Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Elec] 3 pins Molex aansluiten op een floppy connector

Pagina: 1
Acties:

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een case fan voor mijn hd gekocht.

Link specs case fan: http://www.arctic-cooling.com/en/products/fan_pro2l/

Maar nou zit ik met het volgende probleem.
De connector van de case fan is een 3 pins molex maar ik heb op de pc geen aansluitingen meer voor een 3 pins molex.
Dus de floppy connector is mijn enigste optie. Daarvoor zal ik dus de 3 pins molex uit elkaar moeten halen en aansluiten op de floppy connector.

Alleen ben ik niet zo bekend met electronica en daarom post ik hier maar een topic om advies te krijgen van mensen die er verstand van hebben.

De 3 pins molex heeft dus 3 draadjes, van links naar rechts: geel,rood,zwart
en de floppy connector heeft van links naar rechts de volgende draadjes: geel,zwart,zwart en rood.

Op een ander forum zeiden ze dat ik er eentje niet moet gebruiken. Deze dient voor de toerenuitlezing. Welke dat is weet ik dus niet. Zwart in ieder geval niet.

Dus mijn vraag is: Hoe moet ik die 3 pins molex aansluiten op de floppy connector?

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Floppy kant:
Geel = 12 volt
Rood = 5 volt
Zwart = ground

Aan fan kant:
Rood = 12/5 volt
Geel = RPM uitlezing
Zwart = ground

Sim-pel :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 15:09

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ga naar de dichtstbijzijnde pc-boer, en haal daar een verloopkabeltje. Die zet je dan op een gewone molex aansluiting, en dis splitst dan naar molex, en naar een aansluiting voor je fan. Hoef je niets te knippen of wat dan ook, en ze kosten maar iets van een euro ofzo.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
ik ben al begonnen met knippen.....

edit:

ik heb dus de molex uit elkaar geknipt en de zwarte en de rode draad in 1 zwarte en rode draad van de floppy connector geprikt. (allemaal veilig en al)

Alleen nu branden alleen de ledjes, de fan geeft geen teken van leven.

[ Voor 78% gewijzigd door Mad. op 09-05-2004 01:35 ]

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Hij werkt!

allemaal bedankt voor de moeite om een berichtje te typen op de late avond