Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 14:21
Ik heb thuis een universele afstandsbediening "gevonden". Nu moet je die instellen met een code zodat de afstandsbediening de juiste frequentie verstuurd.

Maar ik ben de handleiding van de afstandsbediening kwijt. Ik heb al op internet gezocht, maar heb niks kunnen vinden.

Het merk is Ruwido.

modbreak: plaatje van 2MB weggehaald, daar wordt niemand blij van ;)

Nu is mijn vraag, weet iemand waar ik een site kan vinden waar de nodige info kan vinden. Of heeft iemand de handleiding?

Mvg,

Erik Cornelissen

edit:
Deze is geloof ik bij de kruivat, of iets dergelijks, gekocht

[ Voor 44% gewijzigd door Remy op 11-05-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42
Das mooi dat je erover begint. Ik heb het zelfde probleem met mijn HEMA afstandsbediening...

edit: dus als iemand daar toevallig de handleiding van heeft, ik ben op zoek naar de sony nummers voor TV.

[ Voor 38% gewijzigd door Speedener op 09-05-2004 21:40 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timstegeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 10:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 19:59
Speedener schreef op 09 mei 2004 @ 21:39:
Das mooi dat je erover begint. Ik heb het zelfde probleem met mijn HEMA afstandsbediening...

edit: dus als iemand daar toevallig de handleiding van heeft, ik ben op zoek naar de sony nummers voor TV.
Hoe ziet die van jou eruit? ik weet van die van mij dacht dat hij ook van hema kwam uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 19:59
en idd ff google en je vindt hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 31-05 14:21
Ik had dus al met het merk, en "supportplus7" los van elkaar gezocht, en kreeg dus met geen mogelijkheid een goede site gevonden. Bedankt TOPPIE!

Op de site van hun staat er ook niks van, als of ie noit heeft bestaan

[ Voor 24% gewijzigd door ErikCornelissen op 09-05-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42
jozy schreef op 09 mei 2004 @ 21:42:
[...]

Hoe ziet die van jou eruit? ik weet van die van mij dacht dat hij ook van hema kwam uit mijn hoofd
bij gebrek aan digicam atm, maar een omschrijving:

beetje rond, ala Nokia 6600 :+ Rood aan en uit knopje :P bovenin de opties: TV1 TV2 AUX VCR1 VCR2 CBL en SAT

en onderin zitten A B C D knoppen het volume en de onderste knoppies zijn wat groter en staat TXT/TV en een ander Teletekst knoppie.En hebben ook nog de functie voor de video: Pause en stop.

Edit: ik zie een typenummer staan: 8)7 URC22 en er moeten 2 AAA penlites in :D

[ Voor 9% gewijzigd door Speedener op 09-05-2004 22:08 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ja, zo heb ik een onkyo unifier waar niets over te vinden is :'(

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113185

Zijn die codes niet universeel ?
Heb ik wel ergens (heeeeel goed zoeken) het boekje nog liggen van mijn
Philips universal AB mischien dat je gewoon dezelfdes codes kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 22:06
En ik een CME toptel 2 easy. Er zijn genoeg handleidingen maar de codes zijn nergens te bekennen. En zonder die dingen heb je er niets aan :(

Wolf: Ik denk ook dat die codes universeel zijn. Kun je die boekje misschien inscannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46965

Misschien dat iemand hier iets aan heeft: http://www.xdiv.com/remotes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:22
Ik heb een oneforall kameleon gekocht.

Op die website staan ongeloofelijk veel codes, geen idee of ze universsel zijn. Is allicht te proberen.

Overigens is de code die ik gebruik voor mijn sony TV '0000' (zonder quotes uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84104

Dan heb je op je OneFarAll Kameleon wel de verkeerde code voor je Sony TV ingesteld (tenzij jij je Sony TV in de VS gekocht hebt). Nu maakt dat voor de standaard functies niet al te veel uit, maar voor Menu en/of Teletext functies maakt het wel degelijk verschil.

Vuistregels voor de instelcodes van Sony TV's (uitgaande van de codebibliotheek van Universal Electronics):

- Amerikaanse Sony TV: 0000

- Europese Sony TV met breedbeeld en aparte toetsen voor Menu-navigatie: 1651

- Europese Sony TV met breedbeeld welke kleurtoetsen gebruikt voor de Menu-navigatie: 1505

- Europese Sony TV met 4:3 beeldbuis en aparte toetsen voor Menu-navigatie: 0651

- Europese Sony TV met 4:3 beeldbuis welke kleurtoetsen gebruikt voor de Menu-navigatie of welke een "Analog-Menu" heeft: 0505

- Europese Sony TV uit de eerste helft jaren '80 zonder Menu-opties: 0010 of 0011

- Sony kleuren TV uit de jaren 70 met infrarood AB: meestal 0384, al lukte het mij helaas niet om alle Sony TV's uit dat tijdperk te testen... :P

Bij de meeste Philips AB's welke een OEM-ROM van UEIC beschikken, moet je meestal bij de UEIC/OneForAll codes er 28 bij optellen, dus 0505 voor Sony wordt 0505 + 28 = 0533. Uitzondering zijn de eigen Philips producten, om één of andere reden vind Philips het leuk om deze met de eerste nummers (0000, 0001, ... ) laten te beginnen... :)

Bij Total Control producten en de meeste Kenwood remotes welke een UEIC-ROM gebruiken moet je er 23 bij de OneForAll codes optellen (0505 wordt 0528). Voor Kenwood Hifi geld dan weer dat de codes voor het 'thuismerk' met 0000 beginnen.

P.S.

Op de OneForAll website staat slechts een zeer beknopt overzicht van de meest voorkomende codes, dit om niet teveel informatie gratis aan de concurentie ter beschikking te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 11-05-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ohh, dat wist ik niet eens. Heb dat ding pas dus ben nog aan het expirimenteren.
Heb inderdaad nog geen teletext en andere zut geprobeerd.

Overigens is mijn TV een twee maanden oude 28FX68.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt denk ik een Sony KV-28FX68 ? :)

De beste TV code zal in dat geval de 1651 zijn als ik het even snel uit mijn hoofd doe. Op mijn werk zou ik dat kunnen nakijken, daar heb ik een database met de testresultaten van meer dan 4000 verschillende typen Sony TV's ter beschikking. En dan zijn er behalve Sony ook pakweg 3000 andere merken welke getest zijn op een goede werking voor het ontwerp en de software ondersteuning van de betere universele AB zoals b.v. de OneForAll Kameleon. Maar gelukkig maakt niet elke fabrikant zoveel verschillende typen TV's als Sony. Philips heeft namelijk nog meer TV-modellen... :P

Om nog maar even te zwijgen wat deze fabrikanten nog meer dan TV's alleen maken... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 02-06-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

nvm.. verkeerd gelezen..

[ Voor 100% gewijzigd door StarLite op 13-05-2004 00:55 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Domino schreef op 11 mei 2004 @ 11:58:
Ik heb een oneforall kameleon gekocht.

Op die website staan ongeloofelijk veel codes, geen idee of ze universsel zijn. Is allicht te proberen.

Overigens is de code die ik gebruik voor mijn sony TV '0000' (zonder quotes uiteraard).
Als je een oneforall hebt, check out hifi-remote
Even een kabeltje in elkaar solderen, en je kan dan vrijwel ieder apparaat ermee bedienen. Tevens kan je iedere knop toewijzen zoals jij het wilt.

Mijn audiosonic tv werd standaard niet ondersteund, maar nu wel dus >:)

Ben nu bezig om met zogenaamde extenders nog veel meer ongein te proggen in mijn remote (voorbeeld: ik druk op dvd knop, automatisch gaat tv en dvd speler aan, ik druk op video, tv en video gaan aan, etc etc).

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom denk je dat er een modem in je OneForAll zit? Mijn stokoude videorecorder werd net als mijn onlangs aangeschafte DVD-speler niet standaard ondersteunt op mijn inmiddels 5 jaar oude URC-7560, maar dat was met één simpele update verholpen. Nou vooruit, twee updates, de eerste 5 jaar geleden voor mijn Video en een paar maanden terug een 2e voor mijn DVD.

De support op de Europese OneForAll (EUBV) modellen is geweldig, één (gratis) telefoontje, merk & modelnummer van het 'probleemapparaat' doorgeven en een minuut later hebben ze je remote ge-updated. M.i. is een JP1-kit alleen interessant voor wie zo 'slim' was een qua support en ROM-load beperker Amerikaans (UEIC) model te kopen. Want i.t.t. veel andere merken optimeert OneForAll hun ROM-loads voor het continent waar ze verkocht worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 13-05-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

tja, wat is is slim, een urc-8811 heb je al voor 19 dollar.
Voor die prijs heb ik nog geen one-for-all remote in Nederland gezien.

Verder vind ik het prettig dat met 1 druk op de knop alle benodigde apparatuur aan (of uit) gaat. Wat mijn audiosonic tv betreft, daar heb ik al 2 andere remotes aan verklooid die hem niet ondersteunde. Ook mijn pioneer hometheatre set wordt niet ondersteund.

Daarnaast vind ik het prettig als ik zelf kan bepalen welke knop wat doet.

Ik wil niets af doen aan de service/support van OFA, die is inderdaad perfect, echter, een remote heeft gewoon een hoog 'tweak gehalte' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb de URC-9660 over laten komen uit de USA. Kost geen drol vergeleken met de winkelprijs van zo'n ding hier.

Deze dus :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rkd/kameleon.jpg

De remote is compleet zelf te programmeren. Kan zelfs functies van je oude ab's overnemen via IR.

Maar ik ben wel geinterresseerd in een complete lijst stuurcodes voor deze ab.

[ Voor 16% gewijzigd door Domino op 13-05-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Emmeau schreef op 13 mei 2004 @ 02:38:
tja, wat is is slim, een urc-8811 heb je al voor 19 dollar.
Voor die prijs heb ik nog geen one-for-all remote in Nederland gezien.

Verder vind ik het prettig dat met 1 druk op de knop alle benodigde apparatuur aan (of uit) gaat. Wat mijn audiosonic tv betreft, daar heb ik al 2 andere remotes aan verklooid die hem niet ondersteunde. Ook mijn pioneer hometheatre set wordt niet ondersteund.

Daarnaast vind ik het prettig als ik zelf kan bepalen welke knop wat doet.

Ik wil niets af doen aan de service/support van OFA, die is inderdaad perfect, echter, een remote heeft gewoon een hoog 'tweak gehalte' :)
Geef a.u.b. eens de modelnummers van je Audiosonic TV en van je Pioneer HT, als het even kan zowel van het apparaat zelf als ook van de orginele AB. Het zou mij nemelijk bijzonder verbazen als daar geen kant en klare codes voor zijn. Ik ontwerp namelijk code-ROM's voor universele AB's, dus als iemand apperatuur heeft welke lastig te bedienen zou zijn, dan is dit voor mij natuurlijk bijzonder interessant.

19 dollar is natuurlijk een buitengewoon lage prijs en ik moet inderdaad toegeven dat het dan best verstandig kan zijn om zo'n ding mee te nemen. Wel vind ik dat deze AB qua ergonomische vormgeving niet kan concureren mijn oude OneForAll urc-7560 welke werkelijk perfect in de hand licht en waar ik zonder te kijken de juiste toets druk. Die vormgeving & ergonomie is voor mij de reden waarom ik mijn oudje absoluut niet wilde inruilen voor een nieuwere AB met touchscreen zoals b.v. een OneForAll Mosaic of Philips Pronto, van de nieuwe Kameleon remotes ben ik overigens wel erg gecharmeerd.

De beschikbaarheid & prijsstelling in NL van die OneforAll AB's is inderdaad een drama, ik heb begrepen dat OneForAll op zoek is naar een nieuwe importeur voor Nederland, het zou mooi zijn als het aanbod en prijsstelling vergelijkbaar wordt met Duitsland of UK.

Wat overigens de optie betreft om al je apperatuur met één knopdruk uit te zetten: Macro's start je met Magic** 995 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Anoniem: 84104 schreef op 13 mei 2004 @ 14:36:
[...]
Geef a.u.b. eens de modelnummers van je Audiosonic TV en van je Pioneer HT, als het even kan zowel van het apparaat zelf als ook van de orginele AB.
audiosonic KT-9173-TX (RC-5 protocol)
pioneer XV-DV313 (Pioneer mix protocol)
Wat overigens de optie betreft om al je apperatuur met één knopdruk uit te zetten: Macro's start je met Magic** 995 :)
klopt, echter aan de 'systeem knoppen' zoals tv, dvd en htr kan je geen macro's vastknopen.
Als ik nu op 'htr' druk gaat alle benodigde apparatuur aan. Power zet alles uit wat aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Heb je toevallig ook een code voor een kenwood A-45 stereo versterker?
De remote heeft als code kenwood rc-45e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk weet ik niet elk apparaat dat getest is op de correcte werking met universele afstandsbedieningen van onze database, de codes uit mijn hoofd, (gelukkig niet zeg, staan iets van 3 miljoen apparaten in, mischien zelfs meer, ben een paar jaar geleden de tel kwijt geraakt... :P ) maar ik durf er bijna een weddenschap op af te sluiten dat voor de Pioneer de tuner/audio code 1459 de juiste code is en omdat sommige mensen er voorkeur aan geven een DVD-toets voor een HT te gebruiken, de DVD-code 1965 zal eveneens gaan werken. Denk overigens niet dat deze codes in het geheugen zitten van een universele AB welke voor de Noord-Amerikaanse markt is geoptimeerd.

Voor de Audiosonic en de Kenwood wil ik toch liever even in onze database spieken voordat ik iets ga roepen. Nou ja, al iemand mij het mes op de keel zou zetten en vragen code of je leven, dan zou ik voor de Audiosonic eventueel nog TV-code 0037 willen roepen, maar of daar dan mijn leven mee zou redden? Zal morgen op mijn werk eens gaan spieken of ik een testrapportje van deze apparaten kan vinden. Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En na wat snuffelen in de database hier het beloofde vervolg:

De Kenwood A-45: Deze maakt zoals zoveel Kenwood versterkers gebruik van een tweetal code-systemen welke zowel voor versterkers als receivers geschikt zijn: De Tuner/Audio code 0313 en de Tuner/Audio 0314. Omdat het natuurlijk niet leuk is om voor één versterker twee verschillende codes in te stellen, is er een gecombineerde versie welke de meest belangrijke functies van beide codes integreerd: de Tuner/Audio 1313. Aangezien er nog een heleboel andere Kenwood versterkers & receivers zijn die deze codes gebruiken, kun je deze codes nog een beetje 'finetunen' per leer en/of per Key-Magic functie.

De Audiosonic: de meest interessante van de drie want daar kon ik niet 1-2-3 een testraport van vinden. Het is overigens zo dat Audiosonic nooit een eigen IR-protocol heeft ontwikkelt maar protocollen van andere fabrikanten gebruikt. Het hangt een beetje van de leeftijd van de TV af en waar Audiosonic 'gewinkelt' heeft, welk code-syteem de juiste is. Gisteren gaf ik al aan TV-code 0037 een goede optie is en mocht je TV redelijk nieuw zijn en op de orginele afstandsbediening onder de "Volume Up-toets" een 16:9 toets hebben, dan is zeer waarschijnlijk de 0714 de juiste code (en grote kans dat je Audiosonic dan een OEM van BEKO is).

Aangezien Amerikaanse afstandsbedieningen vaak geen codes voor Europese TV's in de ROM-load hebben, hoe kun je dan toch snel controleren welke van deze twee de juiste zal zijn: Stel TV-code 0054 (TV-code van Philips voor de Amerikaanse modellen) in en druk op de Channel Up toets: Gaan de kanalen van de Audiosonic omhoog dan is de 0037 de juiste code (en zal 0054 een bruikbaar alternatief zijn), gaat daartegen de TV na het drukken van de CH+ uit dan is 0714 de juiste code (en dan werkt 0054 werkelijk voor geen meter, dus downloaden die 0714).

Je kunt ook onder de 0054 een Key-Magic (aka advanced-function) code testen: de synth die nodig hebt is 689 bij remotes welke 3 digit (lees 8-bit) synths gebruiken, bij remotes welke of 5 digit of 16-bit synths gebruiken wordt de test code 00689 en dan weer controleren of daarmee de kanalen omhoog gaan (=0037) of de TV zich uitschakelt (=0714). Er zijn nog andere codes voor Audiosonic TV's (zoals 0370, 0109, 0428 voor de oudere en 0486, 0715 voor de iets nieuwere TV's) maar eigenlijk schat ik de kans dat 0037 of 0714 de juiste zal zijn op meer dan 90%.

Tot slot de Pioneer: Tuner/Audio 1459 en DVD-1965 bleken inderdaad de juiste codes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Domino schreef op 13 mei 2004 @ 09:53:
Ik heb de URC-9660 over laten komen uit de USA. Kost geen drol vergeleken met de winkelprijs van zo'n ding hier.

Deze dus :

[afbeelding]

De remote is compleet zelf te programmeren. Kan zelfs functies van je oude ab's overnemen via IR.

Deze gaat in Europa helaas niet echt werken...
Ik heb op dit moment wel een inkoopactie van de iets oudere modellen hier van die WEL in Europa werken.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hoezo werkt ie niet? Misschien dat updates wat lastig zijn, maar met mijn apperatuur werkt ie perfect. Dat is toch een mengeling van oude en nieuwe apparaten. Ik had na een kwartier al mijn TV, DVD en versterker aan de gang. Na nog een kwartier mijn yamada DivX speler, die natuurlijk niet bekend is, en ik dus zelf heb moeten programmeren.

Ik zie dan ook het probleem niet. Een zelf lerende AB is ideaal, al moet je er soms wat tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Domino schreef op 01 juni 2004 @ 17:17:
Hoezo werkt ie niet? Misschien dat updates wat lastig zijn, maar met mijn apperatuur werkt ie perfect. Dat is toch een mengeling van oude en nieuwe apparaten. Ik had na een kwartier al mijn TV, DVD en versterker aan de gang. Na nog een kwartier mijn yamada DivX speler, die natuurlijk niet bekend is, en ik dus zelf heb moeten programmeren.

Ik zie dan ook het probleem niet. Een zelf lerende AB is ideaal, al moet je er soms wat tijd in steken.
Hm..Conrad, the GadgetCompany, Mrmod en nog een paar andere sites importeren deze afstandsbediening maar niet naar Nederland omdat producent zelf bij hoog en laag volhoudt dat de AB in Europa niet zal werken omdat hij op een andere frequentie werkt ofzo... :| beetje vaag dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is iets gelukkig iets minder extreem dan dat de één niet in het andere werelddeel zal werken: De URC-9960 heeft een ROM-geheugen met IR-protocollen en een functie-layout welke bedoeld is voor de Amerikaanse markt. De URC-8060 heeft een ROM & layout welke voor de Europese markt geoptimeerd is. Verder kun je code-protocollen downloaden maar let op: De urc-8060 en de URC-9960 gebruiken verschillende software-librarys en deze zijn niet met elkaar compatible. Overigens is sinds kort de Amerikaanse URC-9960 vervangen door een nieuw model, de URC-9962. Voor de geïnteresseerden zal ik hier een aantal verschillen uit de doeken doen tussen dit Amerikaanse model URC-9962 en zijn Europese tegenhanger URC-8060:

Behuizing:
9962: Ronde kunststofbehuizing
8060: brede maar zeer vlakke aluminiumbehuizing (ontworpen om valpartijen op een harde ondergrond te overleven wat doodsoorzaak No.1 van afstandsbedieningen is, No. 2 is overigens, lach niet, door de hond aangevreten).

Devicetoetsen:
8060: 6
9960: 8

Lay-out & functies
De 9962 heeft een handige lay-out voor Amerikaanse producten, maar is minder geschikt voor de Europese markt dan de 8060. Bijvoorbeeld: wie de 9962 ter hand neemt en bij TV-mode gaat kijken valt iets op: geen Teletext-functies! Niet zo gek natuurlijk, ze hebben in de USA immers geen Teletext. Het Europese model heeft natuurlijk wel Teletekst-functies en de implementatie is zeer fraai: één Text-knop om teletext op te roepen en zodra je deze drukt verschijnen de andere Teletext-opties.

Code-ROM

Wie de handleidingen download en dan bij de setup-codes kijkt ziet het verschil: de 8060 heeft veel meer setup-codes. De 9962 heeft alleen de codes welke voor de Noord-Amerikaanse markt van belang zijn.

Advanced functieprogrammering:
8060: 50 geheugenposities voor 'learning'
9962: 25 geheugenposities voor 'learning'
8060: 80 geheugenposities voor extended functieprogrammeren
9962: er wordt in de handleiding niet over deze mogelijkheid gesproken, maar zeer waarschijnlijk kun je bij de 9962 (inofficieel) 40 extra functies bijprogrammeren.

Garantie & Support:
8060: alle consumentenelektronica welke IR gebruikt (en zelfs de nieuwe NTL/Telewest DVB's welke IRDA gebruiken worden ondersteund), codes welke niet in het standaardgeheugen zitten kunnen per modem geüpdate worden
9962: heeft eveneens een modem voor updates, maar er wordt qua support een voorbehoud gemaakt: "Upgrade Exclusions: All products for sale and/or use outside the continental United States, Hawaï, Alaska or Canada"

Verder is een zeer sterk punt bij de 8060 dat van bepaalde, populaire codes speciale 'getunde' varianten met geoptimaliseerde 'picking' verschijnen. Voorbeeld: voor de populaire TiVo Harddisk recorders was er de code V0722. Deze werkte goed, alleen moest je bepaalde toetsen naprogrammeren. Vervolgens werd een speciale geoptimaliseerde S1900 codevariant ontwikkeld.

Batterijverbruik:
Zoals elke AB met touchscreen verbruiken deze meer dan een AB zonder touchscreen, al is gelukkig het stroomverbruik van de 8060 minder erg dan van de AB's met LCD-touchscreen. De 9962 zit qua batterijverbruik ongeveer tussen de 8060 en de AB's met LCD-scherm in.

8060: 2 jaar garantie
9962: 90 dagen garantie

Prijs
9962: 99 dollar (US)
8060: in de meeste Europese landen 99 euro, hier in NL helaas 119 euro, grrr!

Samengevat, de 9962 is iets goedkoper, heeft 2 extra apparaattoetsen maar minder goede software & support dan de 8060, zeker voor de Europese markt. De 8060 heeft een aluminium behuizing, het dubbele aan programmeergeheugen voor extra functies en 2 jaar garantie.

Verder nog iets? Nee, niet echt of het zo een kleine troost moeten zijn voor wie baalt dat de 8060 wat duurder is: de 9962 wordt zonder batterijen geleverd, bij de 8060 zitten er twee setjes van 4 AAA standaard bij.

@Domino: hoezo geen setupcodes voor Yamada DiVX DVD-players? DVD-code 1104 of 1228 kan ik zelfs op mijn oude URC-7560 gratis downloaden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Huh? effe proberen :), die kon ik dus niet vinden op het i-net.

Overigens is de adviesprijs van de 9960 (de 9962 ken ik niet) zoals ik hem heb ook 99 dollar: ik heb em voor 80 euro in huis gehaald, met verzendkosten en al. Via een dealer op e-bay. Voor degene die geinterresseerd zijn wil ik de naam nog wel opzoeken.

Teletext zat er bij mij al standaard op bij het programmeren van de code 1651, welliswaar heet de toets dan 'GUIDE' maar goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Domino op 02-06-2004 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

overigens is de kameleon remote via www.inkoopacties.net nu nog maar 60 euro ;) voor wie geinteresseerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Klein schopje voor een vraag aan meneer E ;)

Ik heb sinds kort een Denon 1804 AV Receiver in mijn bezit, volgens de website van one4all kom ik dan op een rom code van 1360. Is dit juist of is er een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66668

http://www.remotecentral.com/ hier staan ook verschrikkelijk veel codes ed, voor de meest uiteenlopende universele afstandsbedieningen. mischien kan je er wat vinden. verder staan er uitgebreide reviews op. ook handig als je een nieuwe wil kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remotecentral heeft inderdaad een beknopt overzichtje aan codes welke, net als de rest van deze site, sterk gericht is de Amerikaanse markt. En gezien het gegeven dat er grote verschillen zijn qua setup-codes voor Europese en Amerikaanse consumentenelectronica is dat een groot nadeel. Toch valt het niet geheel uit te sluiten dat er op deze site af en toe nuttige informatie te vinden valt.

Wat de Denon AVR-1804 betreft: als ik mij niet vergis zijn zowel de Tuner/Audio code 1360 en 1160 geschikte codes (beide codes zijn gebaseerd op hetzelfde IR-protocol). Wel is het zo dat deze codes voor een groot aantal verschillende Denon receivers gebruikt worden. De meest voorkomende gemeenschappelijke functies zijn voorgeprogrammeerd, maar er zijn binnen deze code protocollen de (on)nodige variaties. Dat begint al met het aan en uit zetten. Sommige Denon receveivers hebben één "Power" toets waarmee de receiver zowel aan als uit kan en andere (en als ik mij niet vergis ook de AVR-1804) hebben weer een aparte "Power On" en een "Power Off" functie.

Vandaar dat je er niet aan zult ontkomen om sommige functies welke niet per 'default' correct werken, handmatig te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ok, ik had dus code 1360 al getest en dan werkt inderdaad de power aan/uit niet.

An sich geen ramp dat kan allemaal handmatig, maar dat was het enige wat ik geprobeerd heb. Ik dacht dus dat de code voor 'oudere' AV receivers van Denon was :).

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 21:24
Ik heb net deze via ebay besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.ofausa.com/remotes/OFA%20Kameleon%20US%20top%20view%20225%20pix%20High.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ofausa.com/images/plug-home.jpg

Voor € 65,- incl. verzendkosten is ie van mij!

Nu weet ik dat dit een amerikaans model is en sommige functies niet direct of anders werken en dat je zelf dingetjes zult moeten programmeren maar zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

[ Voor 7% gewijzigd door baldbelow op 31-07-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

baldbelow schreef op 31 juli 2004 @ 22:16:
Ik heb net deze via ebay besteld:

[afbeelding] [afbeelding]

Voor € 65,- incl. verzendkosten is ie van mij!

Nu weet ik dat dit een amerikaans model is en sommige functies niet direct of anders werken en dat je zelf dingetjes zult moeten programmeren maar zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Waarom kan je dan niet een europees model? Of denk ik zo simpel? ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik zou zeggen, lees de drrad eens door.

Ik heb precies hetzelfde model, nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Gully schreef op 31 juli 2004 @ 22:36:
[...]

Waarom kan je dan niet een europees model? Of denk ik zo simpel? ;)
Omdat het europese model er IMO niet zo mooi uitziet, maar 6 apparaten kan bedienen en duurder (€ 99,-) is! En zo simpel is het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goh, en ik heb met mijn oude OFA 6 jarenlang 7 apparaten bedient en had nog steeds een toets vrij. Wel eens van combined codes en 'pancake' gehoord?!

Waarom je vooral geen Amerikaanse URC-9960 moet kopen?

- bolle kunststofbehuizing i.p.v. ultraplatte aluminiumbehuizing. Nu weet ik dat smaken verschillen, zelf vind ik de URC-9960 leuk om te zien maar een vriendin vind juist de URC-8060 veel mooier (en wij hebben ze allebei in handen gehad en niet alleen via op het internet gezien) maar ik weet ook dan een URC-8060 na een paar keer op de grond vallen het dankzij zijn alu-behuizing nog wel doet.

- geen teletextbuttons

- vreet batterijen, t.o.v. een URC-8060 rev. B02 wel tot 3 keer zo veel!

- De code-ROM is voor de Amerikaanse markt en niet voor de Europese ontworpen

- hardwareplatform van de URC-9962 is een generatie ouder dan dat van de URC-8060

- Nalaadgeheugen is minder dan 60% van het Europese model en wat nog veel erger is, veel voor de Europese mark belangrijke EXEC's ontbreken. Heb je een Pace DI1000 (IRDA-protocol) en DM7000S Dreambox (XMS-protocol) en ga je de juiste codes hiervoor naladen, dan slokken alleen deze 2 apparaten al meer dan 90% van het geheugen op. Bij een 3e code waarbij de EXEC meegeladen moet worden ben je met de URC-9960 definitief de klos. Ter vergelijking, in de URC-8060 zit de code voor de Pace al in het geheugen (S1068) maar zelfs al zou je deze code alsnog naladen samen met de S1237 voor de Dreambox, dan zit je op nog geen 25% van de maximale capaciteit.

En het kan altijd erger met toekomstige EXEC's. Ik heb ooit een keer meegemaakt dat een bekend audiomerk besloot i.s.m. UEI een universele AB mee te leveren bij enkele van hun Audio-receivers. Er zat een code-ROM in bestemd voor de Amerikaanse markt. Om geld te besparen werd besloten deze AB ook in Europa mee te leveren, er zat immers toch een modem voor updates in, ondanks de waarschuwing van UEI dat deze Amerikaanse load problemen zou gaan opleveren. En inderdaad, kort na de introductie besloot Philips voor hun toekomstige DVD-engines een nieuw IR-protocol te gebruiken welke gebruik maakte van EXEC-088 (de oudere modellen gebruikten een protocol welke ook al door Toshiba in gebruik was). En zie, deze EXEC zat niet in de ROM, moest derhalve extern nageladen worden en door de extreme omvang van deze EXEC bleek dat onmogelijk. Ik geef meteen toe, dit is het meest extreme voorbeeld welke ik ooit op mijn vakgebied meegemaakt heb, maar alle gebruikers met een Europees model DVD-speler van Philips, Marantz en Yamaha gebouwd vanaf 1999 hadden mooi pech met deze voor de Amerikaanse markt ontworpen AB.

Leuk hoor dat de URC-9960 8 devicetoetsen heeft, waar wat heb je eraan als je niet in staat bent om 8 relevante codes in te geven? De URC-8060 mag dan wel duurder zijn, met zijn moderne hardware is hij veel meer futureproof dan de URC-9960.

- Leergeheugen & KM-geheugen
URC-9960: 16-25 leerfuncties, Key-Magic wordt niet officieel niet ondersteund al kan het wel mits je zelf de codes kunt achterhalen.

URC-8060: 50 leerfuncties / 80 Key-Magic programmeringen, de NL-support stuurt je gratis de KM code-tabellen toe (en ze hebben nog een gratis telefoonnummer ook).

Verder geeft de gratis support voor de URC-8060 ondersteuning voor alle IR-consumerelectronics wereldwijd en bij het Amerikaanse model garanderen zijn alleen de ondersteuning voor apparaten op de Noord-Amerikaanse markt.

Prijsverschil:
URC-9960 heeft een adviesprijs van 99 dollar
URC-8060 heeft een adviesprijs van 119 Euro

De goedkoopste URC-9960 welke ik gezien heb was met verzending 60 euro, maar dan ontdook je wel de b.t.w.

De goedkoopste URC-8060 heb ik in NL voor 79 Euro inclusief BTW gezien. Het prijsverschil weet de URC-9960 met zijn batterijverbruik in pakweg een half jaar te verdampen, nog even afgezien dat bij de URC-8060 gratis 2 sets van 4 AAA-batterijen worden meegeleverd.

Zoals de vorige poster terecht opmerkt is de keuze niet zo moeilijk. Maar je moet natuurlijk wel alle feiten weten... :)

Je betaalt wat meer voor de URC-8060, maar je krijgt dan ook een veel moderner en beter ondersteund product. In dit geval is 6 meer dan 8... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Ach ja, als ie niet bevalt verpats ik 'm wel weer en haal een andere, is allemaal niet zo erg hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleine tip: ga op zoek na een stel oplaadbare batterijen waar deze remote goed mee overweg kan. En het hangt ook een beetje af van de apperatuur welke je wilt bedienen. Heb je een merk dat hun producten zowel in de VS als Europa verkoopt zoals Sony, Philips, Panasonic, Sharp, Technics, Onkyo, Toshiba, Denon, Harman/Kardon, Marantz, Bose, Pinnacle Systems, etc, dan zal het wel los lopen.

Wat wel kritisch kan worden zijn kabel decoders, satelliet recievers, Digital Terrestrials en de PVR's. Ben je echter niet van plan om de komende tijd een aantal van dergelijke apparaten aan te schaffen, dan kan ik mij voorstellen dat je zeer tevreden over je URC-9960 zult zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Anoniem: 84104 schreef op 07 augustus 2004 @ 14:43:
Kleine tip: ga op zoek na een stel oplaadbare batterijen waar deze remote goed mee overweg kan. En het hangt ook een beetje af van de apperatuur welke je wilt bedienen. Heb je een merk dat hun producten zowel in de VS als Europa verkoopt zoals Sony, Philips, Panasonic, Sharp, Technics, Onkyo, Toshiba, Denon, Harman/Kardon, Marantz, Bose, Pinnacle Systems, etc, dan zal het wel los lopen.

Wat wel kritisch kan worden zijn kabel decoders, satelliet recievers, Digital Terrestrials en de PVR's. Ben je echter niet van plan om de komende tijd een aantal van dergelijke apparaten aan te schaffen, dan kan ik mij voorstellen dat je zeer tevreden over je URC-9960 zult zijn.
Hmmm, heb een Sony TV, Sony VCR, Sony DVD en een Sony DD/DTS Receiver. Verder dus een Nokia 9304 Satelliet ontvanger (zelfde als Strong 8100) en daar zou ik problemen mee kunnen hebben? Verder ook nog een Tevion DVD4000 speler, die zou ik toch eventueel zelf kunnen programmeren dan? Pakketje is onderweg in ieder geval en moet inderdaad nog ff wat batterijtjes halen, AAA gaat er toch in hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt allemaal weinig problematisch, met deze apparaten zal het nalaadgeheugen meer dan groot genoeg zijn. Wat de batterijen betreft, er gaan 4 stuks AAA in. Nu is het wel zo dat voor de optimale werking deze AB eigenlijk 6 Volt nodig heeft en accu's hebben maar 1.24 Volt, oftewel met 4 nalaadbare batterijen heb je nog geen 5 Volt en dat is wat aan de krappe kant.

Wat je vaak ziet met nalaadbare batterijen is dat de modem-update niet werkt. Dat is ook niet zo gek want de modemfunctie heeft spanning nodig, er moet voor de nieuwe data een RAM-geheugen gevoed worden er, de AB voert diverse checks uit en als dat gebeurd is wordt de nieuwe data naar een backup-geheugen geschreven welke langdurig zonder spanning kan.

Daarom een kleine tip. Als je deze AB voor het eerst programmeerd en codes via de modem nalaad, gebruik dan gewone 1.5 Volt batterijen. Zodra je klaar bent met je programmeringen, zet er dan voor het gewone gebruik accu's in. Want wat die OneForAll's hebben is een zogenaamd 'E2' geheugen, alle instellingen en naladingen worden naar dit E2 geheugen gecopieerd en dit geheugen kan alle instellingen zelfs zonder batterijen jarenlang bewaren. Bij het normale gebruik wordt ook dit E2 geheugen gebruikt, alleen voor nieuwe programmeringen activeert de AB zijn RAM geheugens en ook voor het wegschijven naar het E2-geheugen is spanning nodig. Maar voor het gewone gebruik kan een lagere spanning geen kwaad en ook de accu's er een nachtje uithalen om ze ontladen/opladen is geen probleem, je instellingen blijven bewaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 08-08-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Anoniem: 84104 schreef op 08 augustus 2004 @ 12:05:
Klinkt allemaal weinig problematisch, met deze apparaten zal het nalaadgeheugen meer dan groot genoeg zijn. Wat de batterijen betreft, er gaan 4 stuks AAA in. Nu is het wel zo dat voor de optimale werking deze AB eigenlijk 6 Volt nodig heeft en accu's hebben maar 1.24 Volt, oftewel met 4 nalaadbare batterijen heb je nog geen 5 Volt en dat is wat aan de krappe kant.

Wat je vaak ziet met nalaadbare batterijen is dat de modem-update niet werkt. Dat is ook niet zo gek want de modemfunctie heeft spanning nodig, er moet voor de nieuwe data een RAM-geheugen gevoed worden er, de AB voert diverse checks uit en als dat gebeurd is wordt de nieuwe data naar een backup-geheugen geschreven welke langdurig zonder spanning kan.

Daarom een kleine tip. Als je deze AB voor het eerst programmeerd en codes via de modem nalaad, gebruik dan gewone 1.5 Volt batterijen. Zodra je klaar bent met je programmeringen, zet er dan voor het gewone gebruik accu's in. Want wat die OneForAll's hebben is een zogenaamd 'E2' geheugen, alle instellingen en naladingen worden naar dit E2 geheugen gecopieerd en dit geheugen kan alle instellingen zelfs zonder batterijen jarenlang bewaren. Bij het normale gebruik wordt ook dit E2 geheugen gebruikt, alleen voor nieuwe programmeringen activeert de AB zijn RAM geheugens en ook voor het wegschijven naar het E2-geheugen is spanning nodig. Maar voor het gewone gebruik kan een lagere spanning geen kwaad en ook de accu's er een nachtje uithalen om ze ontladen/opladen is geen probleem, je instellingen blijven bewaard.
Bedankt voor de tips! Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Ik heb de URC 9960 vandaag binnen gekregen. De meeste functies werken perfect alleen kan ik mijn Nokia 9304s satelliet ontvanger niet aan de praat krijgen... Dit is dezelfde ontvanger als de Strong 8100. Verder krijg ik mijn Sony STR-DB790QS receiver wel aan de praat alleen kan de input niet wisselen... :? Misschien nog tips om alles aan de gang te krijgen? Verder vind ik het een topapparaat, mooier dan de Kameleon die hier verkocht wordt.

Hoe je de inputs van je Sony receiver moet bedienen hangt in sterke mate af van welke toets(en) je op de orginele Sony afstandsbediening moest drukken. Sony gebruikt bij dit soort receivers één van de volgende opties:

- Je hebt op de Sony AB voor elke ingang een aparte toets zoals: CD, Tuner, Tape 1, Tape 2, MD/DAT, Video 1, etc. Dan moet je op je URC-9960 de nummertoetsen drukken

- Je hebt op de Sony AB een toets genaamd "Function" waarmee je de verschillende ingangen kunt 'doorzappen'. Deze functie zou op de toets "Input" van de 9960 voorgeprogrammeerd moeten zijn.

- Je Sony heeft een display waar je via een soort van menu-navigatie de diverse ingangen als CD, Tuner, Tape etc kunt selecteren en bevestigen: dan moet je op je URC-9960 de nummertoetsen drukken

- Je Sony heeft een display met de optie "Function" waarmee je de verschillende ingangen kunt 'doorzappen'. Deze functie zou op de toets "Input" van de 9960 voorgeprogrammeerd moeten zijn.

Wat de Nokia satelliet receiver betreft, als ik mij niet vergis (ik zit momenteel niet op mijn werk dus ik kan niets nakijken m.u.v. de data welke in mijn eigen hersenpan zit opgeslagen) is dit zo'n receiver voor o.a. Canal satelliet en zit er een 'championvormige' remote bij, zeg maar een rechthoekige afstandsbediening met bovenop een cirkel. Een ander opvallend punt van deze AB is dat er toetsen A B C D en E op zitten. Heb je deze AB bij je Nokia receiver, dan moet de SAT code 0853 instellen. Dit is een in Europa zeer bekende IR standaard welke door Philips ontwikkeld is, maar aangezien geen enkele voor de Amerikaans markt bestemde satelliet ontvanger deze code gebruikt, zal die wel niet in de URC-9960 zitten. Je mag je remote dus gaan updaten.

Het telefoonnummer van de USA hotline is 001-330-405-8620 en het is een normaal telefoonnummer, dus als je vanuit het vastnet belt kost dat niet veel. Als je na 18:00 uur belt dan zijn die jongens en meisjes daar ook wakker :)

En mocht je nog steeds problemen hebben met je Sony receiver, dan kan het zijn dat je niet de juiste setup code gebruikt, noteer dan even het modelnummer van de Sony afstandsbediening (staat bij Sony meestal op de voorzijde en begint met RM- ) en laat ze m.b.v. dat modelnummer de setup-code checken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 12-08-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120989

Domino schreef op 13 mei 2004 @ 09:53:

Deze dus :

[afbeelding]

hoeveel is kost geen drol ?

vanaf welke afstand kan hij IR lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
80 euro, maar dat had ik al eerder gemeld.

En hoe bedoel je IR lezen? Doel je dan op de learning functie?
Dan moeten de orginele AB en de kameleon tegen over elkaar liggen (max een centimeter of tien geloof ik volgens de handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Domino schreef op 14 augustus 2004 @ 09:37:
80 euro, maar dat had ik al eerder gemeld.

En hoe bedoel je IR lezen? Doel je dan op de learning functie?
Dan moeten de orginele AB en de kameleon tegen over elkaar liggen (max een centimeter of tien geloof ik volgens de handleiding).
Ik heb de mijne laten overkomen voor $ 77,- incl. verzendkosten. Dit is omgerekend ongeveer € 65,- Dit alles voor een nieuwe a.b. via Ebay.
Is toch weer wat goedkoper dan € 80,-
Kan je wel link naar de powerseller geven als je wil, hij heeft er nog meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Anoniem: 84104 schreef op 12 augustus 2004 @ 20:33:
Hoe je de inputs van je Sony receiver moet bedienen hangt in sterke mate af van welke toets(en) je op de orginele Sony afstandsbediening moest drukken. Sony gebruikt bij dit soort receivers één van de volgende opties:

- Je hebt op de Sony AB voor elke ingang een aparte toets zoals: CD, Tuner, Tape 1, Tape 2, MD/DAT, Video 1, etc. Dan moet je op je URC-9960 de nummertoetsen drukken

- Je hebt op de Sony AB een toets genaamd "Function" waarmee je de verschillende ingangen kunt 'doorzappen'. Deze functie zou op de toets "Input" van de 9960 voorgeprogrammeerd moeten zijn.

- Je Sony heeft een display waar je via een soort van menu-navigatie de diverse ingangen als CD, Tuner, Tape etc kunt selecteren en bevestigen: dan moet je op je URC-9960 de nummertoetsen drukken

- Je Sony heeft een display met de optie "Function" waarmee je de verschillende ingangen kunt 'doorzappen'. Deze functie zou op de toets "Input" van de 9960 voorgeprogrammeerd moeten zijn.

Wat de Nokia satelliet receiver betreft, als ik mij niet vergis (ik zit momenteel niet op mijn werk dus ik kan niets nakijken m.u.v. de data welke in mijn eigen hersenpan zit opgeslagen) is dit zo'n receiver voor o.a. Canal satelliet en zit er een 'championvormige' remote bij, zeg maar een rechthoekige afstandsbediening met bovenop een cirkel. Een ander opvallend punt van deze AB is dat er toetsen A B C D en E op zitten. Heb je deze AB bij je Nokia receiver, dan moet de SAT code 0853 instellen. Dit is een in Europa zeer bekende IR standaard welke door Philips ontwikkeld is, maar aangezien geen enkele voor de Amerikaans markt bestemde satelliet ontvanger deze code gebruikt, zal die wel niet in de URC-9960 zitten. Je mag je remote dus gaan updaten.

Het telefoonnummer van de USA hotline is 001-330-405-8620 en het is een normaal telefoonnummer, dus als je vanuit het vastnet belt kost dat niet veel. Als je na 18:00 uur belt dan zijn die jongens en meisjes daar ook wakker :)

En mocht je nog steeds problemen hebben met je Sony receiver, dan kan het zijn dat je niet de juiste setup code gebruikt, noteer dan even het modelnummer van de Sony afstandsbediening (staat bij Sony meestal op de voorzijde en begint met RM- ) en laat ze m.b.v. dat modelnummer de setup-code checken.
toon volledige bericht
Bedankt! Ik ga het proberen en als het niet lukt bellen met OneForAll...
Ik laat het hier wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
baldbelow schreef op 14 augustus 2004 @ 09:43:
[...]

Ik heb de mijne laten overkomen voor $ 77,- incl. verzendkosten. Dit is omgerekend ongeveer € 65,- Dit alles voor een nieuwe a.b. via Ebay.
Is toch weer wat goedkoper dan € 80,-
Kan je wel link naar de powerseller geven als je wil, hij heeft er nog meer!
Ik heb er al een, is meer als voldoende voor mij. ;)

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik verkoop dus die kameleon 6in1 via IA.net...
Is goedkoper dan de 8in1 (echter wel uitverkocht ;) )

De 8in1 is inderdaad mooier - maar is vrijwel onmogelijk in grote hoeveelheden naar Europa te krijgen omdat de leveranciers blijven melden dat hij het in Europa toch niet doet en zij niet het risico willen lopen dat ze de helft terug krijgen wegens problemen met de europese apparatuur...
De 8in1 is er helaas niet in europees model en deze zal ook niet gemaakt gaan worden (vraag mij niet waarom niet... :| )....

De 8in1 doet het op veel europese apparatuur gewoon prima...je kunt echter de pech hebben dattie het net bij jou TV of DVD of wat dan ook niet doet... klein risico dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37193

Ik heb sinds een dag ook de OFA 6in1 (URC-8060). Mooi ding. Na wat lezen op internet wist ik al dat het bij de eerste series 6in1 niet mogelijk was om de bewegingssensor uit te zetten. Bij latere series van de 6in1 zou dit wel mogelijk zijn n.a.v. klachten. Ik heb in de winkel bewust gevraagd of dit mogelijk was en de verkoper verzekerde me ervan dat dit mogelijk was. Dus ik naar huis, helemaal blij.

Thuis de handleiding lezen:
Wel iets over het instellen van de helderheid van het "EL display", niets over het uitschakelen van de bewegingssensor... mmmm :? Bummer. Ik heb toen op de site van OFA gekeken en op remotecentral want daar staan een paar draadjes over de motion detector. Bij OFA staat in de handleiding van de 4in1 wel iets over het uitschakelen en een code, die werkt helaas niet.

Is er iemand die misschien kan vertellen of dit nou wel of niet mogelijk is met de 8060 en wat de code is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn zulke Fora en verkopers... :r

Alleen bij de Kameleon 4 (URC-8040) kun je instellen of je wilt dat de AB zich inschakeld bij beweging of alleen bij aanraking van het touchscreen. Wat wel kan bij de Kameleon 6 en 8 is dat je de verbinding tussen de bewegingssensor en de electronica doorsnijdt. Op dat moment gaat de Kameleon alleen nog maar aan bij aanraking van het scherm.

Maar voordat je gaat klussen, kijk gewoon even hoe de gevoeligheid en het batterijverbruik van je AB is. Wat ik hoor van de huidige URC-8060 generatie is dit meer dan OK is. Kijk een volledig programmeerbare afstandsbediening met lichtgevend touchscreen zal natuurlijk altijd een veel hoger verbruik hebben een een gewone afstandsbediening. Maar waar de meeste touchscreen elke maand nieuwe batterijen willen hebben, gebruikt een collega van mij in zijn inmiddels ruim 4 maanden oude URC-8060 (inclusief bewegingssensor) nog steeds het eerste setje batterijen. En als je bedenkt dat zijn gehele verzameling orginele afstandsbediening reeds lang naar één of andere kast zijn verbannen en daar de komende jaren een batterijloos blijven, dan is hij er qua batterijverbruik wellicht zelfs op vooruit gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 16-08-2004 21:52 ]

• baldbelow
Ik heb nu iets vreemds. Als ik de code voor mijn satelliet-receiver gebruik kan ik 'm de eerste keer wel aan zetten en dan gebruiken en dan ook weer uitzetten maar als ik 'm dan weer aan wil zetten reageert ie niet meer! :? Toen heb ik 'm zelf laten zoeken naar een code en bij code 0237 ging mijn receiver weer aan. Het werkte weer en ook uitzetten werkte. En toen weer hetzelfde, hij gaat niet meer aan! Hoe los ik dit nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52023

Heeft iemand een plaatje ofzo waarop te zien is welke draadjes je kan doorknippen, zodat de AB niet elke keer aan springt?
Wordt nl. gek van dat ding, werkt prima, alleen bij de kleinste trilling sprint ie aan..
:( (8> (8> (8>

• baldbelow
Anoniem: 52023 schreef op 14 september 2004 @ 16:19:
Heeft iemand een plaatje ofzo waarop te zien is welke draadjes je kan doorknippen, zodat de AB niet elke keer aan springt?
Wordt nl. gek van dat ding, werkt prima, alleen bij de kleinste trilling sprint ie aan..
:( (8> (8> (8>
Als ik een beetje hard hoest springt ie hier al aan. Best wel irritant ja, dat hadden ze best wat minder gevoelig mogen maken.

baldbelow schreef op 26 augustus 2004 @ 10:26:
Ik heb nu iets vreemds. Als ik de code voor mijn satelliet-receiver gebruik kan ik 'm de eerste keer wel aan zetten en dan gebruiken en dan ook weer uitzetten maar als ik 'm dan weer aan wil zetten reageert ie niet meer! :? Toen heb ik 'm zelf laten zoeken naar een code en bij code 0237 ging mijn receiver weer aan. Het werkte weer en ook uitzetten werkte. En toen weer hetzelfde, hij gaat niet meer aan! Hoe los ik dit nu op?
Je hebt niet de goede code en/of je hebt de Powerfunctie geleerd. De 0853 code (dat is dus de juiste, niet de 0237) maakt gebruik van een zogenaamde "togglebit" in het signaal, druk je een toets de eerste keer dan is de togglebit een "0", druk je hem een 2e keer dan is 'ie een "1". Gebruik je een protocol met een vergelijkbare instructieset & frequentie (36KHz is dat bij deze receiver) maar zonder "togglebit" of leer je die functie (waarbij je het signaal kopieert met of een "0" of een "1"), dan voert hij deze functie wel de eerste keer uit, maar niet de 2e keer, tenzij je tussendoor een andere functie gebruikt.

Oplossing:
Verwijder de geleerde functies (Magic tot Konijn verschijnt ; 976 ; SAT ; SAT [de AB zal nu vier keer knipperen en 't Konijn gaat weer de hoed in)

Stel de code in: SAT ; Magic t/m Konijn ; 0853

Nu kun je wel meerdere keren Power of andere toetsen gebruiken. Mocht je extra functies willen programmeren die je meerdere keren achter elkaar moet drukken bij deze Sat-receiver, dan is i.p.v. 'leren' de "Key-Magic" optie van de Kameleon een verstandiger. Deze kan namelijk wel functies van een togglebit voorzien. Om functies na te programmeren m.b.v. Key-Magic heb je functiecodes nodig, als je even een vriendelijk telefoontje of E-mailtje naar de One For All support plegen en zij sturen je een lijst met functiecodes voor deze KeyMagic programmering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 10:28

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik heb bij mijn NAD versterker een zelflerende afstandsbediening gekregen, prachtig ding met als belangrijkste feature dus het kunnen 'aanleren' van functies door simpelweg de authentieke afstandsbediening het signaal eenmalig te laten sturen waarna de NAD AB de functie kent.

Nadeel: het ding vreet schrikbarende hoeveelheden AAA batterijen. Oplaadbare batterijen bieden wel uitkomst, maar dan blijf je aan het laden.

Is er niet gewoon een simpel goedkoop afstandsbedieninkje dat wel normaal omgaat met batterijen en ook een 'leer' functie heeft zoals hierboven beschreven? (simpeler dan die star trek gizmo's tot nu toe in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, 'leren' is geen geweldige optie (het is wel een goede aanvulling) om apparaten te bedienen, aangezien steeds meer apparaten protocollen gebruiken welke niet foutloos geleerd kunnen worden. Verder wil ook mijn TV kunnen bedienen en daarvan heeft mijn orginele afstandsbediening reeds vele jaren geleden de geest gegeven.
Pagina: 1