LAN en WLAN Netwerkproblemen...

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
...who drive me crazy! :(

Ik heb dus een laptop en een pc en die hangen aan het dhcp netwerk. internet en alles werken fijn via een dhcp router. ik heb alleen nog nooit via netwerkomgeving elkaar kunnen zien. dat is dus al probleem 1.

ook heb ik een wlan tussen mijn pc (die dan dus als router fungeert met winroute lite) en mijn laptop. ineens werkt dit ook niet meer. ik krijg hoe dan ook de boel niet aan de praat. als ik beide apparaten op 192.168.1.x zet kan ik via nergens of wat dan ook communiceren.
als ik op de pc 192.168.1.1 zet en de laptop op dhcp (ontvangen) en dan dus bij winroute dhcp aanklik met een range op de wlan adapter dan werkt het ook niet. ook zegt winroute in zijn logs dat hij NAT aanzet op de internet (LAN) adapter en niet op de WLAN adapter.

wat doe ik nu fout? ik snap er helemaal niks meer van...

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:35
Wat voor OS gebruik je op die pc en laptop?

Wat heb je gedaan zodat het nu niet meer werkt? Je wireless gebeuren aangesloten? (dat is wat ik er uit begrijp...) Ik heb hier sinds mijn wireless gebeuren dat ik ineens niet meer kan "net senden" naar mijn pc beneden en dat het het beste werkt wanneer ik mijn bedraadde verbinding uitschakel...

Whoop!

• iAR
  • Niet online
Oke, nu wordt het nog gekker....
laptop is helemaal unplugt op wlan na. winroute is gedeinstalleerd op de pc.
het bekabelde netwerk zit op 192.168.0.x en het draadloze op 192.168.1.1 voor pc en .2 voor laptop. en nu werk alles weer. ik kan zelfs internetten zonder routing op mijn pc! :?

ik was dus in stapjes dingen aan het checken :)

zoals jij dus zegt bedrade deel eruit, maar het is dan wel weer raar dat ik zonder "extra" routing kan internetten...

laptop werkt op xp en pc op 2000.

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 09-05-2004 19:39 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:35
zerosignal schreef op 09 mei 2004 @ 19:38:
Oke, nu wordt het nog gekker....
laptop is helemaal unplugt op wlan na. winroute is gedeinstalleerd op de pc.
het bekabelde netwerk zit op 192.168.0.x en het draadloze op 192.168.1.1 voor pc en .2 voor laptop. en nu werk alles weer. ik kan zelfs internetten zonder routing op mijn pc! :?

ik was dus in stapjes dingen aan het checken :)

zoals jij dus zegt bedrade deel eruit, maar het is dan wel weer raar dat ik zonder "extra" routing kan internetten...

laptop werkt op xp en pc op 2000.
Dus het werkt nu wel weer? Dat je zonder extra routing kan internetten komt waarschijnlijk omdat je gebruik maakt van een router (of dhcp server?) :)

Whoop!

• iAR
  • Niet online
marccom schreef op 11 mei 2004 @ 00:24:
Dus het werkt nu wel weer? Dat je zonder extra routing kan internetten komt waarschijnlijk omdat je gebruik maakt van een router (of dhcp server?) :)
Ik heb het nog niet getest met LAN en WLAN samen, maar gewoon WLAN lukt nu wel.
Kun je me uitleggen hoe dat dan werkt dat hij via mijn pc gewoon z'n werk doet? Ik snap dat namelijk niet aangezien het WLAN een andere range static ip's heeft en de router dhcp... het verkeer moet dan toch opweg geholpen worden?