Hey
Ik ben al een tijdje rond aan het zoeken op internet voor informatie over programmeren voor het symbian OS.
Naar mijn weten zien hier drie opties voor:
OPL(Hier heb ik wat ervaring mee omdat ik dit ooit gebruikt heb om programmatjes te maken voor me psion)
J2ME
Symbian C++
Persoonlijk denk ik dat OPL niet echt uitgebreid is en een beetje oud.
J2ME lijkt me handig om games mee te schrijven, maar voor normale programma's lijkt mij Symbian c++ het beste.
Als iemand denkt dat dit niet echt klopt of als er meerdere talen mogelijk zijn dan hoor ik dat graag...
Maar mij leek het interresant om me eens te verdiepen in symbian c++, maar ik kan hier erg weinig over vinden, daarom een paar vragen:
Is er een nederlandstalige site met duidelijke informatie voor beginners?
Of is er een engelstalige site duidelijker dan nokia.com?
Hoeveel voorkennis is er nodig om symbian c++ te leren?
Als er kennis nodig is van c++, voordat ik aan symbian c++ begin wat raad je me dan aan om op te orienteren?
Is er iets dat ik zeker moet weten over programmeren voor symbian OS hoor ik dit graag..
Ps. Ik wil me vooral verdiepen in de series 60
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen(Y)
Niels
Ik ben al een tijdje rond aan het zoeken op internet voor informatie over programmeren voor het symbian OS.
Naar mijn weten zien hier drie opties voor:
OPL(Hier heb ik wat ervaring mee omdat ik dit ooit gebruikt heb om programmatjes te maken voor me psion)
J2ME
Symbian C++
Persoonlijk denk ik dat OPL niet echt uitgebreid is en een beetje oud.
J2ME lijkt me handig om games mee te schrijven, maar voor normale programma's lijkt mij Symbian c++ het beste.
Als iemand denkt dat dit niet echt klopt of als er meerdere talen mogelijk zijn dan hoor ik dat graag...
Maar mij leek het interresant om me eens te verdiepen in symbian c++, maar ik kan hier erg weinig over vinden, daarom een paar vragen:
Is er een nederlandstalige site met duidelijke informatie voor beginners?
Of is er een engelstalige site duidelijker dan nokia.com?
Hoeveel voorkennis is er nodig om symbian c++ te leren?
Als er kennis nodig is van c++, voordat ik aan symbian c++ begin wat raad je me dan aan om op te orienteren?
Is er iets dat ik zeker moet weten over programmeren voor symbian OS hoor ik dit graag..
Ps. Ik wil me vooral verdiepen in de series 60
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen(Y)
Niels