Toon posts:

Gamen met Sitecom DC202 Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje.

Ik heb een Sitecom DC202 4-ports router. Nu gebruik ik firmware 16.34a. Het enige probleem is dat ik niet met 2 pc's op dezelfde gameserver kan spelen. Alleen als ik weer downgrade naar versie 16.20 doet tie het wel. Kan dit in 16.34a ook ingesteld worden ?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:28
Het is mischien wel makkelijk om te vermelden welke versie je hebt sitecom heeft van die router namelijk 3 versies al in de running aangezien jij het over 16.34a hebt neem ik aan dat je versie 1 hebt ik heb dezelfde router en naar mijn weten heb ik altijd met meerdere pc`s op game servers kunnen spelen.
Blokkeerd de game server niet toevallig meerdere connecties van hetzelfde ip ??
EN om welk spel gaat het precies ?

heb je ook al eens geprobeert met de erase & upgrade util van site com te updaten mischien is er iets van de oude firmware niet goed geupdate

[ Voor 15% gewijzigd door lordgandalf op 09-05-2004 13:25 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om de eerste versie van deze router. Het betreft in mijn geval Medal of Honor. Ik kan wel met meerdere pc's gamen maar dan niet op dezelfde server. De server blokkeert zowiezo niet dubbele ip's ( eigen server :P ) dus dat is het niet. Ik zal inderdaad even proberen om dat erase proggie te gebruiken. Ik update trouwens wel altijd via de browser, en niet via de upgrade util. Ik weet niet of dat een verschil maakt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu geprobeerd met de erase and upgrade util, maar het doet het nog steeds niet....

Kan ik nog ergens in de router wat instellen ofzo ? Ik heb in de 16.20 versie t.o.v. de 16.34a versie niets aangepast.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom zou je een nieuwe firmware gebruiken als de ouwe het prima doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja okee, maar ze maken niet voor niets een nieuwe firmware toch ? 8)7

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:39:
Ja okee, maar ze maken niet voor niets een nieuwe firmware toch ? 8)7
Die maken ze om problemen op te lossen, en jij had blijkbaar geen problemen ... ;)

Never fix something that’s already working ;)
De wijste les die ik uit al mijn computer uren heb kunnen trekken

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 09-05-2004 18:52 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Post van beiden firmwares anders eens de config files?

Verwijderd

Aha dit heb ik ook gehad bij diverse spellen. Met de ene firmware werkt het wel en met de andere niet. Bijvoorbeeld Counter-strike. Met zijn 2-en spelen ging altijd goed op 1 server maar op een gegeven moment niet meer. Bleek dat het aan de nieuwe firmware lag.

Maar een oplossing is nabij. Er zit in die firmware volgens mij iets fout met de routering van packets die over dezelfde poort verbinding maken.

Bij Cs is dit bijvoorbeeld makkelijk op te lossen door +clientport 27016 aan je snelkoppeling toe te voegen. Weet niet meer precies of dat de precieze toevoeging was.

Zou dus even zoeken of er ook zoiets mogelijk is voor dat spel denk het wel. Wolfenstein etc kunnen het ook allemaal.

Wat je dus doet je geeft elke client specifiek op welke poort ze mogen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 09 mei 2004 @ 18:52:
Post van beiden firmwares anders eens de config files?
:?
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 19:02:

Maar een oplossing is nabij. Er zit in die firmware volgens mij iets fout met de routering van packets die over dezelfde poort verbinding maken.

Wat je dus doet je geeft elke client specifiek op welke poort ze mogen gebruiken.
Ik ga het eens opzoeken dan ! Bedankt voor de tip. Ik dacht wel dat het zoiets moest zijn, maarja ik.... 8)7

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

In versie 2 en 3 kan je config file downloaden uit dat apparaat. dat bedoelde ie denk ik :) (weet niet of dat met eerste versie ook kan)

Je zou ook mailtje naar sitecom kunnen sturen en dan fixen ze het meschien, en zeg niet daar doen ze toch niks mee want met mijn ik kan dat ding niet pingen probleem zijn ze ook aan de gang.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde al op het forum van Sitecom te komen, maar die is offline helaas. Ik zal wel even contact opnemen met Sitecom, en dan is het maar afwachten ,en versie 16.20 maar gebruiken. Bedankt !

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nou we toch bezig zijn, ik word ook constant van IRC af geknikerd met dit model, ben ik daar de enige in?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Geen idee ik had er in ieder geval nooit last van welke filmware gebruik je dan ?

Helpt het als je DMZ aan zet in de router?
Pagina: 1