er zit een jumper daarmee heb ik em gecleared, ik heb ook al een andere voeding geprobeerd (chieftec 340watt), maar tevergeefs

en ja heb ook "load bios defaults" en "optimized defaults" gedaan.. Allebei zonder succes

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 22:42 ]

Verwijderd

Nieuwe bios al geprobeerd?
http://de.shuttle.com/fv25_faq.htm#download

Verwijderd

Ik neem overigens aan dat je bedoelt dat hij hangt direct NA het regeltje 'verifying DMI pool data? Na dat regeltje zou hij moeten beginnen met het booten zelf, dus van HD bv.

Hoe staat de boot-order ingesteld in het cmos? Zitten er ook CD-roms in dat apparaat? Heb je het al eens met een andere HD geprobeerd?

//edit
is de HD ata66 of hoger? zit er wel een 80-aderige kabel in?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal em op diskette zetten! bedankt .. had zelf die link nog niet gevonden

Verwijderd

De H-versie lijkt mij de laatste en is precies enkel onder windows te flashen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:51:
Ik neem overigens aan dat je bedoelt dat hij hangt direct NA het regeltje 'verifying DMI pool data? Na dat regeltje zou hij moeten beginnen met het booten zelf, dus van HD bv.

Hoe staat de boot-order ingesteld in het cmos? Zitten er ook CD-roms in dat apparaat? Heb je het al eens met een andere HD geprobeerd?

//edit
is de HD ata66 of hoger? zit er wel een 80-aderige kabel in?
ja direct NA dat regeltje.
Ik heb al 2 verschillende hd's geprobeerd --> geen succes
boot order = 1 : floppy 2: cdrom 2:LS120 dus dan gaatie de hd lezen

Ik meen dat het ata33 is.. en er zit gewoon een 80 aderige ide kabel in

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:56:
De H-versie lijkt mij de laatste en is precies enkel onder windows te flashen...
hihi zal je altijd zien he, nou ik hou em in ieder geval achter de hand !

Verwijderd

Ok.. dan een andere invalshoek.. hoe is de temperatuur van de chipset?

(begin toch te denken dat het ding domweg defect is)

//edit
overigens, als je wilt, dat bios is ook gewoon onder dos te flashen hoor..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:58:
Ok.. dan een andere invalshoek.. hoe is de temperatuur van de chipset?

(begin toch te denken dat het ding domweg defect is)

//edit
overigens, als je wilt, dat bios is ook gewoon onder dos te flashen hoor..
Ik wil nog niet gaan flashen, maar de chipset is 32 graden en stressed 33 ongeveer.. lijkt me niet echt om zorgen over te maken.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 13:39
Dat ie bij de Verifying DMI blijft hagen heb ik een keer bij een MSI KT7Pro gehad. Toen heb ik de bioschip kunnen vervangen...

Mja, toen kwam ik ook echt niet verder dan dat scherm :/

Verwijderd

ken je iemand met een diagnostic kaartje?

even die erin proppen, foutcode opzoeken en je komt alweer wat verder denk ik? :)
als je het probleem in de buurt van je bios moet zoeken althans..

Verwijderd

nog een vraag.. heb je 'Reset configuration data' in het bios al eens op 'enabled' gezet?

//edit
over flashen.. je kunt gewoon de award flash tool gebruiken om die .bin te flashen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al gereset en heel veel gereboot :Y) zonder succes,

Soms als ik de CPU Internal Cache en External Cache uitdoe dan wil de schijf wel booten maar dan gaatie vervolgens na een tijdje toch weer op zn bek.. tijdens de windows installatie bijvoorbeeld.. Dus echt veel lost dat ook niet op

Het ligt dus blijkbaar ook niet aan de harde schijf maar dus puur aan t moederbord / bios.

Verwijderd

Topicstarter
Zo vandaag de bios geflashed zonder enige resultaten..

Status:

CPU Internet Cache + External Cache uit --> PC Start op en laad van CD
Als ik het weer aanzet blijftie bij de ene hdd hangen met een knipperend cursor of gewoon Verifying DMI Pool Data.

Ook al de oplossing van de probleemoplosser geprobeerd, soms blijft ook het lichtje van de floppy driver branden :-/. Ik snap er geen enkele snars van..

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Je Mobo is stuk,
Heb ik zelf ook al een keertje gehad. Probeer maar een nieuw bordje en hij doet het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 18:25:
Je Mobo is stuk,
Heb ik zelf ook al een keertje gehad. Probeer maar een nieuw bordje en hij doet het weer.
Ja dattis eigenlijk de enigste conclusie die ik nog kan trekken uit alles

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 18:15:
CPU Internet Cache + External Cache uit --> PC Start op en laad van CD
Als ik het weer aanzet blijftie bij de ene hdd hangen met een knipperend cursor of gewoon Verifying DMI Pool Data.

Iemand nog suggesties?
Nieuwe celly erin proppen :)

Dat of'm heel zwaar underclocken, heb iets dergelijks eens meegemaakt met een P3-500. Bij te zwaar overclocken (zeg maar 500@666, mendocino core) trok'ie het alleen als ik de cache uitzette. An sich leuk, maar vrij nutteloos voor je prestaties. Waarschijnlijk is je CPU gewoon brak dus :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 18:27:
[...]

Ja dattis eigenlijk de enigste conclusie die ik nog kan trekken uit alles
yep
Pagina: 1