Toon posts:

webgraphics op ware grootte maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu al een week of 6 bezig met photoshop en ik ben toegekomen aan mijn logo voor mijn site.
Het ziet er erg mooi en vloeiend uit dus ik heel content.
wil ik het op mijn website plaatsen waardoor ik het moet verkleinen... nu ziet het er niet meer uit.
Is er nog een mogerlijkheid waardoor ik mijn logo kan redden want op deze manier is het niet te doen.
ik hoop dat iemand raad weet :'(
ps: is het de beste manier om de layout op ware grootte te maken?

mvg emixpe

Verwijderd

Ik maak de layout met FrontPage, Microsoft PhotoDraw en jaja Paint.
Na het maken van de layout werk ik alles af met DreamWeaver.
Scripten doe ik hier ook in ivm. color coding.

PhotoShop is iets aan de lastige kant met dat engels 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 16:10 ]

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
logo's kun je beter met vectoren maken IMO. Bv illustrator ofzo, dan kun je verkleinen en vergroten totdat je een ons weegt, blijft mooi...

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Vinzzz schreef op 09 mei 2004 @ 16:06:
logo's kun je beter met vectoren maken IMO. Bv illustrator ofzo, dan kun je verkleinen en vergroten totdat je een ons weegt, blijft mooi...
exact vector based :)

en ik raad je aan om Macromedia Dreamweaver te gebruiken om de daadwerkelijke html code te brouwen.

Dus alles in stukkies hakken, en in dreamweaver de tabellen etc maken :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 16:05:
Ik maak de layout met FrontPage, Microsoft PhotoDraw en jaja Paint.
Na het maken van de layout werk ik alles af met DreamWeaver.
Scripten doe ik hier ook in ivm. color coding.

PhotoShop is iets aan de lastige kant met dat engels 8)
Het schijnt dat er ook een Nederlandse versie is...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Als je het originele psd bestand nog hebt kun je die toch gewoon aanpassen. De meeste effecten zijn wel te scalen, waardoor vergroten/verkleinen meestal niet zo'n ramp hoeft te zijn.

Voor de volgende keer dat je iets maakt is het misschien handig rekening te houden met de grootte voor op je website.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• David
  • Laatst online: 18-05 21:36
Mockups maken op ware grootte is sowieso altijd een goed idee. Kun je meteen de leesbaarheid van tekst controleren en kijken of alles op het scherm past.

Kun je een voorbeeld van je logo plaatsen? Meestal is het namelijk inderdaad verstandig logo's te maken in vectors in plaats van bitmaps.

Dato DUO synth voor twee

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kijk ook even goed in welk formaat je je logo hebt opgeslagen. Als dat GIF is en je opent het ook weer als GIF, dat wil zeggen 256 vastgestelde kleuren, dan zal het verkleinen ook een heel blokkerig plaatje opleveren.
Bij het verkleinen zullen enkele kleuren samengevoegd een mooier beeld geven etc. en aangezien je pallet beperkt is tot 256 kleuren zullen die er niet bij zitten. Gooi dus eerst je aantal kleurtjes omhoog naar wat is het, 7 miljoen ofzo, en verklein dan.

Ik wil graag van dit topic zeggen dat ik het nou niet echt vind spreken van bijster veel skills of intelligentie, of dan wel vooraf uitzoekwerk over wat je eigenlijk aan het doen bent :X ... logo's op ware grootte... mooie uitspraak :P O-) maargoed, iedereen moet het op een dag leren :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Morphine schreef op 09 mei 2004 @ 16:08:
[...]

exact vector based :)

en ik raad je aan om Macromedia Dreamweaver te gebruiken om de daadwerkelijke html code te brouwen.

dat raad ik dus niet aan, bouw je webpagina gewoon semantisch, zoals het hoort, niet overal tabellen.

En logo's idd vectors van maken, dan is het schaalbaar van webpagina tot gevelbelettering :D

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Morphine schreef op 09 mei 2004 @ 16:08:
Divs! Divs! Divs! Tabellen zijn voor tabulaire data, en daar hoort de interface niet bij!

Maar enniewee:
wil ik het op mijn website plaatsen waardoor ik het moet verkleinen... nu ziet het er niet meer uit. Is er nog een mogerlijkheid waardoor ik mijn logo kan redden want op deze manier is het niet te doen.
Ja. In Photoshop > Image > Image Size > en dan aanpassen tot de gewenste grootte. Bicubic verkleining werkt prima. Je moet 't iig niet met HTML height=zoveel en width=zoveel proberen, dan wordt 't hakkelig.

teveel zooi, te weinig tijd

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59
Yoozer schreef op 09 mei 2004 @ 22:46:
Ja. In Photoshop > Image > Image Size > en dan aanpassen tot de gewenste grootte. Bicubic verkleining werkt prima.
En in het geval van een .gif eerst ff de image mode op RGB zetten :)
Pagina: 1