Toon posts:

switch-beoordelingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal 8-poorts 100Mbit switches nodig. Zulke switches heb ik van Lantech (ƒ249,-/stuk) en van Svec (ƒ225,-/stuk) gevonden.

Mijn vraag is, is goedkoop duurkoop? Oftewel, zijn de bovenstaande opties goede keuzes of kan ik beter voor een duurder merk gaan (bijv. Intel voor ƒ475,-/stuk)?

Verwijderd

goedkoop is in principe vaak duurkoop.... Ik heb een wat duurdere D-link en daar ben ik zeer tevreden mee. Verder hangt er ook een goedkope en die heeft toch wat rare eigenschappen.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

nouja, ik zit hiet met een goedkoop sitecom switchje, en ik moet zeggen dat ie het perfect doet!

Verwijderd

Een aantal ? mag ik vragen waarvoor het bedoeld is ?

Als het allemaal voor 1 netwerk is kan je beter 1 switch kopen en een aantal HUB's eronder, das goedkoper en (er vanuit gaan dat je niet al te veel verkeer op je LAN hebt van PC naar PC maar vooral van PC naar server) maakt het qua preformance niet echt veel uit.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ik heb dus die SVEC. en ik neem aan of je will weten of het wat is. Nou ik kan je vertellen hij is net een tikkie trager bij full load dan een 3com switch van een maat van me, das opzich niet zo interesant.
latency is prima je zit altijd onder de 10ms hier. transfer rate van computer naar computer doormiddel van netcps/sysoft sandra. is bij 10mbit 1mb/s ongeveer en bij 100 tussen de 8 en 10mb/s. Dit allemaal met 3com. Zeer weinig collisions. Het lijkt net alsof de switch ze oplost ofzo(maar daar weet ik verder niks over) FD en HD doorelkaar zonder probleem tevens 10 en 100mbit doorelkaar zonder problemen. Hij heeft flow controle en auto sensing. Het is een compleet ding en ik ben nog geen dips in me netwerk tegen gekomen.
er hangen bij mij 7 pc's aan die pittig bezig kunnen zijn.

Click hier niet

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb een Soho-based switch, die ze bij Mr. At verkopen onder de naam Linkpro (Soho maakt ze en die naam staat er ook op).

Dit is een NWAY switch (= auto sensing 10/100 en H/F-Duplex.

Met NetCPS haal ik net geen 10 mb/sec tussen een 3com en een RealTek.

Dit weekend heb ik een lan party ergens, dus ff goed testen dat ding.

Thuis had ik wat probjes met het netwerk.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

volgens mij zit er in die soho een realtec chippie? weet het niet zeker maar dat ding is bijna hetzelfde als die svec chip, in ieder geval een prima ding

Click hier niet

Pagina: 1