WinXP: extra partitie maken wanneer XP reeds in werking is

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-04 21:43
Een vriend van mij heeft zijn PC aan mij toevertrouwd om alles opnieuw te herinstall. wegens problemen (vastlopers, virus)
De PC is van een bekend merk waarvan je al de software, drivers en OS in één cd meekrijgt.
Hetgeen ik raar vind is dat de HD van zo'n PC maar ingedeeld is in één partitie.
De HD is 120gb.
En nu mijn vraag. Kan ik na de volledige install. van de PC met de bijgeleverde install.CD een extra partitie maken van de HD. Of is er een andere mogelijkheid om de HD in twee partities te delen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kan geen reden vinden waarom dit niet zou kunnen. Overigens is dit meer iets voor OM.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 09-05-2004 10:03 ]

ARME AOW’er

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

papichulo schreef op 09 mei 2004 @ 09:59:
Een vriend van mij heeft zijn PC aan mij toevertrouwd om alles opnieuw te herinstall. wegens problemen (vastlopers, virus)
De PC is van een bekend merk waarvan je al de software, drivers en OS in één cd meekrijgt.
Hetgeen ik raar vind is dat de HD van zo'n PC maar ingedeeld is in één partitie.
De HD is 120gb.
En nu mijn vraag. Kan ik na de volledige install. van de PC met de bijgeleverde install.CD een extra partitie maken van de HD. Of is er een andere mogelijkheid om de HD in twee partities te delen?
Partition Magic (of andere partitioneringsoftware) zou je daarvoor kunnen gebruiken... En misschien dat er een tooltje voor op de OEM-CD zit, die bij de PC zat... ;)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Om een grote partitie zonder verlies van data om te zetten in kleinere partities kun je het beste Partition Magic gebruiken.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Natuurlijk wel een backup maken als je er de mogenlijkheden voor hebt, want je weet maar nooit...

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Of je brand een knoppix cd'tje (word geleverd met een partition manager; kan ff niet op de naam komen) kan je ook ntfs partitie's mee editen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Had je zelf al gezocht op GoT naar de verschillende mogelijkheden? Dat blijkt in ieder geval helemaal niet uit je startpost. Ik kan mij niet voorstellen waarom de door jou voorgestelde wijziging niet doorgevoerd zou kunnen worden; dus ik stel voor dat je het gewoon probeert (je kunt altijd nog overnieuw beginnen mocht het fout gaan) of eerste even zoekt naar reeds gestelde vragen hierover waar ongetwijfeld het antwoord reeds bij zal staan :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.