Toetsen blijven hangen na screensaver

Pagina: 1
Acties:

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:32
Via de search niet echt iets kunnen vinden (in elk geval geen oplossing) voor mijn probleem, dus hierbij een nieuw topic.

Ik heb een silitek SK-2500-2D toetsenbord. Ik heb een computer zoals in m'n sig en daar draait windows XP Pro op.
Op dat toetsenbord zit een knopje om je screensaver te starten.. leuk voor als je weggaat.. dan begint er ook een lampje te knipperen enzo.
Als alles goed gaat houden zowel de screensaver als het lampje op als je met de muis beweegt of het toetsenbord gebruikt.
De screensaver houdt wel op, maar het lampje blijft knipperen.
Dat is niet zo'n probleem, ik heb uitgevonden dat er tweemaal een proces rundll32.exe draait op dat moment en als ik de goeie kill, komt de screensaver weer tevoorschijn en als ik dan met m'n muis beweeg ofzo dan houden zowel de screensaver als het lampje op.
Dat is dus al niet zoals het hoort, maar er is nog wel mee te leven. Dat probleem speelt trouwens pas een weekje ofzo.
Nu heb ik er sinds gisteren nog een probleem bij. Als ik eenmaal mijn screensaver en lampje gestopt heb, heeft hij ook een van de toetsen control, alt of delete standaard ingedrukt lijkt het wel.
Als hij bijvoorbeeld deze keer zin had om ctrl te gebruiken, gaan alle acties die ik vanaf dan doe alsof ik ze met ctrl ingedrukt doe. Dus als ik van het ene mailtje naar het andere wil gaan, selecteert hij ze allebei etc.
Dit is enorm irritant en ook niet op te lossen. Normaal wil dat nog wel eens op te lossen zijn door een actie te doen mét (bijvoorbeeld) ctrl ingedrukt en de toets daarna loslaten en dan doet hij het weer gewoon, maar dat is bij dit probleem niet het geval.
De enige manier om dan m'n toetsenbord weer een beetje zo te krijgen dat ik er mee kan praten is door hem uit te zetten (dus echt uit) en dan weer aan.
Nieuwere drivers dan van 2000 ofzoiets zijn er niet voor dat toetsenbord.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen zonder telkens de computer te hoeven herstarten?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb ook een silitek toetsenplankje; een 2500 (ik ken die 2d van jou niet). Ook veel problemen mee, samen met nog veel meer mensen:

[search=silitek 2500]

Alleen lijkt de mijne het @random te hebben. Knap ellendig in ieder geval. Als ik hem weer aan de praat wil hebben, moet ik de stekker eruit trekken en er weer in prikken (stekker van m'n toetsenbord)

[ Voor 40% gewijzigd door WFvN op 09-05-2004 01:09 ]

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:32
mja.. 2d staat onderop bij het model no.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)