EPoX KT7A+ meldt Unknown CPU Type

Pagina: 1
Acties:

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 12:49
Hey,

Ik heb al een wat ouder AMD moederbordje: Epox KT7A+ en heb daar gisteren de laatste cpu voor gekocht die erop 'past' mbt. de multiplier settings, namelijk een AMD 2000+ 1.67Ghz (133 x 12.5). Nu heb ik hem erin gezet, maar mijn bios herkent hem niet en zegt dus: Unknown CPU Type - 1666 Mhz. Iemand enig idee waarom dit is? En, misschien nog wel belangrijker, is dit slecht voor de prestaties als windows niet weet wat voor cpu erin hangt?

Dank allen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En wat als je nu een nieuwe bios probeert?
In principe boiet dit niet voor je prestaties omdat ie toch zegt dat ie 1.67 Ghz is :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• loc
Nieuwste BIOS staat er al op, daarom vind ik het juist zo vreemd...

Verwijderd

Heb je al met Cpu Z oid gekeken?

Verwijderd

Ondersteund jou moederbord het je processor wel?? wat voor processor heb je er nu dan opgezet een Palomino of een Thoroughbred, misschien dat hij wel de snelheid uit kan lezen maar niet wat voor type :)

offtopic:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 18:02 ]

Verwijderd

Die snelheid kan hij leveren, maar blijkbaar leest hij de namestring niet goed uit (of die is helemaal niet aanwezig in het BIOS, dat kan ook). Mijn 8KHAL+ icm. een 2400+ gaf met het oorspronkelijke BIOS ook alleen 'Unknown CPU type' weer en ook geen kloksnelheid, alleen de setting (15.0 x 133). Na een flashje werd hij wel keurig herkend als een 'Athlon XP 2400+, CPU Real Clock 2000 MHz'.

Als jouw systeem gewoon het benodigde voltage kan leveren en de juiste FSB/multiplier-settings, dan zou ik me er niet te druk over maken. Het staat niet mooi bij booten, dat geef ik toen, maar het is een schoonheidsfoutje. Kijken in CPU-Z heeft dan ook geen zin, want die moet voor het uitlezen van de namestring ook eerst langs het BIOS.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 18:31 ]

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
http://www.epox.nl/englis...0list-%20Jan04-2-k7-e.pdf

Kijk ff in deze tabel (bij nader inzien heb je hier niet zoveel aan)....

[ Voor 19% gewijzigd door Industrial_Life op 09-05-2004 20:18 ]

-

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
'T is waarschijnlijk een T'bred A/B, heb hier hetzelfde gehad op m'n Tyan Tiger MPX: Palomino wordt netjes herkend als zijnde XP2000+ (en MP2000+), T'breds pas na een bios flash. Verder niet echt boeiend, als'ie maar draait ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• loc
Ik heb even op het internet gezocht en een beta-bios voor mijn mobo gevonden. Nadat ik deze geinstalleerd had werd ie netjes geidentificeerd als een AMD Athlon XP 2000+.

Wat is trouwens het verschil tussen een T'bred en een Palomino? En hoe kan ik dat zien?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Thoroughbred is gewoon een doorontwikkeling van de K7 serie na de Palomino. De opvolger van de Palomino zegmaar. De verschillen kun je eenvoudig via de FAQ van dit subforum (overzicht van CPU's/chipsets op mijn site staat er gelinkt) en natuurlijk ook op www.amd.com vinden :)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 10-05-2004 11:02 ]

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 08:18
De core van een palomino is vierkant, die van een T'bred rechthoek...

zie ook: http://cpu-museum.de/?m=AMD&f=Athlon+XP

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:04

Thandor

SilverStreak

Throroughbred is op 0.13 Micron en de Palomino op 0,18 Micron
De Palomino heeft een vierkante core.
De Palomino wordt veel warmer en is niet echt goed op te voeren.
De Thoroughbred B is erg goed op te voeren, de A versie minder.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1