[Maya 5 Unlimited] Loopt meteen vast

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na de systeemeisen van Maya doorgenomen te hebben merkte ik dat een 16MB videokaart niet genoeg was omdat er minimaal 32MB vereist is. Nu heb ik een Club3d FX5900XT kaart geplaatst (verdere specs: P4 2.66/533, 1024MBDDR333, 120GB@7200RPM, Asus P4P-E, WXP Pro+SP1) met de nieuwste drivers van de website van nVidia.

Dan het probleem: Net als met de Matrox G400 SH 16MB loopt Maya meteen na het starten vast. Het scherm wordt gewoon niet meer bijgewerkt en als ik op sluiten klik dan komt er [reageert niet] boven in de programmabalk te staan en krijg je de bekende "dit programma reageert niet, klik hier om te sluiten"-dialoogje.

Dan sluit ik hem dus af en zo kom ik dus niet aan de slag. De drivers van de G400 zijn verwijderd van het systeem dus dat is het niet. Als ik de website van AliasWaveFront mag geloven zijn er geen patches of updates voor Maya 5.0 dus ook daar kan ik niks uithalen.

De videokaart werkt verder wel naar behoren. In 3dmark presteert hij normaal en ook spellen werken prima. De PC loopt verder dus ook niet vast, alleen het programma bevriest.

Omdat Maya misschien tijdens de installatie kijkt naar de videokaart heb ik het programma ook al eens gedeinstalleerd en opnieuw erop gezet maar ook dit biedt geen oplossing.

Heeft iemand dit ooit gezien en een oplossing of heeft iemand een goeie tip?

Verwijderd

Probeer hem eens bij iemand anders... misschien zou het ook kunnen zijn dat hij niet helemaal legaal is ofzo (8>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 13:14 ]

• Toink
  • Niet online
Ja, op zich grappig dat je dat meldt maar op mijn andere pc (zie specs in mijn sig) doet hij het dus wel. Maar aan de toon van je reactie, als ik die goed begrijp, constateer ik dat dit een typische kwaal is van slechte kopieen?

Het gaat namelijk om een kopie van een bedrijfslicentie die ik mét toestemming ook thuis mag gebruiken. Ik mag alleen geen originele bedrijfssoftware mee naar huis nemen (ivm beschadidingen) vanaf mijn werk dus vandaar de kopie.

Verwijderd

Kan ik nog één ding bedenken: neem je computer mee naar je werk en installeer daar met de orginele cd's. Beetje omslachtig wel...

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Toink schreef op 09 mei 2004 @ 13:08:
Als ik de website van AliasWaveFront mag geloven zijn er geen patches of updates voor Maya 5.0 dus ook daar kan ik niks uithalen.
Ik weet niet of het helpt, maar er is dus wel een (vette, iets van 128mb! :() update naar 5.0.1, maar ik weet niet of dat je probleem verhelpt

Verwijderd

Probeer eens oudere drivers voor de Nvidia kaart te installeren, op de site van Nvidia kun je zien welke aangeraden zijn voor Maya ( Volgens mij moet je 41.nogwat hebben )

• Toink
  • Niet online
Tja ik krijg zelf de indruk dat het niet aan de videokaart ligt want met de oude Matroxkaart deed hij precies hetzelfde. *niets dus*

Verder is het ook zo dat de applicatie dus niet meer reageert maar de processorbelasting is ook 0,0 dus hij is niet als een gek ergens mee bezig....

Verwijderd

Ik zou het toch proberen, is een kleine moeite en je kan dan 100% uitsluiten dat het aan de videokaart ligt.
Toen ik zelf nog een PC had, heb ik ook een hoop problemen gehad met veelal nieuwe Nvidia drivers :)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 01:22
Ik heb Maya met veel verschillende NVIDIA drivers gedraait en dat kan haast het probleem niet zijn. De laatste WHQL drivers beveel ik zelfs aan want daarmee wordt de bug gefixed dat de viewports op blank gaan als je met spatie naar een andere switch.

Ik zou zelf verder echt niet weten wat het kan zijn
Pagina: 1