Sinds gisteren is mijn pc (winXPhome) heel hard achteruit gegaan. Het begon met een paar rare vastlopers (scherm slaat uit met melding "NO VALID SIGNAL"). Na een simpele reset was alles weer goed. Vandaag werd het erger. In een half uur tijd is de pc, tijdens het spelen van call of duty, 6 keer vast gelopen. Telkens kreeg ik zo'n BSOD te zien met
"0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" of
"0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
Ik weet niet meer welke van de 2, omdat het scherm telkens na 1 sec. weer verdween wegens de reboot die volgde.
Soms was het zo dat de pc niet meer bootte. Het scherm ging weer uit en er gebeurde verder niks. Als ik de pc uitzette en dan weer aan, dan kreeg ik tijdens het booten de melding dat de processor in "safe mode" (1250mhz) liep, omdat de pc niet goed was afgesloten, en dat ik even op DEL moest drukken om in de BIOS de snelheid weer goed te zetten. Dat deed ik dan en in de BIOS zag alles er goed uit. Als ik dan vervolgens uit de BIOS ging (pc reset dan automatisch), dan ging de pc niet booten. Ik moet dan de pc uitzetten en dan weer aanzetten om weer bij dezelfde melding over de safemode in de BIOS uit te komen.
Op dit moment is het zelfs zo dat de pc helemaal niet begint met booten.
Specs:
ASUS A7N8X-E Deluxe (de pc is vrij nieuw, dus ik neem aan dat de nieuwste biosversie erop zit
AMD Athlon XP 2800+ (niet OC'd)
Wat ik al gedaan heb:
De FAQ's van WOS doorgelezen, rondgekeken op ASUS.com.tw, geprobeerd te booten vanaf de XP cd. (primary boot op cd-rom gezet)
Zulk soort dingen gebeuren altijd op een zondag
nu kan ik dus niet het bedrijf bellen waar ik de pc vandaan heb.
"0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" of
"0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
Ik weet niet meer welke van de 2, omdat het scherm telkens na 1 sec. weer verdween wegens de reboot die volgde.
Soms was het zo dat de pc niet meer bootte. Het scherm ging weer uit en er gebeurde verder niks. Als ik de pc uitzette en dan weer aan, dan kreeg ik tijdens het booten de melding dat de processor in "safe mode" (1250mhz) liep, omdat de pc niet goed was afgesloten, en dat ik even op DEL moest drukken om in de BIOS de snelheid weer goed te zetten. Dat deed ik dan en in de BIOS zag alles er goed uit. Als ik dan vervolgens uit de BIOS ging (pc reset dan automatisch), dan ging de pc niet booten. Ik moet dan de pc uitzetten en dan weer aanzetten om weer bij dezelfde melding over de safemode in de BIOS uit te komen.
Op dit moment is het zelfs zo dat de pc helemaal niet begint met booten.
Specs:
ASUS A7N8X-E Deluxe (de pc is vrij nieuw, dus ik neem aan dat de nieuwste biosversie erop zit
AMD Athlon XP 2800+ (niet OC'd)
Wat ik al gedaan heb:
De FAQ's van WOS doorgelezen, rondgekeken op ASUS.com.tw, geprobeerd te booten vanaf de XP cd. (primary boot op cd-rom gezet)
Zulk soort dingen gebeuren altijd op een zondag