Toon posts:

uitgaande audio opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een video van m'n camera op mijn computer gezet. nou zit daar ook audio bij en ik wil daar graag een stukje van "opnemen". dus wat ik zegmaar wil is het geluid dat de computer naar de geluidskaart stuurt opnemen dus alle uitgaande audio. zijn hier programmas of manieren voor? ik heb al gezocht maar niets gevonden

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 08:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Hier is het programma total recorder goed voor, het kost wel wat, maar met de demo versie kan je het 1minuut opnemen!

Even googlen en je hebt 'm!

EDIT: http://www.highcriteria.com/download/tr45se.zip daar staat ie!

[ Voor 25% gewijzigd door Roland_EM25 op 09-05-2004 15:17 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:53

BCC

Eeh, je kan gewoon in je mixer instellen dat je al het uitgaande geluid wil opnemen?! Pak vervolgens een willekeurig opneem tooltje en je bent klaar?!

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 09-05-2004 15:22 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 08:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

BCC schreef op 09 mei 2004 @ 15:22:
Eeh, je kan gewoon in je mixer instellen dat je al het uitgaande geluid wil opnemen?! Pak vervolgens een willekeurig opneem tooltje en je bent klaar?!
dat zal ook wel kunnen, maar ik vind total recorder wel een heel makkelijk programma, omdat werkelijk AL het geluid opgenomen word dat door je soundcard verwerkt word!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Roland_EM25 schreef op 09 mei 2004 @ 15:23:
[...]

dat zal ook wel kunnen, maar ik vind total recorder wel een heel makkelijk programma, omdat werkelijk AL het geluid opgenomen word dat door je soundcard verwerkt word!
Dat is precies wat de methode die BCC omschrijft doet, en mooier nog: je hebt daar niet eens een speciaal opname programma voor, maar kun je gewoon met je bestaande software doen. (mocht je dat al hebben).

Alles kan stuk.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

je kunt ook de audio uit de opgenomen video halen.. ik ga er maar even vanuit dat je opgenomen video avi's zijn en daar is een programma voor... ik moet ff zoeken welke ook alweer...

edit: Hoe simpel kan t zijn... het programma heet avi2wav.

[ Voor 24% gewijzigd door Rum op 10-05-2004 14:50 ]

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 13:48:
(...) ik wil daar graag een stukje van "opnemen". dus wat ik zegmaar wil is het geluid dat de computer naar de geluidskaart stuurt opnemen dus alle uitgaande audio.
Ik begrijp niet helemaal wat je met opnemen bedoelt.

Wil je de audio terugzetten op je camera?

Wil je het geluid van het stukje film 'rippen' (zoals bovenstaande posters beschrijven)?

Of wil je de film afspelen en met WinAmp een muziekje tegelijk laten spelen en de combinatie ervan opnemen (low-budget dubben, zeg maar)?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Met virtualDub kan je heel makkelijk en snel het audiospoor uit je videobestand halen; gaat sneller dan 1-op-1 opnemen lijkt me...
Pagina: 1