Hoe zit dat nu eigenlijk met warmteproduktie ?

Pagina: 1
Acties:

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje in het forum te lezen en ben er dus in geslaagd om men duron 800@1000 te krijgen.

Ik zie nu in dit topic :Voor de mensen die er nog niet op staan! heel veel anderen staan met dezelfde processor en het zelfde mobo (Abit KT7-raid)

Deze heeft dezelfde muliplier en FSB als ik ingesteld:
CPU type,snelheid ------- : Duron 800@1000
Moederbord -------------- :Abit KT-7 Raid
Multiplier -------------- :10
FSB --------------------- :100
Voltage ----------------- :1,775 Volt
Cooling ----------------- :Chrome Orb
Temp stressed ----------- :60-62 graden
Overige opmerking ------- :Asus V3800 U,Ibm dtla 30gb
Mijn voltage is ingesteld op 1,85V en is nu 47 graden met koetje (laagste stressed 43).

Ik heb een normale CoolerMaster (tot 1,2Ghz), hoe kan het dan dat iemand met een lager voltage een hogere CPU-temp heeft :?

Deel twee van de vraag : heeft het voor mij nut om zonder een voltage-mod een betere koeler aan te schaffen zodat de multiplier naar 10,5 of 11 kan :?

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

koeler en die mod dat gaat als een speer
fob 38 doet het erg goed
ik drai mijn duron 800@1185 en dat is nog zonder die volt mod maar die gaat er komen en dan gaan we hopelijk naar de 1200

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Mijn vraag was eigenlijk : hoe kan het dat de ene proc zoveel meer warmte produceert dan een ander en dan nog veel bij een lager voltage :?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Check of je temp sensor er echt strak tegen aan zit.
Anders heb jij je koeling gewoon beter voor elkaar :)

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Dat denk ik wel, ik moet echt de proc naar beneden drukken en dan de handel overhalen.

Is trouwens ook leuk, als je je koetje op pauze zet zie je de temp zomaar een graadje of 10 zakken :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En de ene processor is de andere niet. het hangt alemaal af van het wattage, welke afgegeven wordt, maar dit wil onderling tussen dezelfde types processoren behoorlijk schelen:

Voorbeeld:

Een vriend van me heeft een Cellie 366@550 bij 2.0 volt, met standaard (kleine) koeler 30 graden.

Ik heb twee celerons, welke bij dezelfde setting met dezelfde koeler meer dan 60 graden worden. Zelfs op 366@366 kom ik boven zijn overclockte temp uit.

Ook verschillen mijn cellies steevast 1-2 graden met elkaar.

dit is overigens geprobeerd met hetzelfde systeem, dus daar ligt het niet aan.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

En er is ook een verschil tussen dingen als: De een kwakt er een hele dikke laag koelprut op. En de ander een flinterdun laagje. Dat dunne laagje is beter. Maar niet iedereen weet dat. Of er zit een stofje tussen processor en koelblok. Voor je het weet heb je 5 graden verschil.

Een goed geplaatste Spire met de juiste hoeveelheid prut doet het beter dan een rot geplaatste Mach II Turbo Orb Golden Copper Device met een kilo Arctic Silver

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Och die temps.. ik heb hier nu twee Durons 600 voor 1.6 Volt liggen.
(AUT in de type aanduiding)

d'éne van mn broer loopt wel tot 950 op 1.85 V, maar wordt poepie warm :( .
Doet 900 met 1.7 V.

d'ander van mijzelf loopt 900 bij 1.575 V, en haalt 980 stabiel op 1.85 V en koeler dan die andere op 950. 8-)

(In mijn computer dus, wisselen van CPU...)
Schiet mij maar lek.. die dingen zijn gewoon verschillend van karakteristiek. en zo..
:P
Pagina: 1