Toon posts:

Help? Powerswitch kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
|:( Mijn powerswitch is kapot, weet iemand misschien een maniertje om mijn pc toch aan te krijgen? Heb geen switch op mijn voeding, powerkable in-en uitsteken helpt ook niet. Werkt op me compaq wel.
Als iemand een winkel in den haag weet waar ik dat kabeltje kan krijgen, voor een hp ,ben ik ook erg blij.

THX

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de schroevedraaier :)

tik hem even tegen de 2 pinnetjes op het mobo aan en je bak zal gewoon starten. (dit is voor een ATX, maar gezien je geen switch op je voeding hebt zal het geen AT zijn).

• Banzi
  • Laatst online: 12-05 09:15
Je compaq staat dus zo ingesteld dat die automatisch opstart na stroomuitval. Je andere pc dus helaas niet.

Kast openmaken. Zoek waar de powerknop zit aan de binnenkant. Loopt hiervan een kabel naar de voeding of het moederbord?

Indien het naar de voeding loopt, zal het AT zijn, en is het een 220V schakelaar. Deze moet je dan vervangen. Ga hier niet met een schroevendraaier ofzo klooien... Je zou eventueel (met de stekker uit het stopcontact) de contacten van deze 2 paren met elkaar kunnen verbinden (2 aan 2 dus), en dan de stekker in het stopcontact.

Indien het naar het moederbord loopt, heb je een ATX voeding. Deze reageert op een puls van het moederbord. Trek het kleine stekkertje los van het moederbord, en hou een schroevendraaier tussen de 2 pennetjes. Nu moet de pc opstarten.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Topicstarter
hmm. :? welke twee pinnetjes precies ? Ben vrij onbekend met dit moederbord, kast, hele gebeuren..
en weet je toevallig ook wat die drie standen van dat rooie schuifje in de voeding betekenen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je moet de 2 pinnetjes hebben waar het kabeltje van de powerknop opzit :)

dus gewoon ff het kabeltje eraf halen en met de schroevendraaier tegen die 2 pinnentjes aanduwen

Verwijderd

Topicstarter
naar het moederbord met 10 van die kleine pinnetje links onderin, heb met een owue tweedraadige switch van een 486 geprobeer precies op die de twee pinnetjes van de powerswitch te doen, maar werkte niet vandaar dat ik het niet echt meer weet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:47:
hmm. :? welke twee pinnetjes precies ? Ben vrij onbekend met dit moederbord, kast, hele gebeuren..
en weet je toevallig ook wat die drie standen van dat rooie schuifje in de voeding betekenen?
de pinnetjes waar het kabeltje dat van je powerswitch afkomt op aangesloten zit natuurlijk ;). dus eerst dat kabeltje lostrekken en dan de vrijgekomen pinnetjes emt elkaar verbinden.

enne dat rode schuifje is vermoedelijk om te switchen tussen 220V en 110V oid, dus voor in sommige buitenlanden. Die moet dus op 220 staan of 230 (loopt een beetje door mekaar tegenwoordig :? )

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 09-05-2004 18:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:26

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:47:
hmm. :? welke twee pinnetjes precies ?
Ben vrij onbekend met dit moederbord, kast, hele gebeuren..
stekkertje er af halen die naar de powerswitch gaan
en ff met een schroevendraaier oid die 2 pinnetjes aanraken :)
110V, 220V?

edit:
Orion84 relaxt jah, nie zo snel?

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 09-05-2004 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke.... hehe

THX allemaal ben het eff proberen :9

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:49:
naar het moederbord met 10 van die kleine pinnetje links onderin, heb met een owue tweedraadige switch van een 486 geprobeer precies op die de twee pinnetjes van de powerswitch te doen, maar werkte niet vandaar dat ik het niet echt meer weet.
das een ander soort schakelaar (AT) die blijft hangen op contact maken en die moet je uitzetten door nogmaals te drukken, dat is niet wat je hier nodig hebt. je met een ATX powerswitch hebben, die verbind alleen even heel kort die pinnetjes (kan je dus simulleren met schroevendraaier).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:51:
Oke.... hehe

THX allemaal ben het eff proberen :9
gewoon ff kijken welk stekkertje "pwr sw" ofzo staat, die pennen moet je hebben.

maar waarvoor in eigenlijk reageer: zet die schakelaar nooit op 110! das nl het einde van je voeding.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
<Thx, dat vermoede ik al.staat trouwens geen 110 en 220 .Heb nog geen bliksem gezien>

Ik geloof dat dit best had moet werken , maar is er nog een mogelijkheid?
ehr heb een elektro niet magnetische schroevedraaier? kan dat een probleem zijn

heb het inidergeval geprobeerd op de pinnetjes die rechtsonderin op me bord zitte. het is overigens een vrij ouwe hp met een amd 550. Hij heeft vandaag nog gelope, maar reboote en toen deed die switch het niet meer. zag ik al een tijdje aankomen aangezien ik hem 100X in moest drukke voordat ie het deed.

enige idee woe ik makelijk aan zo'n kabbeltje kom met switch natuurlijk,,
want met de winkels tegenwoordig moet je een hele nieuwe pc kopen omdat alleen je powerswitchjes kapot is

En overigens als ik uit me berg met 486's morgen ergens een voeding met powerswitch vind. Is er dan kans dat ie het wel doet of nog steeds niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 19:13 ]

Verwijderd

Gewoon een electronicazaak zal dat toch ook wel hebben? Een hele nieuwe kast aanschaffen lijkt mij wat overdreven.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, intersting thx

dat kabeltje wat ik had was een zwart/wit resetknoppje. (Het maakt trouwens toch niet uit of the leds en al die bull aangesloten zijn?) heb alleen zo ingedrukt kabeltje met drie draadjes 8)7
het zit niet mee vandaag

ow wel
dinnertime for me

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 19:29 ]

• Banzi
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 19:07:
En overigens als ik uit me berg met 486's morgen ergens een voeding met powerswitch vind. Is er dan kans dat ie het wel doet of nog steeds niet?
Een 486 is meestal AT... Hierbij wordt de 220V geschakeld... Is een schakelaar met 4 contactpunten.

Je moet een simpel schakelaartje hebben met 2 contactpunten (maak-contact). Welke weer terugspringt. Schakelaars voor AT voedingen blijven nl contact houden, en springen pas terug na een 2e keer indrukken.

• Banzi
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 19:22:
hehe bijwijze van spreken dan,hier in de regio den haag ken ik hellaas niet 123 winkels die precies zo'n onderdeeltje zouden hebben.
Ik weet niet hoe de winkel heet, of hoe de straat heet... Maar ik weet wel hoe ik er heen zou moeten rijden... :?

Helpt je zo niet echt natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha
tja heb ik nou ook altijd
(ongeveer is natuurlijk ook oke, centrum?)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 19:07:
heb het inidergeval geprobeerd op de pinnetjes die rechtsonderin op me bord zitte. het is overigens een vrij ouwe hp met een amd 550. Hij heeft vandaag nog gelope, maar reboote en toen deed die switch het niet meer. zag ik al een tijdje aankomen aangezien ik hem 100X in moest drukke voordat ie het deed.
Kijk eens naar je bios batterij, grote kans dat die leeg is, dan start je pc niet.

• Banzi
Stuut en Bruin in de prinsegracht

Verwijderd

Topicstarter
dat van die batterij zou wel kunne pc is al een ouwetje, maar er was echt iets mechanisch kapot aan de binnenkant van die switch.

Stuut op de prinsegracht ,, dat ken ik wel makelijk vinden , onwijs bedankt .

Nou mijn probleem is voor vandaag opgelost, iedereen bedankt! Morgen zal ik wel weer het volgende hebbe is altijd wat met die PC's
denk dat ander mensen ook nog wel iets zullen hebbe aan dit topic
Pagina: 1