Toon posts:

bitmap font in photshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar bitmap fonts (pixelfonts) maar als ik ze gebruik in photoshop krijg ik ze niet mooi scherp. ze blijven wazig, anti aliased heet dat geloof ik?

is er een optie die ik aan of uit moet zetten om dit voor elkaar te krijgen?
als ik bij de lettertype opties hem op crisp, none of smooth zet haalt dat niets uit.

bedankt!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je de style op 'None' zet, en ze zijn nog steeds wazig, ligt dit denk ik eerder aan het lettertype dan aan photoshop :) Hoe is 't met Word?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:35:
Ik heb een paar bitmap fonts (pixelfonts) maar als ik ze gebruik in photoshop krijg ik ze niet mooi scherp. ze blijven wazig, anti aliased heet dat geloof ik?

is er een optie die ik aan of uit moet zetten om dit voor elkaar te krijgen?
als ik bij de lettertype opties hem op crisp, none of smooth zet haalt dat niets uit.

bedankt!
Bitmap fonts zijn per definitie alleen scherp op hun eigen corpsgrootte, dus een 24 pt font is scherp bij 24 pt. Maar dat is puur de bitmap zonder anti-aliasing, dus je hebt 'trapjes' omdat de beeldpunten aan de randen alleen zwart of wit kunnen zijn, geen geinterpoleerde waarde. Maar Photoshop probeert waarschijnlijk alsnog te interpoleren, met een waziger resultaat dan bij vector-gebaseerde fonts.

Verwijderd

Topicstarter
ik moest inderdaad de goede lettergrote even zoeken, nu is het wel scherp.
tnx!