Restart van computer, cpu fout

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Mijn computer is automatisch opnieuw opgestart en na het versturen het foutrapport werd ik verwezen naar de crash-analasys. Deze wees mij op een CPU fout. De gegevens over het type fout kon ik terug vinden op deze pagina:
http://support.microsoft.com/?kbid=329284

Wat kan ik hier precies mee doen?

Systeem specs:
Asus P4P800 mobo
P4 2,66 Ghz (@3,4 Ghz) proc op 1,7 volt
Corsair Platinum XMS C2 series 512 MB
Zalman Pure Copper CPU cooler @ 2900rpm

Temperaturen komen over het algemeen niet boven de 55 uit en de kritieke temp heb ik ingesteld op 60.

Wie kan mij helpen

telefoontoestel

Verwijderd

van http://support.microsoft.com/?kbid=329284
MCE's treden vaak op onder de volgende omstandigheden:
De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Bijvoorbeeld door de kloksnelheid van de processor of bus te verhogen. U wordt aangeraden de hardware te gebruiken met de snelheden die de fabrikant aanbeveelt.
Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.
Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken.
Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer.
Systeem specs:
Asus P4P800 mobo
P4 2,66 Ghz (@3,4 Ghz) proc op 1,7 volt
Corsair Platinum XMS C2 series 512 MB
Zalman Pure Copper CPU cooler @ 2900rpm
wel zelf de pagina lezen waar je naar toe verwijst :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 18:14 ]

Verwijderd

Ik zie in het artikel wat je linkt, toch wel meer mogelijke oorzaken dan CPU fout staan:
systeembusfouten;
geheugenfouten die pariteit of ECC-problemen (Error Correction Code) hebben;
cachefouten in de processor of hardware;
TLB-fouten (Translation Lookaside Buffers) in de processor;
andere bekende hardwareproblemen die speciefiek zijn voor bepaalde CPU-leveranciers;
bekende hardwareproblemen die specifiek zijn voor bepaalde leveranciers.
Doet je computer het nu wel normaal? Crashed hij altijd, of alleen in bepaalde omstandigheden? Of was dit een incidentele crash?

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik heb de pagina gelezen, maar kom er niet helemaal uit wat ik nou wel of niet moet doen. Moet ik nu met intel gaan emailen om te vragen of ze mij kunnen verklaren wat die fout is?

Hij crashed de laatste tijd wel vaker, elke keer lijkt het wel weer wat anders. De meeste keren komt het door een apparaat stuurprogramma die niet als correct wordt gezien. Ik snap er dus nix meer van.

telefoontoestel

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:26
Misschien loopt ie niet meer lekker door de overclock. (en is het geen c0 die last had van vcore voltage problemen het is immers een 2.66 dus zou even checken anders misschien voltage omlaag doen om beschadigingen te voorkomen)

Verwijderd

Sigh. Als je overklokt en je krijgt dit soort fouten, dan is natuurlijk het eerste wat je doet je CPU weer op de oorspronkelijke snelheid zetten he :)

• DaWaN
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Idd, je CPU is gewoon te ver overgeklokt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:12

HeepH

Dope Rapper

als je kunt,moet je je voltage beetje verhogen. is het probleem ook opgelost, en anders trug clocken

http://specs.tweak.to/16495

• DaWaN
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

HeefStan schreef op 09 mei 2004 @ 20:06:
als je kunt,moet je je voltage beetje verhogen. is het probleem ook opgelost, en anders trug clocken
Ik denk niet dat je het voltage nog hoger moet zetten, want dan:
}) Norhtwood Sudden Death })

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Het is een Northwood met de D1 stepping. Ik zal proberen om em weer een beetje naar beneden te klokken, kijken of het dan weer soepeler gaat. Is het verstandig om dan de voltage ook wat te verlagen, of zal ik die op 1,7 houden?

telefoontoestel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat natuurlijk nergens naar toe. Als Tweaker zou je toch moeten weten dat het Overclocken alle mogelijke instabiliteitsproblemen met zich kán meebrengen. Het eerste wat je in zo'n geval zou moeten doen is gewoonweg terugklokken naar de standaardsnelheid en toezien of het probleem zich nog voordoet. Indien ja, dan ben je hier in Processors, Mobo's & Geheugen aan het juiste adres. Indien nee, dan heb je een Overclockingprobleem, dan moet je eens de overclocking basics in Die-Hard Overclocking & Cooling doornemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.