Na BIOS update steeds meer rare dingen

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,
(IK WEET EERLIJK GEZEGD NIET ZEKER OF DIT TOPIC HIER HOORT, MISSCHIEN HOORT HET IN MAMAPLANKEN THUIS 8)7 )
Ik heb afgelopen week een BIOS update uitgevoerd om te zorgen dat mijn 120GB werd gezien door mijn Pentium II. De bIOS update is heel erg goed gelukt, maar sinds dat ik die BIOS update gedaan krijg ik telkens meer rare fouten.

Ik kan nu niet meer booten van CD-rom, HD, Diskdrive. Dit kon eerst wel( ook na de BIOS update)

De PC loopt meteen vast zodra hij bij het punt komt om te gana booten van diskette en CD-rom en harddisk. Ik kan dan nog alleen nog de reset button indrukken.

Ligt dit aan de BIOS of aan iets anders? IS er dus nog een mogleijkheid om hem goed te krijgen?

Ik weet dat dit als de BIOS flashen mislukt is dat het systeem dan METEEN rare dingen gaat doen, maar dat is bij mij niet, bij mij is het flashen van de BIOS helemaal GOED gegaan zonder errors.
Bij mij werkte alles na de BIOS flashen een tijd goed, en toen kwamen er telkens meerdere dingen die fout gingen. En mijn BIOS flash is dus wel goed gelukt.

Heeft mijn moederbord nu de geest gegeven, of ..... is er iets anders mee?

[ Voor 5% gewijzigd door AMDathlonxp op 09-05-2004 15:10 ]

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 14:40
Misschien kun je iets meer info geven over je moederbord en je gehele systeem?
Welke moederbord heb je en welke bios heb je geflashed?

Zonder deze gegevens kunnen we niets...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de oude BIOS terugzet.. zijn de problemen dan weg? :)

• AMDathlonxp
Pollewob schreef op 09 mei 2004 @ 16:12:
Als je de oude BIOS terugzet.. zijn de problemen dan weg? :)
Hoe moet ik dat doen als ik niet kan booten van diskette waar ik het bestand op heb staan?

Mijn systeem:
Moederbord = Asus P2L97
Processor = Pentium II 333Mhz
RAM = 128MB-SDram 133Mhz
Videokaat = Hercules 3D 32MB
Harddisk = 120GB.

Ik heb de hardeschijf en de CD-rom speler er ookal vanaf gehaald, maar nog steeds hetzelfde probleem :'(

Verwijderd

Heb je de bios al eens ge-reset ? ( clear c-mos )

• AMDathlonxp
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 14:51:
Heb de batterij eruit gehaald, maar nog steeds niks :'(

• AMDathlonxp
Niemand?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

@r!k

It is I, Leclerq

Haal alles uit je pc en begin met alleen de basisingen, vidkaart, muis toestenbord

Kijk eens of je dan kunt booten, je hebt best kans dat 1 apparaat conflicten geeft met je huidige bios versie

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op 10 mei 2004 @ 15:40:
[...]

Heb de batterij eruit gehaald, maar nog steeds niks :'(
Batterij eruit alleen is niet voldoende. Je kunt de BIOS software-matig en hardware matig resetten. een harde reset gaat als volgt:

stroom van pc
batterij eruit
on/off knop pc indrukken of half uurtje wachten met batterij terug doen!

*ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele materiele schade danwel psychologisch letsel...

• AMDathlonxp
Maar ik moet dus de PC zo ver mogelijk uitkleden.
De CMOS batterij eruit halen voor 30 min of langer en dan nog eens kijken.?

Weet iemand nog iets meer?

• AMDathlonxp
Ik heb nu de CMOS batterij er een dag uitgehad, en de stroom etc. maar blijft nog steeds hetzelfde probleem vertonen

Verwijderd

heb je wel de knop 1X ingedrukt nadat je de batterij er uit hebt gehaald en de stroom er af...

Probeer anders eens video kaart, mobo, cpu, 1pinnetje mem, en je floppy. en dan booten vanaf je flop en je bios terug knallen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alsnog move van Overige Hardware naar Processors, Mobo's & Geheugen. Lijkt erop dat het daar beter past :)

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 17:21
loopt je systeemclock nog goed?

Als je clock sneller gaat lopen is dit een teken dat je spanning omlaag gaat van je batterij (CR2032) en dus "rare" dingen kan gaan doen...
Je mobo is wel van die leeftijd dat je bat wat minder kan worden...
Fabrikant geeft ongeveer 3 jaar op dat ie meegaat en in de praktijk 4 tot 5 jaar...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• AMDathlonxp
Batterij is goed. Die heb ik ookal nieuw gekocht. Ik ga ff een andere videokaart proberen, en een andere CPU

• AMDathlonxp
Ik heb nu een andere videokaart erin zitten en nu blijft ie niet meer vast hangen onder het bootten. Alleen wil ie nog steeds niet van een diskette station bootten.

Wat mij wel opvaly is dat ie meteen aangaat zodra ik de stroom kabel in de voeding stop. Ikhoef dan niet op een knop te drukken, maar hij gaat vanzelf aan.

Als ik dan op CTRL+ALT+DEL druk dan wil ie opniet starten, maar dan blijft wel het scherm zwart.

Snapt iemand dit?

In ieders geval.. hij doet nu wel wat meer :)

Heb ik kan dat de voeding niet meer goed is? Het valt mij namelijk op dat als ik de PC even uyit laat staan en dan de stroom erop gooi, dan start ie op. Maar anders blijft het scherm gewoon zwart :'(

[ Voor 23% gewijzigd door AMDathlonxp op 12-05-2004 15:14 ]

• AMDathlonxp
niemand?? ;(

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Het kan inderdaad goed de voeding zijn.

Een voeding kan voor vreemde en onlogische problemen zorgen die je nergens thuis kunt brengen. Een andere voeding proberen zou je wel eens kunnen helpen in dit geval.

Begin in ieder geval met zo weinig mogelijk apparaten aan te sluiten (ook aan de voeding) om uit te sluiten dat die direct overbelast raakt.

Hoe oud is de voeding en wat voor voeding is het precies?

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

moet je na een bios update niet eerst in het bios de defaults resetten ofzo ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meten = weten.

Het is zaak alle hardware grondig te testen en daardoor de oorzaak van het probleem te achterhalen. Begin met zo weinig mogelijk aan boord en breidt het e.e.a. uit tot alles goed werkt en blijft werken.

Maak de componenten ook eens goed schoon. Een oudere PC kan aardig wat stof hebben opgedaan. Kontakten kunnen door het lange vastzitten wat zijn aangetast.

Een grondige grote schoonmaak, bij voorkeur met een compleet nieuwe installatie van je OS, is geen overbodige luxe.

ARME AOW’er

• AMDathlonxp
Heb de voeding verwisseld. Nog steeds hetzelfde probleem. Heb nu ookal een andere processor eraan gehad., maar nog steeds hetzelfde probleem. Ram is verwisseld, ook nog hetzelfde probleem.

De voeding die erin zat is een 300Watt en is nog geen jaar oud.

Verder heb ik de videokaart verwisseld, maar dat maakt blijkbaar ook helemaal geen verschil.

Ik zelf echt de indruk dat het moederbord van de kook is, ff geweld reanimeren :P

• AMDathlonxp
iemand?

• AMDathlonxp
Weet nou niemand iets?

A.u.b?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:16
AMDathlonxp schreef op 17 mei 2004 @ 07:38:
Weet nou niemand iets?

A.u.b?
Heb je de bios wel eens geresset en dan een keer het systeem "opstarten" zonder cpu er in.
Kan wezen dat je bios met cpuID in de stress zit, en dat kun je niet met cmos clear weg krijgen.
Meestal gebeurt dit bij de PIII 450, 500 in slot 1 versie maar je weet maar nooit.
Heb je geen bol staande condensatoren?

Taal fouten inbegrepen ;)

• AMDathlonxp
klaasbram schreef op 17 mei 2004 @ 07:46:
[...]

Heb je de bios wel eens geresset en dan een keer het systeem "opstarten" zonder cpu er in.
Kan wezen dat je bios met cpuID in de stress zit, en dat kun je niet met cmos clear weg krijgen.
Meestal gebeurt dit bij de PIII 450, 500 in slot 1 versie maar je weet maar nooit.
Heb je geen bol staande condensatoren?
Condensatoren staan hier niet bol.

Als ze bol zouden staan , is daar een reden voor? 8)7

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:16
AMDathlonxp schreef op 17 mei 2004 @ 20:18:
[...]

Condensatoren staan hier niet bol.

Als ze bol zouden staan , is daar een reden voor? 8)7
Jah dan heeft de fabrikant goedkope meuk gekocht.
Deze is gaan lekken en na verloop van tijd verliest hij zijn werking waardoor je vastlopers, niet bootende systemen krijgt.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

tja, het lijkt er erg op dat je de bios niet gereset krijgt aangezien ik nog nooit een computer heb mee gemaakt die standaard aanspringt na stroom uitval.
Dit is (volgens mij) een item die je zelf in moet stellen.
erug vreemd. ik krijg sterk de indruk dat er toch sprake is van een foute update.

je gaf aan dat m.b.v. een andere video kaart het opstarten wel lukte maar bootten vanaf flop niet.

kun je nu dan wel de bios in om dingen te veranderen? en zoja worden deze wel opgeslagen?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:18:
tja, het lijkt er erg op dat je de bios niet gereset krijgt aangezien ik nog nooit een computer heb mee gemaakt die standaard aanspringt na stroom uitval.
erug vreemd. ik krijg sterk de indruk dat er toch sprake is van een foute update.

je gaf aan dat m.b.v. een andere video kaart het opstarten wel lukte maar bootten vanaf flop niet.

kun je nu dan wel de bios in om dingen te veranderen? en zoja worden deze wel opgeslagen?
het lijkt mij dat de BIOS niet gereset is omdat je bij een nf7-s iig kunt instellen dat ie na een power of direct weer boot dusse ..... probeer em nog eens GOED te resetten

LinkedIn
BlackIntel

• AMDathlonxp
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:18:

Als ik iets verander word het wel opgeslagen ja. Daar is dus niks mis mee.

Heb vandaag nog een alle condensators nagekeken, maar ze zien er allemaal nog goed uit.

Weet iemand nog iets?

Ow ja. De ene keer spring ie wel vanzelf aan, en de andere keer weer niet :? 8)7

Verwijderd

indien het een foutieve instelling zou zijn is een computer vaak erg consequent. ik doel hier op het soms wel en soms niet opstarten. dit lijkt toch sterk op een kapot onderdeel. immers mits je geen last hebt van te hoge temperaturen is een foute instelling een foute instelling en niet af en toe fout.
dus als je in de bios geen rare dingen kunt vinden en de temps zijn wel oke dan is er een onderdeel langzaam aan het sterven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 14:51:
hmpff wou ik weer bijna het hele topic niet lezen anders had ik at ook gezegd

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 14:35
heb je wel in bios zelf ingesteld, dat de computer eerst moet booten van A: of cdrom drive, of wat je ook wilt, dat lijkt mij wel noodzakelijk ;) anyway, kijk daar even naar, en laat het maar horen!
Pagina: 1