Toon posts:

Software voor betaling printgebruik*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik moet een print systeem opzetten op een school. Hier moeten leerlingen mee kunnen printen vanaf een eigen pc in een bepaalde ruimte (OpenLeerCentrum). Vervolgens moeten de afdrukken die zijn gemaakt afgerekend worden om zo de kosten voor de school te beperken.

Mijn vraag is: Kent iemand een degelijk systeem dat hij zelf toegepast heeft of weet dat het goed werkt. Want het huidige systeem dat wij hebben werkt niet goed omdat iedereen de printjes zo mee neemt. Maar 1 belangrijk ding is dat er zo min mogelijk cash-flow moet zijn. Er zijn wel leerling-pasjes beschikbaar.

Heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Alvast bedankt!!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
En als je nu zorgt dat ze gewoon niet bij de printer kunnen ? , zo doen ze dat bij ons in het olc, ik denk namelijk dat een billingsysteem met de pasjes een duurdere oplossing is dan de winst die je ooit uit de print opbrengst zou krijgen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Mee eens.
Wat doe je bijvoorbeeld met mislukte printjes, die wel van het pasje zijn afgeschreven ?

Om wat voor printjes gaat het: schoolopdrachten ? Gewoon laten uitreiken door de docent. Uitwerkingen kunnen ze gewoon op flop zetten, en voor beoordeling door de docent in een bepaalde server-map zetten (elke leerling zijn eigen submap). Dit genereert géén cash-flow, betekent alleen 1 keer goed organiseren.

De eerste vraag die je jezelf moet stellen: hoe kun je een printopdracht het aantal A4tjes - en dan nog een inkt-gebruik ervan - laten berekenen, en hoe geef je dit dan door aan een module die dit op het pasje verwerkt ?
En hoe beveilig je het pasje tegen fraude ? Etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Brothar op 09-05-2004 13:28 ]

eagle

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 13:22
Maggy werkt wel redelijk, is NT-gebaseerd.

Het is misschien ook handig om even te laten weten op wat voor besturingssyteem het zou moeten draaien ;)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Loekie schreef op 09 mei 2004 @ 13:40:
Maggy werkt wel redelijk, is NT-gebaseerd.

Het is misschien ook handig om even te laten weten op wat voor besturingssyteem het zou moeten draaien ;)
Ik wil het laten draaien op w2k, maar NT zou ook nog kunnen. Mijn voorkeur gaat uit naar w2k omdat ik daar het meest ervaring mee heb!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

pcounter werkt heel goed. Gebruiken ze o.a. op de TU Delft bij een aantal facultieten. Iedereen heeft een account, waar credits op gestort kunnen worden. Per printer / papierformaat etc. kun je het aantal credits instellen dat het kost.

Mocht je Netware gebruiken, dan werkt het helemaal lekker. Hoe het onder windows servers werkt, durf ik niet te zeggen.

Bovendien is het nog een nederlands product ook, en zijn er speciale onderwijs licenties om de kosten een beetje te drukken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1