[DVD9] Philips DVDRW885 versus Sony DRU-700A Dual Layer

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 14:20

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een DVD brander en de volgende DVD brander trok mijn aandacht, de Philips Dual Layer brander.
Bij Informatique.nl is deze nu 139 euro, wat op zich nog wel redelijk te doen is, vanwege het feit dat deze Dual Layer kan branden.

Maar wat scherts mijn verbazing? Ik zie op de hoofdpagina van Informatique.nl staan dat de Sony DRU-700A in het assortiment was met de mededeling dat deze "De eerste Dual Layer brander!" is. :?

Maar de Philips DVDRW885 is toch ook een Dual Layer brander? Ik kan er niet echt veel informatie over vinden.

Reden voor het aanmaken van dit topic is dat het prijsverschil van beide branders 50 euro is!

Philips brander: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=412087
Sony brander: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=650736

Ik zie de Philips brander ook niet in de Pricewatch staan, dus ik weet geen andere winkels waar je deze zou kunnen kopen.

Kan iemand hier meer duidelijkheid over verschaffen? Of is die 50 euro prijsverschil te verklaren dat de Sony brander sneller CD-R's kan branden dan de Philips brander?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47
Misschien is de Sony de enige die echt leverbaar is?

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
hm...stromen er ineens dual layers binnen?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 20:20
Ik wacht op de NEC2510 die komt 16-05-2004 ... :P

reactie op whiteclear: yep ;)

[ Voor 27% gewijzigd door James_Watt op 09-05-2004 19:55 ]

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
die brand ook dual layer?

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 17:09
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is de Philips DVDRW885 identiek aan de DVDRW824k. Laatstgenoemde zal door middel van firmware upgrade ook wel DVD+R9 op 2.4x kunnen branden..

Er stromen inderdaad veel dual layer branders (waarvan sommige up te graden zijn d.m.v. firmware) binnen:

Benq DW822A / DW830A (d.m.v. firmware)
LiteOn SOWS-832S
NEC ND-2510A (evt. ook de ND-2500A)
Philips DVDRW824k (d.m.v. firmware) / DVDRW885
Sony DRU-700A

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Fout: de Philips DVDRW824 en de DVDRW885 lijken dan wel op elkaar, maar de 824 flashen naar een 885 zal niet gaan. De hardware is toch wel een beetje anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Angels2 op 10-05-2004 21:38 ]

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 17:09
Angels2 schreef op 10 mei 2004 @ 21:37:
Fout: de Philips DVDRW824 en de DVDRW885 lijken dan wel op elkaar, maar de 824 flashen naar een 885 zal niet gaan. De hardware is toch wel een beetje anders.
Okay. Weet je misschien welke verschillen er zijn dan?

Maar de Philips DVDRW824k zal i.i.g. na een firmware upgrade wel DVD+R9 op 2.4x aankunnen.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

IJ

De Philips 885 is op (minstens) 2 punten slechter dan sony DRU700A.
De philips brand DVD-R op 4x en CD-R op 24x.
De Sony brand DVD-R op 8x en CD-R op 40x.

Voor de rest zijn de snelheden identiek voor zover ik heb kunnen vinden.
Het prijsverschil @ informatique is 50 euro in het voordeel van de philips.

Wanneer je het niet erg vind om DVD-R op 4x te branden ipv op 8x, ben je met deze brander dus beter (Goedkoper) uit.

Zelf ga ik de Sony DRU 700A zo spoedig mogelijk bestellen, simpelweg omdat de 8x DVD-R mij wel de 50 euro meer waard is op termijn.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Kajun schreef op 10 mei 2004 @ 22:24:
[...]
Maar de Philips DVDRW824k zal i.i.g. na een firmware upgrade wel DVD+R9 op 2.4x aankunnen.
De Philips 824 is niet op te flashen naar 885, en zal dus nooit double layer aankunnen. Waar heb je dat dan wel vandaan?

De 885 kan voorlopig nog niet op minus schrijven, dat komt later wel als een update. 8x minus is nu nog een theoretische waarde omdat ik nog nooit 8x minus platen gezien heb. 8x plus platen daarentegen wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Angels2 op 11-05-2004 10:35 ]

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 14:20

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Niet?

http://www.ddvd.info/cgi-...&c=platdv8xc25&t=temartic

Maar wat is nu nog het voordeel van DVD-R eigenlijk? Want het loopt inderdaad achter op DVD+R, dus waarom zou je DVD-R kopen?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Verwijderd

Het prijsverschil komt doordat de branders eigenlijk nog niet "op de markt" zijn

de ene producent zet prijs X neer en de andere prijs Y
Het is maar wat de gek er voor geeft in zo'n aanloop periode van een nieuw product.

Naarmate er meer branders komen en er meer worden verkocht zullen de prijzen naar elkaar toe komen

Ik wacht nog wel ff met die dual layer branders.., eerst maar es zien welke er nou goed is. Plus dat de media om te fikken nu nog veel te duur is

we kijken dus ff de kat uit de boom hier ;) ;)

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Het zou mij echt verbazen als die Philips brander binnen een week te koop is. Ik heb Philips een week geleden gemaild met twee vragen over de brander; wanneer is hij nou echt te koop en ondersteund het apparaat +VR. De reactie daarop was dat ze bij Philips nog helemaal niets van de brander afweten. Als hij over een week in de winkels moet liggen, dan zou hij nu al in het distributiecentrum moeten liggen en zou er dus wel wat bekend over moeten zijn. Hij staat momenteel nog niet eens op de website van Philips. Je zult er waarschijnlijk nog een tijdje op moeten wachten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 21:31

Wallie

Herr

MetroidPrime schreef op 11 mei 2004 @ 14:31:
Het zou mij echt verbazen als die Philips brander binnen een week te koop is. Ik heb Philips een week geleden gemaild met twee vragen over de brander; wanneer is hij nou echt te koop en ondersteund het apparaat +VR. De reactie daarop was dat ze bij Philips nog helemaal niets van de brander afweten. Als hij over een week in de winkels moet liggen, dan zou hij nu al in het distributiecentrum moeten liggen en zou er dus wel wat bekend over moeten zijn. Hij staat momenteel nog niet eens op de website van Philips. Je zult er waarschijnlijk nog een tijdje op moeten wachten.
Beide zegt niks... de helpdesk van Philips weet vaak niet eens wat ze zelf verkopen, en de content op de website loopt soms maanden achter... 8)7

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pater schreef op 11 mei 2004 @ 12:01:
Niet?

http://www.ddvd.info/cgi-...&c=platdv8xc25&t=temartic

Maar wat is nu nog het voordeel van DVD-R eigenlijk? Want het loopt inderdaad achter op DVD+R, dus waarom zou je DVD-R kopen?
Dit kan je toch wel genoeg vinden op Google en op tweakers (GOT) denk ik.

En daarbij, zie jij ergens nog een DVD-R ONLY brander ? Dual Format, + en - zijn de officiële standaarden genoemd :-/

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 14:20
Ik heb de Sony DRU-700a besteld en vandaag binnen gekregen. Ga hem vanavond inbouwen. Ben benieuwd. Meteen een spindeltje Platinum 8x DVD+R's erbij besteld. Ik laat jullie de resultaten weten. :)

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Vet! Waar heb je bestel en welke prijs? Zat er ook al 1 double-layer schijfje bij of helemaal niks?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 14:20
ck2000nl schreef op 12 mei 2004 @ 18:12:
Vet! Waar heb je bestel en welke prijs? Zat er ook al 1 double-layer schijfje bij of helemaal niks?
Heb em besteld bij Opus.nl voor 186 Euro en er zat helemaal geen DVD-R bij. Alleen Nero software.

Verwijderd

GoodspeeD schreef op 13 mei 2004 @ 11:34:
[...]

Heb em besteld bij Opus.nl voor 186 Euro en er zat helemaal geen DVD-R bij. Alleen Nero software.
Tjah, daar zag ik hem ook staan. Ik kijk nog even de kat uit de boom tot dat de prijzen van de media goedkoper worden en daarnaast medicompatibliteit. ;)

Wel fijn straks 1:1 copytjes maken.....jammer dat de NEc1300a niet met een nieuwe firmware het ook kan....maarja dan maar een nieuwe over een aantal maandjes :)

Verwijderd

En dan is er ook nog de NEC ND-2510 (weliswaar vanaf 1 juni, maar toch).
Pagina: 1