Toon posts:

nieuw systeem...ben ik iets vergeten?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil ik kopen:

AMD Athlon 600
K7M (met Fak7x1b Athlon Koeler)
256MB Sdram Dimm 168 pins SPD 100mhz
Diamond Max 40.9gb (7200rpm)
Asus 6800 Deluxe 256 32mb DDR
Plextor PXW 8x2x20 rewriter (scusi)
Adaptec scusi controller 2940 U2W
Pioneer Dvd 6x dvd, 32x cd-rom (scusi)
Soundblaster live 1024 + digital out
128 isdn Dynalink Adapter
Logitech cordless desktop keybord&mous itouch
floppy drive (maakt niet veel uit welk merk)
A-open HQ08 Bigtower CE ATX 300Watt blauw

Als jullie 6000,- te besteden hadden zouden jullie dit dan kopen of niet. ben ik iets vergeten en ziet iemand grote compatibility problemen tussen deze onderdelen...en last but not least, heb weinig verstand van DVD spelers...is pioneer ok?

bedankt!

ps. monitor heb ik al (Iiyama 17inch)

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Als je van plan bent om te o/c'en, koop dan een 550. Zit volgens mij dezelfde core in. Verder is'tie compleet ;-)

Verwijderd

Die Diamond MAX bedoel je daarmee een Maxtor Diamond ?
Zo ja die zijn toch ide of heb je die ook in SCSI uitvoering.
Als je de IDE uitvoering bedoelt is het een beetje raar, je neemt je cd & writer scsi, een beest van een scsi adapter en dan neem je een ide drive, doe het dan goed en neem een ook een scsi hd
btw neem 2 dimms van 128 mb, is goedkoper dan 1 x 256

Frank

Verwijderd

sorry te snel geklikt

Verwijderd

mwhaha f6000, never nooit niet, koop ik liever soortgelijk maar dan met bv, 30 g maxtor (waarom neem je trouwens geen scsi hdd),
maxtor g400 ultra, en p3 6/700 cpu, en gewioon 4x ide brander
ja, als je toch mag kiezen, voor die prijs heb je uiteraard geen monitor, erbij, maar ik zie net dat jhij dat ook niet hebt, tja, kzou als ik jou was er toch nog 's goed overdenken

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
euhm ik draai zelf ook bijna alles op scsi
writer dvd enzovoorts
maar een scsi hd doe ik nog niet vanwege het veels te hoge kostenplaatje
voor het geld van een scsi hd heb je in de ide uitvoering wel twee tot drie keer meer opslag ruimte

.

Verwijderd

Topicstarter
Harley heeft het begrepen ;)

scusi hd zijn duur en ik heb ook het plan om over enige tijd als die Maxtor Diamond Max plus (40.9gig, 7200rpm)weer stukken goedkoper is geworden er nog een te kopen(zeg maar over een jaartje voor de helft of minder)en er een 'Promise fasttrack RAID controller' kaart bij te kopen...

...en waarom zou ik in godsnaam 80gig willen...non-lineair editing, thats why. ;) Het schijnt zelfs zo te zijn dat zo'n raid systeem al bijna net zo snel en soms zelfs sneller is als een scusi hd maar wel eventjes 4 a 5x goedkoper... reken maar uit wat je zou moeten betalen voor 80gig aan scusi hd. OUCH!

Anyway bedankt voor de reacties... de opmerking van Spider deed me goed en ik zal 2 dimms nemen...alhoewel ik aarzel omdat ik van iemand hoorde dat die K7m issues had met 2x 128mb sdram... vandaar dat ik koos om een dimm van 256 te nemen..maar wie weet klopt dat berichtje niet.

Verder zal ik nog eens goed bij mezelf te raden gaan of ik toch niet intel wil...die moederborden van AMD zijn gewoon nog naatje..ik ben conservatief ingesteld en een goed uitgetest bx bordje is mischien toch meer my cup of tea..maar ja dan zal ik geen 600mhz kunnen betalen (waarom zijn die PIII zo duur!) en moet ik ergens op bezuinigen..toch maar die Geforce dumpen voor een G400 ultra? Ik zal ervoor slapen..

thanx allemaal!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

sorry, even zeuren, maar dat scusi moet eigenlijk scsi zijn.
Ok, de uitspraak heb je...nu de spelling nog.
ja, verder lekker systeempje. Alleen die vette scsi kaart heb je niet nodig eigenlijk. Als je gewoon gaan writen en dvd/cd-rom dan is een ultra kaartje al genoeg...harde schijven in scsi zijn helemaal niet veel sneller meer tegenwoordig (correct me if i'm wrong) en die zijn VEEL duurder in vergelijking met ide harde schijven. (u2w is trouwens 40 mbit en ultra DMA66 (ide) is ..66 mbit..)
dit geeft niet helemaal goed de snelheid aan, maar ga gewoon voor ide (dat deed je ook al..goed dus)

Verwijderd

Topicstarter
:0)RdB,

'scsi'... oeps. Bedankt! Ik ben een beetje woordblind.. bedankt voor uitleg.

ik zal die adaptec 2940 inruilen voor iets normalers, het is net wat je zegt ik ga er alleen mee branden/dvd-en. Je Ide/scsi opmerkingen komen bij mij trouwens helemaal aan! Ik begrijp precies wat je wil zeggen. Ik zou gek zijn om 1100,- piek neer te tellen voor een of andere Quantum Atlas 9gig scsi Hd terwijl ik voor die prijs een 40gig Ide kan kopen en nog geld over heb...

merci.

• Jag
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Ga nou geen Intel kopen!! Da's duurder, minder goed leverbaar en heel belangrijk, een stuk minder snel! En ook niet die geForce schrappen! 6000,- voor een comp, en dan een G400, alleen de gedachte al!
Als je echt zo'n hekel hebt aan Athlon mobo's (ik heb de K7m, en trust me, zo slecht is ie niet hoor!), koop dan zo'n nieuwe Epox Ep-7KXA, dan kan je er 133MHz SDRAM inzetten, weer een stukkie sneller. Dan heb je ook AGP4x support als je dat per se wilt.
Jag

Verwijderd

Even over de geluidskaart: ik zou zelf voor een Terratec XLerate Pro gaan, erg goed, A3D 2.0, optische digitale uitgang (voor bijv. minidisc), EAX met de nieuwste drivers en gewoon een erg goede kaart. Ik vind hem een stuk beter dan die SB Live 1024...

En inderdaad, qua mobo zou je kunnen proberen een Via 133 mobo te krijgen, zoals die van Epox (Waren bij www.comptechworld.nl even in voorraad...).

Verder een goed systeem, ik wou dat ik het geld ervoor had :)

• White Feather
  • Laatst online: 20:37
Scsiu2w is trouwens 80 Mb/s.

Je hebt die heftige adaptec inderdaad niet nodig, ook omdat het een wide is, die zo goed als nooit bij iets anders dan harddiskjes gebruikt wordt, en boovendien u2 wordt ook niet gebruikt. De scsi-cd rom met de snelste aansluiting is de plextor 40 speed die je kunt krijgen met ultra-wide=40 mb/s
Je scsi writer en dvd zullen een fast-scsi aansluiting hebben. Moet een ultra kaartje het best wel doen.

Verwijderd

Je dvd speler zou ik vervangen voor een 10 speed slot-in of hoe noem je zo iets. In ieder geval zo'n ding wat de cd's inslikt.
Het schijnt dat die dingen beter in staat zijn om rewritables te lezen. En het verschil is maar 30 of 40 piekjes.
De Aopens en Pioneers schijnen erg goed te zijn en ik heb ergens gezien dat deze nu ook regiocode geknakt kunnen worden.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
ikzelf heb dus een scsi 303 pioneer
6x 32x ok hij is mischien wel al wat ouder maar ik moest en zou al een dvd speler hebben
en dat ie scsi moest zijn
mijn systeem hangt al vol met ide hd's :)

.

Verwijderd

Nou er toch over SCSI geluld wordt...
Ik heb een probleempje..., (...lang verhaal...) ik heb een SCA-2/68-pins LVD converter nodig. Ik heb gevonden wat ik nodig heb..., op een site van een bedrijf uit Californië.
Mijn vraag is, weet iemand misschien een zaak in de buurt van Rotterdam of Breda, waar ik een soortgelijk produkt kan halen?

www.scsi-cables.com

Ik zoek de ADP-9014 (of soortgelijk).

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Nou je kan zeggen wat je wil maar ik heb liever snelheid ipv opslag....en als ik al lees Maxtor dan krijg ik het al koud!!

Ik heb 2 x 9,1 Quantum Atlas 4 schijven op een Adaptec 2940Uw2 en dat loopt en een gek, geen enkele kut IDE schijf draait dat eruit.
voor opslag gebruik ik mijn server wel....!
Voor speed en stabiliteti gewoon scsi kopen...net alsof je 40 GB spellen gaat installeren en dan allemaal spelen!

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

quote van rdb:
Alleen die vette scsi kaart heb je niet nodig eigenlijk. Als je gewoon gaan writen en dvd/cd-rom dan is een ultra kaartje al genoeg...harde schijven in scsi zijn helemaal niet veel sneller meer tegenwoordig (correct me if i'm wrong) en die zijn VEEL duurder in vergelijking met ide harde schijven.

Over de scsi kaart ben ik het volledig eens.
Daarnaast is die diamondmax 40 plus die je gaat kopen sneller dan veel scsi 7200 rpm hd's en zelfs vergelijkbaar met enkele 10000 scsi hd's. De prijs is echter VEEL lager!

Wat betreft je plextor scsi en dan pioneer dvd scsi.
Die pioneer scsi staat bekend als een meer cpu vreter dan de 10x 40x ide versie van pioneer (kijk maar naar de tests) en omdat je een plextor writer erin zet zou ik voor een scsi plextor cdrom speler gaan (jummie combinatie samen) en die pioneer 10x 40x ide versie als derde snoepje erbij!
athlon 550 is genoeg.
Verder is 2x 128 dimm goedkoper MAAR 1x256 dimm is beter en stabieler en is makkelijker uit te breiden in de toekomst aangezien je meer slots overhoud. Dus als je toch al 256 mb intern koopt koop dan 1 plakje in plaats van 2 plakjes.
Pagina: 1