Azureus aan -> internet+ping traag?

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:33
Ik heb dus Azureus en ben er zeer over te spreken. Maar er is één probleem.

Ik heb @home breedband dus tegenwoordig rond de 30 kb/s upload (speedtest), maar als ik eenmaal Azureus aanzet, wordt internetten heel traag en ik krijg ik een hele hoge ping (CS). Ik heb 1 internetverbinding via router/hub geshared met meerdere computers en als ik dus Azureus aanzet, wordt internet ook op een andere computer traag.

De globale max uploadsnelheid in het programma is 5 kb/s, dus ik zou ook rond de 20-25 kb/s upload over, dat zou genoeg voor internet moeten zijn toch?. Waardoor komt dit nu en wat kan ik er eventueel aan doen? Is het de vele connecties die het programma maakt, dat voor problemen zorgt?

Tevens nog een vraag, is het normaal dat Azureus even snel gaat maar daarna weer terug valt en daarna weer snel enz? Ik heb dat probleem ook met Overnet :?

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
kikibu schreef op 09 mei 2004 @ 13:26:
Is het de vele connecties die het programma maakt, dat voor problemen zorgt?
Jah; en die kun je ook terugschroeven?

Ik heb met eMule hetzelfde probleem; die maakt ook ontzettend veel connecties, maar dat gaat gewoon uit als ik ga gamen.

Of richt een apart downloadbakkie in.

[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 09-05-2004 13:35 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Had ik ook last van, gewoon je upload naar 7kb/s maximum zetten. Heb je weer een goede ping e.d. :)

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 21:11

CodeIT

Code IT

Ik heb het hier ook draaien, heb Azureus op 10 gecapped en heb ook Netlimiter aanstaan op 10 op Azureus. Nergens meer problemen mee.

• kikibu
Zoals eerder vermeld is het meteen in het hele netwerk mis. Dus een apart downloadbakkie is heeft geen nut.

Zoals ook al eerder vermeld heb m'n upload op max 5 kb/s gezet, of moet ik het hoger zetten en dan is het over? Lijkt me onlogisch toch :?

De vele connecties terugschroeven, welke optie is dat in "configuratie", er zijn namelijk zo veel opties?

[ Voor 6% gewijzigd door kikibu op 09-05-2004 15:52 ]

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou. Heb ook al vanalles geprobeerd maar niets helpt. De enige optie is om Azureus 's nachts te draaien :Y)

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Sickdude schreef op 09 mei 2004 @ 20:54:
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou. Heb ook al vanalles geprobeerd maar niets helpt. De enige optie is om Azureus 's nachts te draaien :Y)
Of gewoon ff uitzetten als je gaat gamen, dat doe ik ook met SHAD0W's Experimental; ook al maakt ie niet zodanige connecties dat ik er direct wat van merk.

• kikibu
Ik kan onder het internetten met Netlimiter aanzetten en dan gaat internetten wel sneller. Maar ik vind een 1 kb/s upload niet echt sociaal voor het bittorentnetwerk.

Maar er is dus gewoon geen oplossing voor?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
kikibu schreef op 09 mei 2004 @ 21:53:
Ik kan onder het internetten met Netlimiter aanzetten en dan gaat internetten wel sneller. Maar ik vind een 1 kb/s upload niet echt sociaal voor het bittorentnetwerk.

Maar er is dus gewoon geen oplossing voor?
Bij azureus is 5kb/s upload het minimum.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb het probleem ook wel,
het komt waarschijnlijk door het aantal connecties (wat ook al eerder gezegd is door bijv. Silent Thunder).

Ik @home met een nogal fluctuerende upload ( nog een COM21 modem dat van 10 to 20 KB/s toestaat ). Dat kan in mijn geval ook meespelen.
Ik heb er bij 1 of 2 downloads tegelijkertijd geen last van,
maar bij meerdere BT-downloads tegelijk wel.

Sinds ik het aantal connecties in Azureus op 30 heb gezet valt het erg mee.
Eventueel kan het nog zelfs lager ... want als je bij de overzichten kijkt, zie je dat je meestal toch maar van een paar peers tegelijk download.
Het is dan alleen een kwestie van met de goede peers connectie maken ( hangt van geluk en van je share-ratio af ).

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb er ook last van, als ik zelfs maar 1kb/s upload, is mijn hele internet naar de klote...

het werkt nog wel allemaal, maar echt traag!!
weet iemand een oplossing (en dan niet s'nachts draaien of een 2e lijn nemen =P)

Ik heb
- @home Breedband
- Win XP Pro
- Azereus
- NetLimiter (waarmee ik mijn upload omlaag kan halen tot 1kb/s)

Ik zit op een thuisnetwerkje en de "server" draait ook windows XP

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Aantal connecties in Azureus limiteren.
Pagina: 1