Ik heb een proleem. Ik heb sinds kort een Dell Inspiron 510M en wil daarmee draadloos internetten. Ik heb een Access Point van Edimax, de EW-7206APB. Deze is aangesloten op 1 van de poorten van mijn Router/modem (SpeedTouch 510). Ik kan nu met mijn laptop draadloos internetten, maar ik kan de aP niet configureren met mijn brouwser. Ik het boekje van de Edimax AP staat dat het IP adres 192.168.2.1 moet zijn. Deze is niet te vinden. Weet iemand hoe ik mijn AP kan vinden en daarna kan instellen???
Verwijderd
geef eens een ipconfig /all
zou kunnen dat de routing functie van je AP uit staat, en je een ip+gateway van je speedtouch krijgt. dan zou je dus een conflictje kunnen hebben.
zou kunnen dat de routing functie van je AP uit staat, en je een ip+gateway van je speedtouch krijgt. dan zou je dus een conflictje kunnen hebben.
Het lijkt erop dat je AP als switch fungeerd, aangezien je de IP range van de ST hebt verkregen. Misschien staat hij in je ST onder DHCP leases, iets van 10.0.0.151 ofzo//
(voor apparaten in je netwerk te lokaliseren gebruik eens een netwerkscanner, bv look@lan)
(voor apparaten in je netwerk te lokaliseren gebruik eens een netwerkscanner, bv look@lan)
Titelfixje 
Op zich ook niet zo gek dat je er niet op komt, zie ook de handleiding
Make sure your wireless station is in the same subnet with the Access Point. Please refer to the step 1 above for configuring the IP Address and Sub Mask of the wireless station.
Je zit nog in het subnet/IPrange van je ST, configureer dus handmatig je IP en subnet:
IP Address: Select Specify an IP Address. Specify the IP Address and Subnet Mask as following example. ⎫ IP Address: 192.168.2.3 (any IP address within 192.168.2.2~192.168.2.254 is available, do not setup 192.168.2.1) ⎫ Subnet Mask: 255.255.255.0
Op zich ook niet zo gek dat je er niet op komt, zie ook de handleiding
Make sure your wireless station is in the same subnet with the Access Point. Please refer to the step 1 above for configuring the IP Address and Sub Mask of the wireless station.
Je zit nog in het subnet/IPrange van je ST, configureer dus handmatig je IP en subnet:
IP Address: Select Specify an IP Address. Specify the IP Address and Subnet Mask as following example. ⎫ IP Address: 192.168.2.3 (any IP address within 192.168.2.2~192.168.2.254 is available, do not setup 192.168.2.1) ⎫ Subnet Mask: 255.255.255.0
Kijk, dat was het probleem. Ik kan nu mijn AP configureren. Deze heb ik n u ingesteld zodat alleen mijn laptop (dmv MAC adres) kan communiveren met het AP. Nog tips voor extra beveiliging???
Verwijderd
wep, wpa, ssid-broadcast uitzetten, evt vpn-tunnelVerwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:23:
Kijk, dat was het probleem. Ik kan nu mijn AP configureren. Deze heb ik n u ingesteld zodat alleen mijn laptop (dmv MAC adres) kan communiveren met het AP. Nog tips voor extra beveiliging???
ligt aan je OS. in win xp: gewoon bovenaan in je preferred networks lijstje zettenVerwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:30:
Ik wil nu nog instellen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met het AP. Weet iemand hoe ik dat kan instellen???
Pagina: 1