[malware] Allaboutsearching.com - zelf deinstalleren*

Pagina: 1
Acties:

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Allaboutsearching.com is een proggie dat je startpage steeds op deze site zet en je daarna met enige regelmaat tracteert op popup's
Dit ding verwijderen is heel moeilijk en niet te doen met Spybot S&D of adaware etc.

Deze site valt onder LOP.com voor de meesten hier wel een bekende.
Nu waren bij ons op de zaak een aantal pc's hiermee besmet en ik mocht gaan zoeken om dit op te lossen.
Op GOT was er niets over te vinden en op andere forums ook weinig totdat ik een stukje las waarin lop.com is veroordeeld tot het leveren van een programma dat de lop.com bar van de computer verwijderd.

Deze verplichting is er ook voor allaboutsearching.com.
Als je nu op deze site onderaan op help klikt krijg je een lijst te zien met vragen

de 4de is deze: How can I remove the accessories toolbar?
hier kan je een uninstaller downloaden voor deze bar en bij de vraag erboven kan je ook een universele uninstaller voor alle lop.com producten downloaden.

En dan nu het goede nieuws, deze uninstaller werkt. Wat spybot en adaware niet voor elkaar kregen doet hun eigen software wel.
Daarom voor alle mensen die dit probleem ook hebben of in de toekomst nog tegen moeten komen dit bericht. Bespaart je een hoop zoeken en een heleboel ellende.

Akita

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wat nu nog meschien niet is, zal bij adaware wel spoedig komen dan hoor :) ik heb persoonlijk niet zo veel vertrouwen in dat soort uninstallers als ik 1 of ander progsel van allaboutsearching.com cado had gehad zou ik echt als allerlaaste middel hun eigen uninstaller gaan gebruiken.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

mwah ik heb dus al 3 dagen last van zo'n dotcomtoolbar en meteen ook die allaboutsearching zooi.
had eerst gewoon alles uit me register zitten verwijderen, en daarna nog even adaware draaien om zo geinstalleerde dll's te verwijderen (mbt die toolbars enzo).

lijkt mij namelijk niet zo slim om een uninstal tool van de site van de makers te downloaden, aangezien men hier ook weer van die zooi in kan stoppen :)

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©