Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stikker op plexiglas verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 10.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn kast een window van plexiglas. Nu heeft mijn kleine broertje hier gister een of andere stikker op geplakt :(.

Ik heb de stikker er al afgetrokken natuurlijk maar er is een lelijke plaklaag over gebleven... hoe kan ik dit het beste schoonmaken?

Ik dacht al gelijk aan wasbenzine of alcohol (dat werkte ook goed met me processor 8)) maar ik weet niet of plexiglas dat leuk vind...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

In ieder geval _niet_ met aceton. Dan is je plexi weg :+
Tja en ieder stuk plexi reargeert toch weer anders. Hetgeen wat je kun proberen is een klein hoekje te pakken en kijken hoe dat reargeert. Als dat er goed uit blijft zien kun je het op het grote vlak proberen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

wasbenzine gaat prima maar beter gewoon terpentine :)

wasbenzine geeft zo'n vage laag

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 15:14 ]

Verwijderd

Terpentine geeft een vage olie achtige laag, probeer WD40 :)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 15:14:
wasbenzine gaat prima maar beter gewoon terpentine :)

wasbenzine geeft zo'n vage laag
Wasbenzine gaat alleen prima als er geen spanning op je plexie staat, dat wil zeggen als hij niet gebogen is, want dat heb ik dus gedaan en je ziet meteen overal barsten komen :(. Dus bij een window kan het wel gewoon.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Atlas schreef op 09 mei 2004 @ 15:13:
In ieder geval _niet_ met aceton. Dan is je plexi weg :+
Ehm, dat ligt eraan wat voor een plexiglas het is. Probeer gewoon eens op een hoekje aan de binnenkant. Of gebruik stickeroplosser zonder alcohol.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

wat ook goed werkt is gewoon alles reiniger uit moeders kastje :)

(geen jif of gif dat het nu heet geloof ik, daar zit schuurspul in ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Okay dit is wat ik hier thuis heb liggen:

aceton => valt af...
alcohol 97% => geen idee?? iemand?
wasbenzine => zou kunnen, het is een window..
terpentine => geen idee?? iemand?

edit:
dreft => iemand :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 15:18 ]

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
Contactspray wil ook helpen om lijmlaag te verwijderen

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
Lampen olie werkt ook

[ Voor 5% gewijzigd door 68657469736d69 op 09-05-2004 22:36 ]

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 21:00

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Lampenolie werkt vaak ook prima. Ik weet alleen niet uit eigen ervaring wat het effect op plexiglas is, maar ik vermoed dat het minder aggresief zal zijn dan terpentine en wasbenzine. Op de behuizing van je monitor werkt het in elk geval prima. :)

edit:
iemand was me net voor met dit idee :+

[ Voor 13% gewijzigd door T-h-i-j-s op 09-05-2004 15:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 15:18:
Okay dit is wat ik hier thuis heb liggen:

aceton => valt af...
alcohol 97% => geen idee?? iemand? ja kan optie 4
wasbenzine => zou kunnen, het is een window.. jeps optie 2
terpentine => geen idee?? iemand? ja kan optie 3

edit:
dreft => iemand :+ zou heel goed kunnen werken, optie 1

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt voor jullie reacties... ik ga het vanavond eerst even proberen met lampenolie... en dan met dreft, mocht dat niet lukken de rest...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Probeer het voor die tijd eens met een stuk plakband. Dat leg je over de lijmvlek, even aanwrijven met je nagel, en *snel* lostrekken. Grote kans dat je een groot deel van de lijmlaag meetrekt. Hoe goed dat gaat hangt af van de kwaliteit van je plakband. Scotch sellotape en gaffertape werken het beste, goedkoop plakband laat z'n lijmlaag bovenop de ander achter, dus klein stukje proberen is raadzaam.

Als je het toch met chemie op wilt lossen: contactspray. Die van Kontakt is in twee smaken te koop. Rood, met een smeermiddel, en helder, en de laatste is de veiligste. De eerste lost beter op, maar die rode waas is moeilijk weg te krijgen. Zeep (dreft) is zinloos. Zo werkt de chemie van kleefstoffen niet. Dan kun je het beter met slaolie en een gummetje proberen. Ja, dat werkt, maar kost erg veel tijd, en plexiglas kan dof worden door bepaalde soorten gum. (die met kalk, en die zijn meestal wit.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 08:02
Misschien een rare tip, maar pindakaas werkt vaak erg goed om stickers weg te halen. Zal hetzelfde effect hebben als lampolie waarschijnlijk.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 09:36

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Prut schreef op 09 mei 2004 @ 15:48:
Misschien een rare tip, maar pindakaas werkt vaak erg goed om stickers weg te halen. Zal hetzelfde effect hebben als lampolie waarschijnlijk.
Mmm, dan moet je wel heel erg goed geprakte pindakaas hebben anders kan je beter zand gebruiken, die nootjes kunnen best nog weleens voor krasjes kunnen zorgen!

Meh!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Ik zou eerst voor Dreft gaan, en dan voor wasbenzine. Met wasbenzine haal ik overal stickers vanaf, dus moet hier ook werken.

Verwijderd

Ik weet neit hoe het opervlak van plexi is, maar lampenolie lijkt me niet geweldig. Collega vertelde laatst van een vrouw die haar ramen waste met blauwe lampenolie. Een paar jaar laten waren alle ramen blauw :P

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 17:30:
Ik weet neit hoe het opervlak van plexi is, maar lampenolie lijkt me niet geweldig. Collega vertelde laatst van een vrouw die haar ramen waste met blauwe lampenolie. Een paar jaar laten waren alle ramen blauw :P
Ha ha dat moet ook met spiritus ha ha,

Je kan eerst ook eens proberen om met veel wrijven het residu te verwijderen, wil vaak nog wel eens goede resultaten geven.

Meh ...

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:09

Just_I

What did you just say?

Kep een tijdje stage gelopen bij een kunststof verwerker en weet dat plexiglas = perspex = acrylaat = PMMA .. Heb nog even wat info gezicht bij een van hun leveranciers over de chemische bestendigheid van PMMA. Ben op het volgende gekomen(is een PDFje van +/- 2,5MB). Staat een hele lijst in met allerlei chemische middelen en verschillende kunststoffen waarop het is getest. Let dus op dat het schoonmaakmiddel wat je gebruikt niet een van de chemische stoffen beavt wat het PMMA aantast.. Suc6 ermee

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Warm water (+ 50°c) en geduld.

</onzin>

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Probeer anders eens WC-eend, dat hielp bij mij best goed om plastic schoon te maken (een bruin/gele NES).

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan.
Verwijderen van sticker resten. Neem een stuk van ongeveer 8 cm.(breed) papieren afplak tape, maak daar een rondje van, plakkant naar buiten, en dep die stevig op de sticker restant, steeds verplaatsen natuurlijk. Herhaal dat tot de resten zijn verdwenen
- An van Batum (07-07-2003)

Stickers laten zich prima verwijderen, met PINDAKAAS! Smeer het eerst dik erop, laat het inwerken, en u kunt de sticker verwijderen, als zat het er net op. Zo kunt u ook kauwgom uit iemands haar verwijderen.
- Monique Eerhart (14-08-2003)

Stickervlekken/resten!
Koop een flesje Petroleum-ether en doe wat op een doekje/stukje keukenrol.....even wrijven en klaar, geen plakresten meer.
- Monique (09-09-2003)

Als je ergens stickers op hebt geplakt, b.v. ijskast computer e.d. je kunt ze verwijderen met lampenolie vochtig te maken, even volhouden en de stickers verdwijnen als sneeuw voor de zon. Je beschadigt hier niet de lak van de ijskast of het kunststof van
de computerkast.
- José (17-09-2003)

Als je ergens een sticker afhaald b.v van roestvrijstaal,plastic, koelkast of wat dan ook,doe dan wat blanke lampolie op een oud doekje en je haalt het er zo helemaal van af zonder dat het een vlek nalaat.(zoals soms bij wasbenzine)
- Coby van Huis (20-09-2003)
www.omaweetraad.com

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 12:43

Griffin

Is mythical

is het niet simpel om gewoon warmwater met sop.
dan doek nat maken HEEEEEEEEEEEEEEL goed uitwringen. (dat de doek net wat vochtig is)
en dan flink boene.

in iedergeval geen gevaarlijke middelen op je windows te doen.

offtopic:
jouw broertje heeft lef. zomaar aan JOUW pc zitten.
bij mij thuis mogen ze niet zomaar MIJN pc schoonmaken of er zelf mee klooien

Verwijderd

Topicstarter
Griffin schreef op 09 mei 2004 @ 20:02:
is het niet simpel om gewoon warmwater met sop.
dan doek nat maken HEEEEEEEEEEEEEEL goed uitwringen. (dat de doek net wat vochtig is)
en dan flink boene.

in iedergeval geen gevaarlijke middelen op je windows te doen.

offtopic:
jouw broertje heeft lef. zomaar aan JOUW pc zitten.
bij mij thuis mogen ze niet zomaar MIJN pc schoonmaken of er zelf mee klooien
offtopic:
Je wilt ook niet weten wat er met mijn broertje is gebeurd })

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 19:27
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:13:
[...]

offtopic:
Je wilt ook niet weten wat er met mijn broertje is gebeurd })
offtopic:
eigenlijk wel })

They who buy the dip, deserves the rip.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:32
ik haal die plak er altijd af met plakband als je het plakbandje erop drukt en een beetje schuin eraf trekt neemt het de plak met zich mee dus je kan het een paar x doen met 1 stukje plakband totdat het eraf is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay jongens, bedankt voor al jullie tips.. ik heb het eraf gekregen met heet water + dreft + voorzichtig met me nagel krabben...

Het ziet er nog best netjes uit al zeg ik het zelf.....

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
Je had het blijkbaar al opgelost... (weer te laat)

/origineel bericht
Dwing het nadat hij uit het ziekehuis terug is gewoon om je een nieuw window te kopen..... Sleep hem voor de rechter ofzo.

Gewoon hard boene voor in het geval je het proces verliest.

Good luck
Ives

[ Voor 16% gewijzigd door Ives op 09-05-2004 21:05 ]

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 17:16
ik weet niet of je de kast gekocht heb of zelf gemaakt maar als je hem zelf heb gemaakt heb je tog nog wel ergens een stuk liggen dat over is :?
als je dat heb probeer je daar toch alles op uit

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:49

World Citizen

FreeReef.nl

Na dat ik mijn plexi gls plaatje een uur of 3 continu onder het kokend water had laten liggen en toen met heel veel handoeken en tisues heb liggen vegen en shuiven was het er ook af

maar nou dat ik weet dat wasbenziene dus niet je plexi glas naar de kl*te helpt had ik dat dus net zo goed kunnen doen :(

maar met veel heet water en handoeken gaat het ook

FreeReef.nl

Pagina: 1