Toon posts:

WiFi-verbinding valt weg*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Wireless netwerk met een E-tech pcmcia (11mbs) en een Conceptronic WiFi Router (54mbs) valt regelmatig weg. Hoewel ik veel FAQ's heb gelezen denk ik dat mijn probleem niet met de Wifi hardware (of storingen daarop) te maken heeft, maar ik post het voor de zekerheid toch maar in Netw. Troublesh..

Mijn netwerk valt zeer onregelmatig weg, en ik heb ook meerdere merken WiFi hardware geprobeerd (lang leve het werken in een Compu winkel) en ook meerdere locaties geprobeerd. In alle gevallen valt af en toe mijn Wireless verbinding weg.

Nou zat ik na te denken of het misschien aan mijn PCMCIA slot ligt. Nou ga ik morgen meteen ff een USB WiFi dongle halen, want dat heb ik nog niet geprobeerd.

Maar mijn vraag is dus: is er een mogelijkheid om een PCMCIA slot te observeren, hoeveel spanning erop staat bijv.

Bij USB kan dit, misschien bij PCMCIA ook?

Verwijderd

Hoe bedoel je "valt weg"? Merk je er nog iets van, behalve dat er geen netwerkverkeer kan plaatsvinden?

En gelieve voortaan niet in de titel te vermelden wat je gelezen hebt oid, dat staat nogal knullig.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het met verschillende types en merken zou zijn, zou ik juist eens gaan kijken of je niet in een verkeerde/slechte omgeving zit.

* Koffie heeft het zelfs een tijdje gehad dat een draadloze muis letterlijk 10 cm. bij de ontvanger moest staan.
Puur vanwege de omgeving.

Tijd voor een nieuwe sig..

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:57

netblade

Sunrise

komt vaker voor, op me werk hebben ze e-tech ap (oude model) en daar valt de verbinding 100x per dag weg. Thuis de E-tech AP (nieuwe model)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
laat me raden, heb je dect telefonie in huis?

verplaats je accesspoint eens. en vooral zover mogelijk van je basisstation dect-toestel.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
intert0y schreef op 09 mei 2004 @ 20:47:

verplaats je accesspoint eens. en vooral zover mogelijk van je basisstation dect-toestel.
Hmm dat dacht ik ook en ik heb het basisstation uitgeschakeld gehad, maar dat hielp niet echt. Zowiezo staat de AP een verdieping hoger....

Btw> valt weg is als in de zin van "Draadloze verbinding is niet beschikbaar" . Vaak is het meteen erna weer beschikbaar...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
intert0y schreef op 09 mei 2004 @ 20:47:

leuk, wij hebben thuis dus dect, en t "hoofdstation" staat naast mn pc, en ik zat serieus te denken aan WiFi.. dat wordt dus nog een hele klus :P

Wordt je wifi kaart mischien niet uitschakeld "ten behoeve van het behouden van de stroom" ?

Verwijderd

Nou, ik heb mijn ap direct naast mijn dect station, maar nooit (echt nooit) last van gehad hoor.

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 09 mei 2004 @ 21:26:
Wordt je wifi kaart mischien niet uitschakeld "ten behoeve van het behouden van de stroom" ?
Dat zou kunnen, maar het gebeurde 10 sec geleden nog, en toen zat ik op netspanning, dus ik denk dat windows / de pc dan niet aan energiebesparing te doen... :S

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 21:23:
Btw> valt weg is als in de zin van "Draadloze verbinding is niet beschikbaar" . Vaak is het meteen erna weer beschikbaar...
Hmm, ik heb precies hetzelfde probleem; ongeveer 1x per uur verschijnt het ballonnetje met "Draadloze verbinding niet beschikbaar" , dan heb je 10 seconden geen verbinding en een poosje later wel weer...

[ Voor 4% gewijzigd door jellebelle op 27-05-2004 20:24 ]

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12 22:36
ja hier nog een met het zelfde probleem |:( |:(

ik heb het met een pci kaartje gehad :( _/-\o_
ik heb nu een usb (met draad) gekocht en nergens geen last meer van

Ja zou ik ook zeggen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz... Hier nog eentje... Heb een sitecom wireless router en een sitecom kaartje... en eens in de zoveel tijd, vervalt de verbinding gewoon... Om eigenlijk meteen weer verder te gaan... Staat zo vervelend, elke keer die melding...

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nou we zijn niet de enige in ieder geval:
http://www.webwereld.nl/nieuws/18723.phtml

Maargoed, ik heb het probleem inmiddels opgelost voor WinXP eraf te gooien en Win2k erop te zetten :Y)
Pagina: 1