Toon posts:

Sapphire 9800 pro @ XT

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mn sapphire overgeclockt van pro naar XT.

Mn 3dmark2003 score is 5625 op een core van 405 en een mem van 358. Behoorlijk laag dus. Maar als ik nu beide verhoog krijg ik rare stippen te zien in de eerste demo van 3dmark2003... met die vliegtuigjes dus en bij de ragtroll zie ik heeeeele kleine (maar wel aanwezige) rode stipjes op de trappen. Niet overal... maar ze zitten er toch echt.

Verder loopt alles wel soepel, CS werkt perfect. 100 fps constant. Maar ik vraag me af wat ik nou fout doe... of heb gedaan... of dat het gewoon aan 3dmark ligt. Heb niet echt een nieuw spel hier thuis liggen dat veel van mn PC vergt... (of telt C&C Generals?) want dan zou ik t daarmee kunnen proberen ipv 3dmark.

naja iemand enige idee's?

Overige Specs
AMD 3000 + @ 2.23 GHz (kan vast hoger maar nog niet echt geprobeerd)
512 MB DDR 400 MHz Corsair
MSI mobo

PS. AGP voltage heb ik nog niet verhoogd en op mn sapphire zit een standaard koeler.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Die score is niet 'behoorlijk' laag, hij zou wat hoger kunnen, maar ik kan 'm niet laag noemen. En dat je rare stippen te zien krijgt betekend dat je minder ver moet overclocken, of betere koeling moet gebruiken.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik nog lager ga zit ik in princiepe weer op mn 9800 pro... terwijl sommige gasten hier echt hun mem op 430 ofzo hebben staan :(

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:28:
Heb net mn sapphire overgeclockt van pro naar XT.

Mn 3dmark2003 score is 5625 op een core van 405 en een mem van 358. Behoorlijk laag dus. Maar als ik nu beide verhoog krijg ik rare stippen te zien in de eerste demo van 3dmark2003... met die vliegtuigjes dus en bij de ragtroll zie ik heeeeele kleine (maar wel aanwezige) rode stipjes op de trappen. Niet overal... maar ze zitten er toch echt.

Verder loopt alles wel soepel, CS werkt perfect. 100 fps constant. Maar ik vraag me af wat ik nou fout doe... of heb gedaan... of dat het gewoon aan 3dmark ligt. Heb niet echt een nieuw spel hier thuis liggen dat veel van mn PC vergt... (of telt C&C Generals?) want dan zou ik t daarmee kunnen proberen ipv 3dmark.

naja iemand enige idee's?

Overige Specs
AMD 3000 + @ 2.23 GHz (kan vast hoger maar nog niet echt geprobeerd)
512 MB DDR 400 MHz Corsair
MSI mobo

PS. AGP voltage heb ik nog niet verhoogd en op mn sapphire zit een standaard koeler.
artifacts he :r duhhh 8)
wat zijn je temps, het ligt gewoon aan je graka die gaat als ie te warm wordt rare dingen doen he

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

9marnix9, je topicstart komt wel heel erg over als "Hoe verhoog ik mijn 3DMark-score?" ;)

Dat is uitentreure behandeld in Videoplanken & Beeldkanonnen, waar ettelijke tientallen topics aan het fenomeen 3DMarkscore verhogen zijn gewijd. Hier in DOC lopen een aantal topics over specifieke videokaarten, het is misschien handig om die door te lezen. Zie bv [rml][ OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3[/rml] onder andere.

Verder is het gebruik van de search specifiek binnen V&B op die '3DMarkscore verhogen' topics zeker aan te raden, in die topics komen alle tips voorbij die je nodig kan hebben. Zit je echt aan je plafond, dan moet je tevreden zijn met het behaalde resultaat. Deze gaat iig dicht vanwege bovenstaande zaken :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.