[tvkaart] problemen met software / drivers

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben druk bezig met het installeren van het programma ChrisTV. Daar wil ik dus een digitale videorecorder mee opzetten. Ik heb nu echter 2 problemen:

1. Ik heb een Terratec TV+ tv-kaart, en die heeft met de Terratec WDM-drivers nogal moeite om het geluid via de line-in het systeem in te krijgen. Dat werkt gewoon niet goed. Daarom heb ik de universele BTWinCap WDM-drivers geprobeerd. Volgens de website werkt mijn kaart daar ook mee. Het probleem daarmee is dat ze een sneeuw-beeld geven met een heel vaag beeld er doorheen. Wel heb ik perfect geluid. De instellingen van zowel driver als programma staan op RGB, en Pal-B, dus dat zit wel goed. De driver zegt zelf dat hij geen signaal heeft, terwijl ik dat met DSaler (dat gebruik maakt van een eigen driver) wél heb!
Ik vraag me af wat er fout gaat. Heb ik iets verkeerd ingesteld? Is er iets anders mis?

2. Verder was er laatst een GoTter die een digitale TV-gids met programma erbij had gemaakt. Ik kan dat echter na grondig zoeken nergens meer terugvinden. Wie kan mij daarmee verder helpen?