Toon posts:

ASUS WL-138g wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren vier Asus WL-138g wireless PCI kaarten gekocht, bij twee PC’s wordt deze kaart helemaal niet herkend, niet door de BIOS en niet in Windows 98 of XP.
PC1:
- ABIT BH6 (nieuwste BIOS)
- 3D Prophet 4000TX
- Celeron 500
- 192 MB
- seagate 20 GB
- Windows 98
PC2:
- ABIT BE6-II (nieuwste BIOS)
- S3 Savage 4
- PIII 500
- 256 MB
- Maxtor 40 GB
- Promise Ultra133 TX2
- SB 128 PCI
- Windows XP

Ik het al geprobeerd met alleen de ASUS wireless kaart in de PC, maar nog wordt ie niet herkend.
In de BIOS staat de ACPI Function - Enabled, en PNP OS Installed - Yes
Ben ook alle PCI sloten afgegaan, maar helaas nergens wordt ie bij beide PC's herkend. :(

Iemand nog een idee??

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Doen die kaarten het wel in een computer waar een goede wel werkt? (even voor de duidelijkheid denk)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, in de twee andere PC werken ze wel. Maar in de twee waar ze niet werken, heeft wel altijd een Realtek 8139 netwerkkaart gezeten, dus dat werkte wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Een IRQ porbleem lijkt me ook uitgesloten, omdat ik alle kaarten eruit gehad heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook in de BIOS de Force Update ESCD op Enabled gezet, en daarna reboot. Maar het is echt vreemd, het lijkt wel of de moederborden te oud zijn.
Op de doos van de Wireless kaartjes staat dat ze geschikt zijn voor PCI 1.0 en ACPI 1.0, dus ze zouden gewoon moeten werken :S

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52

oCe

aka Dookie.

Heb zoiets wel vaker gezien, bij Intel 440BX-based moederborden. Ook de Sitecom WL-120 (of was het 121, iig de PCI 100mbit wireless kaart van ze) heeft ditzelfde probleem. Simpelweg niets aan te doen. Heb veel geprobeerd, zonder succes.

Grappig detail; Sitecom helpdesk had nog nooit van zoiets gehoord. (bij de WL-120) Zouden ze me in iedergeval over terugbellen / mailen (zakelijk, we zijn een dealer!) maar nee hoor, niets... lekker is dat. Leuk ander detail; de grappenmaker aan de telefoon vertelde me dat 'de technische jongens het dan waarschijnlijk wel met een driver zouden oplossen'. Gaat nogal goed, als de kaart niets eens gevonden / gedetecteerd wordt; succes met het installeren van een driver ;)

In iedergeval, ik heb zelf de WL-138g in de kast liggen, de driver (of de kaart) is echt waardeloos. Trieste ontvangst en daarnaast -met het beetje ontvangst dat'tie heeft- nog een instabiel signaal ook. De WL-120 is wat dat betreft een stuk beter, of veel andere kaartjes for that matter...

[ Voor 35% gewijzigd door oCe op 10-05-2004 21:56 ]

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker is dat :s Ik denk ik koop alles van ASUS (heb ook de WL-500g) dan zal het wel goed zijn. Ik heb ook last van dat het signaal wegvalt, en de ontvangst is ook slecht. M'n router staat 5 meter verderop, de signal strength komt niet boven de 50% :'( Terwijl m'n laptop met een WL-107g een signal strength van 80% heeft :)
Als ASUS nou zo'n PCI kaart met PCMCIA slot zou maken, dan zou de ontvangst net zo zijn als op m'n laptop ;)

Ik hoop dat ze dit op kunnen lossen dmv een driver update. Anders hebben ze hiermee wel een slechte draadloze oplossing voor een PC op de markt gebracht.
Wat ook fijn van ASUS is, ze hebben geen telefonische helpdesk in Nederland. Alleen wel voor notebooks :9

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:12:
Lekker is dat :s Ik denk ik koop alles van ASUS (heb ook de WL-500g) dan zal het wel goed zijn. Ik heb ook last van dat het signaal wegvalt, en de ontvangst is ook slecht. M'n router staat 5 meter verderop, de signal strength komt niet boven de 50% :'( Terwijl m'n laptop met een WL-107g een signal strength van 80% heeft :)
Als ASUS nou zo'n PCI kaart met PCMCIA slot zou maken, dan zou de ontvangst net zo zijn als op m'n laptop ;)

Ik hoop dat ze dit op kunnen lossen dmv een driver update. Anders hebben ze hiermee wel een slechte draadloze oplossing voor een PC op de markt gebracht.
Wat ook fijn van ASUS is, ze hebben geen telefonische helpdesk in Nederland. Alleen wel voor notebooks :9
Ik help je hopen, heb voorlopig m'n pc weer via een draadje aan m'n eigen WL-500g geknoopt. De twee laptops hier thuis draaien verder prima via WL-100g's, daar een prima ontvangst mee en geen problemen. (op wat laptop-gerelateerde problemen in mijn geval na, maar dat is niet aan de WL-100g te wijten) De WL-138g is ook tevens het eerste product dat ik van Asus ben tegen gekomen wat echt brak is, tuurlijk wel eens probleempjes gezien, maar nog nooit zoiets als dit. Jammer, maar waar.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

ik heb net een ASUS WL-138g in een 'oude' (1999) PIII 450Mhz bak met Win98SE gestopt en de verbindig met m'n WL-300g AP is OK ...
door een plafond en wat dunne muurtjes nog 40 a 50% signaal, meer dan genoeg.

heb wel de indruk dat de WL-100g (PCMCIA) inderdaad beter is ... met m'n laptop heb ik nog een verdieping lager zeker 60% signaal.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
Werken die wifi pci kaartjes op 3 volt?

Ik heb eens een firewire-kaartje gehad dat niet werkte, werd niet herkend door het bios en niet door windows. Na enig zoeken bleek dat het kaartje op 3 volt werkte.
Mijn moederbord (asus p2b-f) bleek geen 3 volt aan te bieden op de pci sloten. Toen ik een draadje van de 3 volt voedings connector naar het juiste pinnetje van mijn pci slot had gesoldeerd werkte alles direct. :Y)
Windows xp gaf niet eens een melding dat het nieuwe hardware had gevonden, de firewire kaart stond gewoon meteen in hardware lijstje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaaky op 04-06-2004 13:50 ]

Verwijderd

Helaas, helaas,

Ook ik heb problemen met de asus 138-kaart. Wordt door het moederbord van mijn dochter, ABIT BH6, niet door het BIOS, laatste versie, SS, herkend. Ook een Linksys WMP54G doet het niet op dat bord. Beide kaarten worden wel herkend door mijn ECS K7S5A moederbord. Ik ben bang dat wireless niet kan met een ABIT BH6. Jammer, want het bord, uit 1998, draait nog prima met een celeron 566 op 850 mHz

Weet iemand of je een wireless kaart in een ABIT BH6 werkend kunt krijgen?
Pagina: 1