Ik draai een dual-boot met Windows XP SP1a en SuSE Linux 9.1 (Kernel 2.6.4-52). Onder Windows gebruik ik mijn Linksys WMP54G draadloze netwerkkaart met de Broadcom BCM94306 chipset. Ik heb deze drivers via ndiswrapper nu ook in SuSE geladen, en vervolgens heb ik de kaart met YaST ingesteld. Echter, wat ik ook probeer, ik kan geen driverinfo opvragen via SuSEplugger en ik kan de kaart met geen mogelijkheid goed ingesteld krijgen. Ik heb eerst driverloader van Linuxant geprobeerd, maar dit was ook niets, deze heb ik dus verwijderd met rpm -e. Hij staat echter nog wel in dmesg.
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
Met ndiswrapper de drivers geladen:
Vervolgens laat dmesg ook zien dat ndiswrapper geladen is. Extract van de outpout:
Dit gaat allemaal prima, zoals de output van ndiswrapper -l ook laat zien. Echter, als ik met YaST de kaart wil configureren doet hij het niet. Ook als ik via SuSEplugger probeer driverinfo op te halen, is deze tab gewoon 'greyed out'. Ook depmod -a heeft geen effect.
Deze guide heb ik gebruikt YaST in te stellen.
Ook volgens de output van ifconfig/iwconfig/ipconfig is de kaart gewoon ingesteld. Deze laat namelijk het netwerk id zien en het MAC adres van de kaart.
iwconfig laat zien dat er geen wireless extensions zijn ingesteld... kan dit een probleem zijn?
Wat doe ik fout? Ik wil via deze kaart verbinding maken met mijn Linksys WRT54G AP.
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
Met ndiswrapper de drivers geladen:
code:
1
2
3
| ndiswrapper -i /tmp/driver/bcmwl5.inf modprobe ndiswrapper ndiswrapper -m |
Vervolgens laat dmesg ook zien dat ndiswrapper geladen is. Extract van de outpout:
code:
1
2
| ndiswrapper version 0.6+CVS loaded ndiswrapper adding bcmwl5.sys |
Dit gaat allemaal prima, zoals de output van ndiswrapper -l ook laat zien. Echter, als ik met YaST de kaart wil configureren doet hij het niet. Ook als ik via SuSEplugger probeer driverinfo op te halen, is deze tab gewoon 'greyed out'. Ook depmod -a heeft geen effect.
Deze guide heb ik gebruikt YaST in te stellen.
Ook volgens de output van ifconfig/iwconfig/ipconfig is de kaart gewoon ingesteld. Deze laat namelijk het netwerk id zien en het MAC adres van de kaart.
iwconfig laat zien dat er geen wireless extensions zijn ingesteld... kan dit een probleem zijn?
Wat doe ik fout? Ik wil via deze kaart verbinding maken met mijn Linksys WRT54G AP.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 21:28 ]