Afreey 50x CDROM en DAE

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Zo'n twee maanden geleden had men het over de DAE performance van sommige CDROM spelers. Iemand gaf toen ook een link naar een site waar allerlei CDROM spelers daarop getest waren. Nu heb ik een Afreey CDROM speler gekocht, die werd toen aanbevolen. Deze haalt ongeveer 12x DAE. Is dat veel? En weet iemand die pagina nog? Iemand had het er toen ook over dat die Afreey iets van 20x DAE kon, dan is dat van mij dus weinig. Iemand van jullie ervaring met Afreey drives?

Thx,

Martijn

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

come.to/cdspeed
Ik heb net de afreey 56x gekocht.. Had alleen een probleempje met data cd's, dae deed ie sneller dan gewone data cd's. Wordt nu naar gekeken..

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

12 speed is niet veel met dae ope en afreey50x.
Is dit bij het eerste nummer van een cd of verderop op de cd?
Ik heb met m'n afreey50x wel meer dan 30 speed gezien

• Martijn
RdB, welke firmware gebruik jij? Bij mij staat er versie 42 in. Heb je enig idee of ie te flashen is, en waar ik dan die firmware versie kan krijgen?

Thx,

Martijn

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

sorry, dat weet ik niet. Ik heb dat ding in ieder geval een paar maand geleden gekocht maar heb hem nu ook al niet meer. Ivm een scsi overstap heb ik nu een plextor40 erin hangen, en die afreey verkocht...
helaas, maar ik kan je wel vertellen dat ik nooit een nieuwe firmware upgrade of zo gedaan heb

• Martijn
Weet niemand waar ik zo'n firmware kan downen? Namelijk niet op de Afreey site... :(

Martijn

• Martijn
Ik heb hem net trouwens even met CD-Speed 99 getest. Daar komt ie met gewoon lezen niet boven de 25x. Zou toch beter moeten kunnen, niet?

• Martijn
Niemand??

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als je op de site van affreey geen firmware kan vinden dan is het niet te upgraden (zeer waarschijnlijk) zal er wel geen flashbios ofzo inzitten.

op die site welke ik aan link gaf staat dit over affreey

Afreey CD-2050E : The high DAE speed can only be achieved with firmware 11 or above. With older firmware versions DAE is limited to 8x. The firmware on Afreey drives is NOT upgradable.

Update (21/2/2000)
Once again Afreey has changed the DAE speed with a newer firmware revision, this time the speed has decreased to 32x P-CAV.

firmware DAE Speed
<11 8x CLV
11 16-36x CAV
33 22-40x P-CAV
41 16-32x P-CAV

• Martijn
Nou, ik hoop toch niet dat het zo is dat ie niet te flashen is. Ik haal met DAE toch echt niet meer dan 10/12x. En met gewoon lezen meet CD-Speed ook NOOIT meer dan 20/25x :'( :'(
Ik snap hier echt niks van. Op internet staan allerlei grafiekjes, en daar haalt ie zelfs 47x lezen, waarom mijne niet??

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Welke firmware heb je dan nu?
(dat progje dat je op die site kan ophalen laat dat ook zien, naast de snelheid)

• Martijn
Firmware revision 42 heb ik nu....
Pagina: 1