Toon posts:

[WinXP] Na systeemherstel werkt veel niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, gisteren viel bij ons in het hele huis de stroom uit en dus viel de computer ook uit terwijl ik ermee bezig was. Ik heb hem toen later weer opgestart, geen probleem. Maar nu ik hem vandaag opstart komt hij bij schijfcontrole aan, ik was ff weg, dus ik kon hem niet overslaan. Kom ik terug en ik zie dat hij allerlei bestanden aan het herstellen is... Van duizenden bestanden zie ik dit:

"Bezig met sorteren van index $I30 in bestand......."
"Bezig met herstellen van fout in index..........."

Hier was hij een tijdje mee bezig en later komt hij ook met duizenden van deze:

"Bezig met herstellen van zwevend bestand........"

(bij de ...... dus allerlei bestanden invullen )

Nou, hij reboot daarna en ik kom gewoon windows in, kan internetten, enz... Maar nu wil ik een bepaald spelletje gaan spelen (een halflife mod) en dan zegt hij ineens dat van een bepaald model de versienummer niet klopt.

Wat heeft windows in hemelsnaam uitgevoerd?

EDIT: heb net ook DTM2 ff proberen te spelen en ook die geeft een error :(

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb geen idee wat Windows heeft gedaan, maar mijn advies gebruik geen system restore maar maak gewoon een mooie ghost image als alles goed draait

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk is een gedeelte van je filesystem corrupt geraakt - Windows gaat dat proberen te herstellen maar als dat niet 100% lukt eindig je met corrupte bestanden.

Het herinstalleren van de games is waarschijnlijk het gemakkelijkste :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:00

DataGhost

iPL dev

sjah... lijkt me weinig aan te doen behalve dan backups achter de hand houden nadat je alles opnieuw installeert... ik heb ook een keer iets vergelijkbaars gehad, dat benadrukt maar weer hoe goed scandisk zn werk doet

het was een hele tijd terug, op mn athlon 1400 (toen nog niet overgeklokt :P)
ik denk (*# it en ik ga test drive 3 spelen :) ik boot dus naar dos, start het spel, loopt natuurlijk veels te snel... daarna sluit ik het af en spontaan reboot ie
toen begon scandisk (het spel werd vanaf diskette uitgevoerd?!
scandisk vond het een en ander, en ik zei netjes alles HERSTELLEN
wat krijg ik uiteindelijk: c:\file0000.chk t/m filezzzz.chk |:( (die waren wel hersteld enzo maar er stond niet bij waar ze vandaan kwamen :( )
en een corrupt win98
GO MS (oja support vragen kost meer dan een nieuwe harddrive :r )

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 09-05-2004 11:40 ]