laaste seconden van een mp3 inkorten

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22
hoi, ik zit met het volgende probleem
sinds ik wat actiever geworden ben met napster en dus wat meer mp3's heb, is mij opgevallen dat het vaak voorkomt dat de muziek aan het einde stopt maar het mp3'tje niet, een paar seconden stilte is niet erg maar bij sommige nummers is iets van 8 seconden.
nou is mijn vraag:
weet iemand een snelle manier om het einde van een mp3'tje eraf te hakken zonder eerst het liedje om te zetten naar wav en dan te bewerken en dan weer terug te zetten naar mp3

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kan als je ze met winamp afspeelt natuurlijk ff de crossfade plugin downen deze kan volgens mij ook stiltes aan het einde weghalen.

• Rava
maar ik wil ze ook als muziek cd branden, dus blijven die irritante te lange stiltes aan het einde van een mp3 erin zitten

Verwijderd

MP3 is streaming. Dus gewoon in een HEX-editor een zooi bytes aan het einde selecten en op delete rammen en save. klaar.

Je bent wel je ID3 tag kwijt dan.

• Rava
haha grappig, ik neem aan dat dat als grapje bedoeld was.

ik ben nou aan de slag gegaan met cooledit 2000
en volgens mij gaat dat wel werken

bedankt voor de hulp, en als iemand nog andere snelle GEBRUIKERS VRIENDELIjKE manieren weet, dan hoor ik het graag

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:03
Op woensdag 20 december 2000 00:36 schreef HlpDsK het volgende:MP3 is streaming. Dus gewoon in een HEX-editor een zooi bytes aan het einde selecten en op delete rammen en save. klaar.

Je bent wel je ID3 tag kwijt dan.
Op woensdag 20 december 2000 01:05 schreef Rava het volgende:haha grappig, ik neem aan dat dat als grapje bedoeld was.

ik ben nou aan de slag gegaan met cooledit 2000
en volgens mij gaat dat wel werken

bedankt voor de hulp, en als iemand nog andere snelle GEBRUIKERS VRIENDELIjKE manieren weet, dan hoor ik het graag
Ik dacht het niet.
Om te bewijzen dat MP3 een streaming media is: Een mislukte download via e.g. Napster kun je gewoon afspelen, alleen de pret is van korte duur.

• Rava
ik bedoelde dat het grappig was om een hex editor te gebruiken, dat mp3 streaming is wist ik al

als ik regelmaitig met hex editors zou werken dan had ik dat natuurlijk wel eerst zelf geprobeerd, maar aangezien ik daar nooit mee werk, ben ik op zoek naar een progje dat dat voor me doet

een opmerking zoals,
dan schrijf je toch een plugin voor winamp die alle stiltes groter dan 3 seconden automatisch verwijderd. Is voor mij even grappig als om een hex editor te gaan gebruiken ;)

Verwijderd

Meeen, ken je UltraEdit? Edit ik me tekst mee, me binaries, me html, me C++, alles. Niks ingewikkelds aan hoor.

• Rava
oke, ik zal het eens opzoeken
thanks

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Zoek naar mp3trim , met dit appje kun je stiltes voor en achter het mp3tje knippen , zonder opnieuw te hoeven saven (en dus kwaliteits verlies krijgt). Ja met een HexEditor heb ik het ook wel gedaan :), alleen bij lange stiltes ben je well ff bezig met selecten.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

wave lab van steinberg

www.reasontation.net

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 12:41 schreef ribez het volgende:
wave lab van steinberg

www.reasontation.net
Server Error! please check url ?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

CoolEdit werkt prima toch? Gewoon als MP3 inlezen, bewerken, en weer als dezelfde MP3 saven.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Rava
yeps, cooledit werkt prima, eerst had ik de trial versie maar dan slaat hij alleen de eerste 1mb op dus das nogal waardeloos, maar zodra je een licentie code invult kan je het hele nummer opslaan.
dat andere progje gaat misschien iets sneller dus zal ik ook wel gaan uitproberen

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 12:48 schreef afterburn het volgende:
CoolEdit werkt prima toch? Gewoon als MP3 inlezen, bewerken, en weer als dezelfde MP3 saven.
Jah, maar dan doe je hercoderen .. met kwaliteitsverlies!
Pagina: 1