Toon posts:

Counterstrike 1.5 server, maar wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat mijn CS 1.5 server niet gezien wordt door anderen, zodat er ook nooit iemand kan joinen.... ik heb rond gekeken naar welke poorten hiervoor open moeten staan en heb ze allemaal open gezet in m'n router.
Zelfs nu kon niemand m'n server zien....
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en eventueel (;)) een oplossing voor dit probleem? Ik heb het in dit geval trouwens niet over een dedicated server, omdat ik toch wel op m'n eigen pc, en m'n eigen servertje wil kunnen spelen. :)
dank aan degene die me hiermee kan helpen... _/-\o_

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:43

UTM

Voor een server over internet moet je een "certificaat" in het spel zelf aanvragen (in console). Zo uit m'n hoofd was het ongeveer als:
/getcertificate 1
Nu kan je je server online hosten. Wat mischien fijn om te weten is, is dat als je je console voor je haalt je met:
/(hier dan een letter) TAB
kan zoeken op een woord dat begint met die gegeven letter ;)
Zoek anders eens op google met:
Setting Up CS 1.5 Online server

[ Voor 17% gewijzigd door UTM op 09-05-2004 21:06 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
w03f schreef op 09 mei 2004 @ 21:04:
kan zoeken op een woord dat begint met die gegeven letter ;)
Dat is toch alleen in cs1.6 :?

edit:
Oja in 1.6 hoef je geen tab te drukken om de command list te gebruiken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door LifeTecH op 09-05-2004 21:08 ]

• UTM

UTM

LifeTecH schreef op 09 mei 2004 @ 21:06:
[...]

Dat is toch alleen in cs1.6 :?
Nee hoor ;)

Verwijderd

LAN of internet?

In geval van internet en LAN:
Heb je een firewall? Deze kan namelijk de inkomende en uitkomende informatie blokkkeren. Dan moet je even een regel aanmaken dat alle info van Halflife oke is en dat de firewall het doorlaat.

In geval van LAN:
Andere computers worden niet toegelaten om info van jou te ontvangen, dit kan je oplossen door de ip's van die andere pc's in de safe-zone van je firewall te zetten

iets meer info volgende keer

Verwijderd

Topicstarter
lol ik zal t nu ff allemaal proberen, bedankt alvast iig _/-\o_

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 21:08:
lol ik zal t nu ff allemaal proberen, bedankt alvast iig _/-\o_
Mag ik hieruit opmaken dat je niet wist dat je je firewall of uit moest zetten of moest configureren naar inkomend/uitgaand verkeer?
Sorry, maar dat had je ook wel kunnen vinden via de search. Beetje standaard dat als je een server host je firewall moet aanpassen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door UTM op 09-05-2004 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe van mij MAG je dat concluderen, maar wat mij betreft zit je er goed naast :P
Ik wist er wel degeijk van, en dat heb ik ook allemaaluitgevoerd, voorzover "allemaal" gepast is, 't is zo gebeurd...
maar wat die "/getcertificate 1" betreft, het werkt wel, maar dat doet CS al automatisch bij het joinen of creëren van een server.
ik heb idd ff op google gezocht en daar heb ik alweer wat andere poorten gevonden die open zouden moeten staan :), maar daar kom ik nu niet meer aan toe dus voer ik dat morgen we uit ;)
bedankt voor de hulp....en nu maar hopen dat het helpt ;)

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:55

Japie.G

Colour Classic

ik heb gewoon poort 27015 open en werkt zonder probs, geen firewall geinstalleerd!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
hey het heeft alsnog gewerkt :*) ....vreemdgenoeg geen id waarom, die poort had ik nl al veel eerder ook open gezet, toen werkte het niet 8)7
bedankt voor de hulp iig _/-\o_
Pagina: 1