[Norton Ghost] Geschatte image size 8784 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik wilde net voor het eerst een image file maken van mijn c:\ waar Windows XP prof en een heel arsenaal aan programmas en bestanden op staan. In totaal wil ik een image maken van 12,8 gig.

Nu had ik net een partitie gemaakt van 5 gig, omdat me dat wel genoeg leek, alleen toen ik de wizard van norton ghost 2003 runde schatte hij de image file op 8784 MB.

Toen ben ik got en google af gaan zoeken. Ik las allerlei posts met mensen die +/- 3 gig op 1 cd kregen. Na een kleine berekening zou ik dan dus 4.3 cds nodig hebben (12,8/3) oftewel ik zou een image file krijge van 3033,33 GIG.

Maar waarom geeft norton dan 8784 MB aan?

Neemt ie misschien high compression niet meer in zijn schatting?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het compressieratio is uiteraard afhankelijk van de data aanwezig op de schijf. De enige manier om erachter te komen wat dit bij jou is door het gewoon te proberen. Oftewel; maak die partitie twee keer zo groot en laat Norton een uurtje ratelen. Dan zie je vanzelf wat het is geworden. Dit is iets wat niet te schatten is door ons :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Niet alle data is net zo goed inpakbaar, en het is een schatting van Norton. Zet hem iig op High en als het echt te weinig is geeft ie dat vanzelf aan ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Ok, zit er niks anders op dan dat te gaan proberen. :) Bedankt.

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Overigens is dit ook te vinden door even in de bij Norton geleverde help-files te kijken. Aangezien dit redelijk basic is; en verder is opgelost gaat deze op slot :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.