Toon posts:

nieuwe PC met AMD Barton 3000+ herstart soms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een nieuwe PC gemaakt voor een vriend. Het installeren liep van een leien dakje.Maar nadat Windows xp en de nforce drivers erop stonden begon hij plots enkele keren na elkaar te herstarten. Dandeed hij het weer een tijdje en toen plots kwam het probleem weer enkele malen voor.

Hier zijn de onderdelen:
AMD Athlon XP (Barton) 3000+ FSB333 (met boxed cooler)
Asus A7N8X-X
Twinmoss DDR400 (512 + 256 mb)
AOpen kastje met 300W voeding
MSI Geforce 2

Ik heb wat temps gemeten met PC probe van Asus:
CPU 65 graden
mobo 27 graden

Denken jullie dat de cooler niet echt goed contact maakt met de CPU? Mag ik er dan wat koelpasta tussendoen?
Of is dit het gevolg van het Sasser virus?

Verwijderd

De temp is aan de hoge kant, op een boxed koeler zit al een laagje koel prut dus goed kijken dat je die ook weg haalt als je er andere tussen wilt stoppen

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
Controleer je CPU vebruik als je de temperatuur afleest: als dit idle is maakt je koeler duidelijk geen goed contact met je CPU, even alle koelpasta / thermalpad rotsooi erafhalen en een dun laagje AS3 oid op smeren :)

Controleer ook even je voltages, wellicht trekt je voeding het niet (alhoewel een 300Wer meer dan genoeg moet zijn), moeilijk te zien zo :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch niet dat het de cooler is, want toen hij de pc deze morgen (koud dus) opzette, begon hij weer plots te herstarten.

Verwijderd

Misschien wordt het veroorzaakt door geheugen dat niet met elkaar overweg kan (lijkt me sterk hoor, aangezien ze beide van hetzelfde merk zijn). Maar probeer toch even alleen die van 512 en daarna alleen die van 256... En als je vermoedt dat een virus de oorzaak is, kun je dat toch meteen simpel nagaan met je virusscanner?!?!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 16:32:
Denken jullie dat de cooler niet echt goed contact maakt met de CPU? Mag ik er dan wat koelpasta tussendoen?
Niet geschoten is altijd mis. Ga het gewoon na :) Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?". Mocht dat op niets uitlopen, dan ben je gewezen op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Of is dit het gevolg van het Sasser virus?
Niemand houdt jou tegen om dat uit te gaan zoeken op Beveiliging & Virussen :)
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 13:39:
Ik denk toch niet dat het de cooler is, want toen hij de pc deze morgen (koud dus) opzette, begon hij weer plots te herstarten.
Een CPU bereikt al in 1 tel de "normale" temperatuur ;)
Pagina: 1