Toon posts:

sirene bij oc'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1 vreemd probleem met mijn computer

bij overclocken gaat mijn pc vaak piepen een 2 tonig pieptoon en sluit meteen mijn hele pc af. na het terugclocken gaat ie soms ook vaak piepen en dan ook stock heel soms.

specs:

mobo: NF7-S rev 2.0
proc : AMD 2100 + thorougbred B
geheugen: 2 x 512 Pmi 400 mhz.
hdd: 120 gig samsung
video: Radeon 9600 256 mb.
voeding: 550 Watt Q-tec. dual fan.

ik heb geprobeerd:
3 verschillende soorten geheugen geprobeerd.
Amd 1700+ erin .. zelfde probleem.
300 watt voeding 350 watt voeding - qtec
geheugen 4/3 gezet ook niet.
standaard: 13 x 133

gedraaid:
10 x 200 wil niet booten.
14 x 142 kapt na poosje bij programma's laden en defragmenteren of soms bij booten al.

temperaturen zijn in orde: idle 24 gr. stressed 50 graden.
maar bij oc. niet hoger dan 45. normaal.

als ik wat vergeten ben zeg het even.

kan iemand me helpen of een id....
of heeft ook last van dit probleem.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Heet dat niet beveiliging? :+

Verwijderd

Topicstarter
KewlKiddo schreef op 09 mei 2004 @ 12:28:
enig id hoe je die kan uit zetten?
maar kan wel oc soms wel tot 2000 mhz en dan kapt ie er zo me en kom ik weer niet hoger dan 1800 mhz..
dus lijkt me sterk dat het een beveiliging is.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30

Dentheman

Zie signature

KewlKiddo schreef op 09 mei 2004 @ 12:28:
Juistem, en dat ie bij de ene keer bij 1800 en de andere bij 2000 afsluit, heeft waarschijnlijk met de temperatuur te maken.

Zie ondertitel

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:37

E-Vix

Nu met sneeuw!

Lijkt er op dat je moederbord gewoon niet lekker over wil clocken, en dat zodra hij verder geclocked word dan hij aankan er een beveiliging tussen springt.
Het zou kunnen zijn dat je CPU in een keer zo heet wordt dat het daar door komt.
Het zou ook kunnen zijn dat je voeding het niet aan kan. Q-Tec is nogal een budgetmerk, en ik denk dat je een 550 Watt Q-Tec voeding nog niet eens met een 300 Watt Enermax of ander a-merk kunt vergelijken.
Kijk eens of je niet van een kennis een goede voeding en goede koeler kunt lenen. Ik gok er op dat dat al een hoop zal schelen. En probeer jouw CPU eens in een ander systeem, en kijk eens of hij daar wel wil overclocken. Af en toe zit er wel eens eentje tussen die gewoon niet overgeclocked wil worden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Denman89 schreef op 09 mei 2004 @ 12:34:
[...]

Juistem, en dat ie bij de ene keer bij 1800 en de andere bij 2000 afsluit, heeft waarschijnlijk met de temperatuur te maken.
bios zelf shut down 75 C

en 75 graden word ie echt niet hoor, maar ik zal nog even zoeken in bios naar die temp. beveiliging. binnenkort wel beter cooling erop zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:37:
[...]

bios zelf shut down 75 C

en 75 graden word ie echt niet hoor, maar ik zal nog even zoeken in bios naar die temp. beveiliging. binnenkort wel beter cooling erop zetten.
misschien lopen je spanningen wel ver buiten specs als je oc'ed.. controleer dat eens...
overigens piept je pc niet voor niks ;)

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:37:
[...]

bios zelf shut down 75 C

Zet dat dan eens op "disable" als ie toch niet warmer wordt. Als ik een nieuw mobo heb is dat het eerste dat ik uitzet. Heb al zo vaak die crap gehad met pieperij en rebooten etc.

edit:
en daarnaast is je temp sensor of diode van je mobo vaak niet erg nauwkeurig dus kan best dat ie veel te warm wordt hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door MacDokie op 09-05-2004 12:46 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zet Motherboard Monitor op je computer en kijk eens wat de andere temperaturen/voltages allemaal doen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
11 x 157 = 1727 mhz dus standaard alleen hoger fsb lager mp
na booten in windows, draaid goed todat ik pifast ging starten.
ging weer piepend uit.

+5 = 4.99 V
-5 = - 4.94 V

+12= 11.86 V
- 12= -11.54V

cpu voltage =2.65 V
vcc voltage (+2.5)= 2.65
i/0 voltage (+3.3)= 3.32

Cpu temp na booten 49 C (aardig hoog)
system temp: 25 C
Cpu shutdown temp. Disabled

cpu voltage 1.65
ddr voltage 2.6
chipset 1.6
agp 1.5

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 13:01:
*KNIP*
cpu voltage =2.65 V
*KNIP
Wow! Da's een heftige spanning voor je CPU. Zal wel een foutje zijn. Voltages zien er goed uit. Lijkt dan toch op een warmteprobleem. Ik heb het vermoeden dat je core te warm wordt en daardoor instabiel. De temp die je opgeeft is niet van je core maar van je socket. Als de core te warm wordt schakelt een beetje mobo automatisch uit. Deze beveiliging is meestal ook niet uit te zetten.

Verwijderd

E-Vix schreef op 09 mei 2004 @ 12:35:
Het zou ook kunnen zijn dat je voeding het niet aan kan. Q-Tec is nogal een budgetmerk, en ik denk dat je een 550 Watt Q-Tec voeding nog niet eens met een 300 Watt Enermax of ander a-merk kunt vergelijken.
Q-Tec is idd een budget merk, maar budget is niet meteen ook slecht hoor.

En Enermax een a-merk.... ? Enermax heeft naar mijn mening ook een flinke partij slechte voedingen.

De 550 watt betekent gewoon dat als je alle wattages op alle lijnen bij elkaar optelt ie maximaal 550 watt kan leveren (en ongeveer 80% daarvan continu)
Helaas zit een voeding iets ingewikkelder in elkaar dus krijg je eventueel slechte voltages.

De Q-Tec 450 watt voeding heb ik wel slechte ervaringen mee, maar met de 550 watt versie echt niet. Het is gewoon een hele goedkope goede voeding. Ik heb bijvoorbeeld al mijn PiFast scores neergezet met een Q-Tec 550 voeding, en dan gaat het op top 20 scores op hoge voltages en zwaar slurpende systemen.

Mijn phase-change bakkie heeft nu de Q-Tec 550 in zich en haalt toch 3 ghz (alleen een ruk pifast vanwege lage FSB)

@TS, de info die je zoekt is te vinden in het NF7-S ervaringen topic.

Verwijderd

Is echt een NF7-S kwaal. Ze zeggen dat mosfets koelen enzo helpt, maar eigenlijk is er niet echt een oplossing behalve vaak rebooten tot hij wel start. Op standaard snelheid en voltage zou hij het niet moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 09:33:
Is echt een NF7-S kwaal. Ze zeggen dat mosfets koelen enzo helpt, maar eigenlijk is er niet echt een oplossing behalve vaak rebooten tot hij wel start. Op standaard snelheid en voltage zou hij het niet moeten doen.
kheb geen headsinks op m'n mosfets geplakt maar er blaast wel 1 cooler constant op ..
hier een foto.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.rijssen/kast.JPG

ik heb zo'n vermoeden dat mijn mobo gewoon gaar is..
" 2e hands overgekocht " maar deed het daarvoor wel, van goede vriend overkocht , en bij hem deed hij het uitstekent ook met oc'en up to > 2300 mhz
zelfe proc. ook overgekocht.

iemand id?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 21:19 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Is dat misschien neit Winbond Digidoc, daardoor is onder het OCen bij mij ook menig maal het alarm afgegaan :(

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 10 mei 2004 @ 21:18:
Is dat misschien neit Winbond Digidoc, daardoor is onder het OCen bij mij ook menig maal het alarm afgegaan :(
wat is winbond digidoc? een programma ?
zo ja.. nee gebruik ik niet.
Pagina: 1