Toon posts:

ac3 wav bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen. Ik heb een serie geluidsbestanden die uit een dvd gehaald zijn. Op mijn harde schijf staan ze nu als zogenaamde AC3 Wav bestanden. Ik wil deze graag omtoveren naar gewone wav/mp3 bestanden.

Wat ik geprobeert heb is ze met Besweet om te toveren en hij maakt er inderdaad wav bestanden van maar die bestaan nog steeds alleen maar uit ruis. Idem met Headac3he. Gelezen in een ander topic: hernoem de .wav files naar .ac3. Dan krijgt ik de melding dat er geen ac3 headers inzitten. --> uit weer een ander topic: dan moet je die headers aanvullen met besliced. Beslices (GUI voor besplit?) doet echter helemaal geen fluit en genereert bestanden van 0kb.

Ik heb door de bomen het bos helemaal kwijt en al die rare ingewikkelde programma's maken het er niet beter op. Ik heb ook al diverse topic's op GoT doorgespit maar ook daar geen duidelijk antwoord. De bestanden zijn geript met dvd decrypter. Zoudt iemand zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen hoe het wel moet?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik heb ook zoiets gehad (AC3 geluid uit een Xvid met AC3 geluid geript) en toen bleek de AC3 file helemaal in het begin een corrupt frame te hebben, waardoor de hele file niet goed af te spelen was (en inderdaad ook ruis gaf bij mij).

Wat uiteindelijk bij mij werkte was BeSliced. Als je dat opent zie je het ouderwetse portretje van een kale man met baard. Sleep vanuit je explorer de .ac3 file en drop het op dat portretje. Als het goed is wordt er dan een CMD venster geopend waarin BeSplit de file naloopt. Als de file gefixed is moet je het in principe met Mediaplayer of WinAmp ofzo gewoon kunnen afspelen (als de ac3 codec op je PC staat, wat naar ik aanneem wel het geval is).

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe vorm ik vervolgens die ac3-wav file om naar een normaal pcm-wav bestand?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Op de site van doom9 http://www.doom9.org/ zou een handleiding moeten staan.

Zelf hou ik niet van downmixen - ik beluister m'n (DD / DTS) multichannel albums liever zoals het hoort - via een multichannel installatie.

Als je een stereo versie van een album/dvd/optreden wilt hebben kun je m.i. beter het stereo track van de dvd rippen. Dat staat er altijd op. De studio geluidstechnici kunnen veel beter naar stereo downmixen dan een stuk software in je pc of dvd-speler.

Joop

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Kan Sony's Soundforge met AC3 plugin het ook niet?
Volgens mij kan je dat gewoon het bestand openen en weer als WAV saven, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd...

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:25
AxiMaxi schreef op 10 mei 2004 @ 11:40:
Kan Sony's Soundforge met AC3 plugin het ook niet?
Volgens mij kan je dat gewoon het bestand openen en weer als WAV saven, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd...
Nee, daarmee kun je juist een (2-channel) wav file mee naar (2.0) AC3 converteren. Is de input multichannel, dan kun je er ook 5.1 AC3 van maken...

Om de (gecorrigeerde, zie mijn vorige post) ac3 file vervolgens om te zetten naar .wav kun je het beste BeSweet GUI gebruiken. ff hier: http://dspguru.notrace.dk/ downloaden. Tabje: stable en dan BeSweet 1.4 en BeSweet GUI. Succes!
Pagina: 1