[Processor] Temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13
Heb net ff wat zitten zoeken maar niets bijzonders gevonden.

Ik heb hier een AMD Ahtlon XP 2600 en ik zit wat rond te neuzen in ASUS probe en tot mijn grote verbazing zie ik dat de temp van mijn processor 67 C is, die van mijn moederboard is 36 C. Dit lijkt me een groot verschil en nog belangrijker lijkt me erg hoor voor de processor. Hij staat nu bijna 8 uur aan maar zeker niet gestressed. Mijn vriendin is wel wat filmpjes aan het streamen (staat op mijn pc naar haar pc via het netwerk) maar dat mag dit resultaat niet opleveren denk ik zo?!

Mijn vraag: is dit een normale temperatuur? Zo niet wat kan ik er aan doen? Ik heb gewoon een std cooler, deze zat bij de procesoor toen ik deze kocht.

BVD!

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Verwijderd

ga es searchen dan. ik heb niet veel ervaring met het stressen van athlon xp's, maar voor wat ik ervan gezien heb lijkt me dit heel normaal hoor

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Een (groot) verschil tussen je CPU en moederbord is heel normaal. Je CPU temperatuur zelf is wat aan de hoge kant, zeker voor 'idle', maar het is niet levensbedreigend. Wat je eraan kan doen? Betere koeler nemen, zorgen voor meer airflow, door bijvoorbeeld meer koelers in je systeem te hangen en misschien even controleren of je koeler er wel goed op zit en of er nog wat koelprut tussen de CPU en koeler zit :)

The devil is in the details.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

PMG FAQ
Voor warmte vragen zie de link :)

Wat je kunt doen is kijken of je cooler er niet scheef op zit, of je airflow voldoende is :)

Als je heatsink nauwelijks warm wordt weet je dat er geen warmte van je CPU naar heatsink stroomt. En dan moet daar dus wat aan gedaan worden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13
My bad. Ik had de link helemaal niet gevonden :(

Bedankt!!! :)

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die temperatuur is niet ongebruikelijk voor een athlon, maar het is wel aan de hoge kant, vooral omdat het idle is. Weet je zeker dat je cpu gebruik echt 0% is? Je hebt soms ook wel es spyware of een vastgelopen procesje welke constant 100% cpu-kracht vraagt, en dan is het nog redelijk normaal dat ie op den duur zo warm wordt (nog steeds aan de hoge kant, maargoed).

Kijk anders ook nog ff in de bios voor de zekerheid wat daar wordt aangegeven.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:52
Zit deze processor al lang op dit moederbord met deze cooler ?

Indien het antwoord NEE is.

Kijk eens of de cooler er wel goed opzit ( niet schuin / verkeerd om ) ?

Heb je wel voldoende ( of teveel ) coolpasta gebruikt ?

Draait de fan wel op zijn optimale toerental ?

Probeer anders eens MBM 5 te downloaden en installeer deze eens en kijk dan eens wat de temperaturen zijn ?

Wat is je CPU temperatuur volgens de BIOS ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pinda schreef op 09 mei 2004 @ 00:53:
My bad. Ik had de link helemaal niet gevonden :(

Bedankt!!! :)
De FAQ staat gewoon bovenaan in elk subforum hoor B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.